Ja godverrrrrr wat een ellende deze uitslag. Wordt zelfs van de uitslag van m’n eigen stad niet echt blij (normaal geeft die me nog wel hoop). Hoop dat Bij1 nog gered wordt door heel veel Rotterdamse stemmen (zag dat zijn ook nog geen voorlopige uitslag hebben) maar vrees echt het ergste.
Ik word gewoon wakker met een politieke kater. Ik schrik echt enorm van de groei van extreemrechts 
Lol @ iedereen die dacht GroenLinks komt er wel dus ik stem ‘…’
7 fucking zetels 🥲
Yep, geen verrassing daar… Top plan om naar d66 te gaan, mensen. Hoop dat jullie iets geleerd hebben over “strategisch” stemmen hier.
Ja eens!!! Ik ken maar een enkeling om mij heen die rechts stemt en helemaal niemand die pvv of fvd stemt.
Ben echt zwaar teleurgesteld en ik vind dit echt zo kut 
Thierry is ergens met z’n lavendel cocaïne een feestje aan het vieren. Zijn pupillen zijn te groot hahaha.
Waar zie je dat?
Nergens ik droomde dat vannacht. Beetje flauwe grap sorry. 
Op onze bek geslagen.
Waar zijn al die mensen met hun zwarte vierkantjes van afgelopen zomer gebleven dan?
Wie zijn jullie dan? Beetje flauw zo richting forummers
Ik denk niet dat dit forum nou een zetel heeft gekost. Wie zegt dat Jesse een goeie campagne heeft gevoerd? GroenLinks heeft zn kiezers niet weten te houden.
Nee, het forum zal ze geen zetel hebben gekost maar het aantal berichten, mede aangewakkerd door jou overigens, hier van mensen die zichzelf overtuigd hadden dat ze normaal voor bijv GL gingen en nu voor D66 als strategische keuze omdat die dan voor links zouden kiezen, loog er niet om. Dus flauw, ja wellicht. Maakt het niet minder waar.
🪦
hier rust Links
Gedood door aanwakkering van Leeuwenhart en totaal niet door de incompetentie van de linkse partijen zelf.
Mensen stemmen wat ze willen stemmen. Neem je verlies zonder verwijt.
Ik denk wel dat dit is wat er voor een groot deel gebeurd is. Veel mensen in mijn linkse bubbel zijn uiteindelijk voor het eerst ‘ooit’ naar D66 gestapt omdat ze hoopte dat er eindelijk echt invloed kon komen vanuit een groot blok. Denk dat Jesse Klaver dan toch een beetje ‘afgerekend’ wordt met feit dat hij z’n kans heeft laten liggen om mee te regeren (ook al vind ik het zeer terecht dat hij uit de formaties stapte).
Maar ik ben ook bang dat er uiteindelijk na formaties weinig terecht komt van de echte groene en sociale standpunten van D66 en dan ieder z’n tactische stem averechts effect heeft😭
Edit: vast spuit 11 heb nog niet alle berichten bij gelezen
Tuurlijk zijn er mensen die D66 hebben gestemd om die groter te maken.
“Tactisch” stemmen is alsnog een bewuste stem. Het is niet alsof die mensen allemaal een hele domme keuze hebben gemaakt en daar nu op aangesproken moeten worden en verantwoordelijk gehouden voor het verlies van een andere partij. Dat is echt super vreemd.
Geen enkele partij heeft automatisch je stem, je weegt dat af, zowel aan de hand van partijlijnen als mogelijke coalities. Ik respecteer iedereen hier genoeg om te geloven dat ze naar hun eigen geweten en voorkeur hebben gestemd.
Maar nog niet alles is geteld dus bij1 heeft nog kans of toch niet meer?
Edit: oh nee zie nu de kaart
Ja hier heb je absoluut gelijk in. Tactische stemmen zijn absoluut ook overwogen stemmen. Ik denk nu wel een beetje oh nee shit wat voor kabinet gaat het worden en was dit slim. Maarja dat weet je nooit van te voren.
Je hoeft je niet aangesproken te voelen als het niet over jou gaat hoor.
Ik zie dat VVD, D66 en CDA nu 1 zetel te kort zou komen voor een meerderheid. Heel benieuwd welke partij dan er als 4e bij zou komen in formaties. Kan echt alle kanten dan op…
Ik ben het wel eens met @anon76889665 dat het toch vrij obvious was dat D66 geen blok ging vormen met links. Zij waaien in de kamer altijd met de wind mee. Zitten ze in een rechtse regering? Ze stemmen rechts. In de linkse oppositie? Ze stemmen links. Op D66 moet je stemmen als je je verbonden voelt met hun idealen en dan hopen dat die tot uiting komen, maar niet omdat je denkt dat ze nu de rest van links wel mee zullen nemen.
Echt zo deprimerend dat BIJ1 nu op 0 zetels staat, voelt echt alsof je voor niks hebt gestemd
En dat de fvd nu groter is dan groenlinks 

rot op