Dit is toch ook te idioot die vrouw daar op de stoep. En hij daar misschien stiekem loeren, zal ze er nog steeds staan?? Ja ze staat er nog.
Jammer dat die cameraploeg niet denkt oké dan niet hè. Joejoe
Dit is toch ook te idioot die vrouw daar op de stoep. En hij daar misschien stiekem loeren, zal ze er nog steeds staan?? Ja ze staat er nog.
Jammer dat die cameraploeg niet denkt oké dan niet hè. Joejoe
Ja arme vrouw die dit moet doen!
@Kusjessoldaat totaal niet erg als iemand niet weet hoe het werkt. Maar om dan zo stellig online te zeggen ik ga niet meer stemmen want de exitpoll bepaalt de uitslag is weer het andere extreme. Dan heeft iemand het ook niet even opgezocht of gevraagd aan iemand van weet jij hoe dat zit?
Oh kak, dat vind ik echt verdrietig 
Of ik zie nu voor me hoe hij knetterlam daar binnen zit en eigenlijk heel graag naar buiten wil, maar zn partijgenoten hem moeten tegenhouden omdat dat echt niet handig is in die toestand. Hoe dan ook is het sowieso de schuld van de NOS.
ik geniet er stiekem wel van dat Thierry misschien gewoon op de grond ligt te rollen te janken als een peuter omdat z’n winst niet groot genoeg is
Sjerrie doet nu ook wel echt een trump door zich te verstoppen, ik krijg gelijk flashbacks naar de amerikaanse verkiezingen.
Wel fijn dat hij gelijk al een dikke fuck you naar zijn stemmers geeft.
Thierry is gewoon te zwaar beneveld door alle lavendel dampen om te ontspannen en bij te komen en knock out gegaan (net zoals ik nu ook knock out ga ik bed, zonder lavendel)
Laat die vrouw PRATEN.
Nee omdat diegene waarschijnlijk het al denkt te begrijpen. Net zoals dat veel mensen denken te begrijpen hoe het coronavirus werkt, waardoor er ook misinformatie komt.
Maar die je enorm kan beperken door het keer op keer te herhalen (wat ze ook doen, en waar je het effect ook van ziet).
En @evert ja ik vind die sympathie stemmen ook verschrikkelijk. Maar ik denk in plaats van te hopen dat de personen of stemgemachtigden veranderen, het veel zinvoller is om in te zetten op verandering van de belichting vanuit de media.
Waarom keer op keer de huidige coalitie, of de volgens de peilingen grootste partijen aan het woord laten, wat je het meeste hoort dat blijft ook het beste hangen, waarom überhaupt peilingen (weet niet of dit een impopulaire mening is). De media creëert een selffulfilling prophecy en dat lijkt me veel efficiënter en eerlijker om aan te pakken. (ik heb nog geen strategie bedacht helaas, behalve dit aan iedereen te vertellen)
Ja daar heb je gelijk in!
Nee we schakelen zo weer over naar de stoep van Thierry, dus geen tijd!
Dat iedereen dat kan ben ik het niet mee eens. Er zijn genoeg mensen waarbij dat gewoon niet lukt en niet gaat lukken om welke reden dan ook (en daar is meestal niks mee en dat is niet hun schuld en misschien moet er dan wel iets veranderen in de communicatie vanuit de politiek óf aan onze veroordelende mening over mensen die op die manier stemmen)
Hm ja ik vind het een pre als mensen deze moeite doen om zich te verdiepen, waardeer ik enorm.
Maar ik denk wel dat dat kunnen en willen doen komt vanuit een enorm gepriviligeerde situatie.
Ik zie op mijn werk veel mensen die vanwege 1 standpunt op een partij stemmen (klimaat dus groenlinks, pensioen dus 50+). En dat vind ik heel jammer (gister nog iemand die vertelde dat Haga en Baudet heel andere programma’s aanhingen, daarom stemde hij op Haga).
Ook worden de verkiezingsteksten en stemwijzers niet geschreven op het niveau dat iedereen ze begrijpt. Ik vind mezelf redelijk politiek geëngageerd en alsnog weet ik van een deel van de stellingen niet goed wat er mee bedoelt wordt. Als je die ervaring vaker hebt denk je de politiek is niets voor mij, dus stem je maar op wat je hoort op tv.
Maar ik wijk af want ben het wel met je eens dat misinformatie verspreiden kwalijk is, zie je ook vaak in kleinere groepen en dat niemand het weet dus iedereen maar mee knikt en daardoor foutieve informatie als juist inprent.
@Evert nog een Edit, je hebt het over een heel heel groot deel dat het wel kan maar ik denk oprecht dat je je daar verkijkt in het niveau van opleiding en geletterdheid in Nederland.
Ja eens. Maar hoorde net Marijnissen ook iets zeggen over dat ze regeren met de VVD als ze daarvoor gevraagd worden niet per se uitsluiten? Of iets in die trant, weet even de precieze woorden niet meer. Maar vond ik wel opmerkelijk, lijkt me niet dat SP en VVD nou echt heel veel overeenkomsten hebben…
Ik ben het nog steeds niet helemaal met je eens.
Neem bijvoorbeeld een simpele stelling : Nederland moet uit de eu (of de veestapel moet krimpen, of we moeten investeren in kernenergie)
Je zou denken oké iedereen begrijpt wat dat inhoudt, maar om de stelling te kunnen duiden moet je weten wat de eu inhoudt, wat zij voor ons toevoegen, hoe zij ons belasten, en hoe een eventueel vertrek onze situatie verandert.
Zelfde voor de andere stellingen die ik aanhaal, er is zoveel meer kennis nodig om zoiets te snappen.
Ja met dat laatste ben ik het zeker eens. Maar ik denk toch dat dat research doen voor de gemiddelde mens moeilijker is dan je zou denken, helemaal als je gewend bent aan gesprekken zoals hier op een forum met vrijwel alleen hoogopgeleide mensen.
Neemt niet weg dat ik het sentiment erg goed begrijp hoor. Maar ik heb een keer vragenlijstonderzoek gedaan bij stembureaus en toen kwam een best welbespraakte man naar me toe en zei “sorry, zou u even willen uitleggen wat u dit woord precies betekent?” en wees toen het woord “financiële” aan. Dat was wel een wake up call dat 1) mijn vragenlijst te moeilijk was en 2) de politiek ook te moeilijk is. edit: … voor veel mensen om er research naar te doen.
Oh nee ze gaan weer op zoek naar sjerrie
Daarom moet je juist stemmen kneus!!
volgens mij zittie gewoon ergens een feessie te geven voor 400 man onder een brug
Waarom telkens die niet stemmers interviewen? Wat een non informatie.