Tweede Kamerverkiezingen 2021 (Deel 1)

Ben op tijd op bed gegaan en jezus dit was kut wakker worden vanochtend. Wat een deceptie. En ik ben docent maatschappijleer en ga het zometeen met de leerlingen over de uitslag hebben, maar ik heb er gewoon geen zin in. Heb ook even gekeken hoe er gestemd is in de gemeente waar ik lesgeef, en daar is de PVV de grootste :tired_face: maar heb m’n leerlingen (havo 4) gisteren de stemwijzer laten doen en toen kwamen er gewoon hele diverse resultaten uit, dus ik heb wel hoop voor de toekomst. En ik merk dat de verkiezingen/de politiek best leeft onder jongeren (of okĆ© onder mijn leerlingen in ieder geval), met name ook door Arjen Lubach, memes, social media etc. Dus dat is best positief, hopelijk groeien ze uit tot betrokken burgers.

19 likes

Bij1 is echt ontzettend jammer maar het voelt zeker niet als een weggegooide stem. Volgende keer gaat het dan wel lukken!

#Omdenken: VVD weer de grootste = toch niet zoveel wappies in Nederland als waar ik bang voor was? :sweat_smile: Al zag ik ook een aantal wappies die helemaal niet zijn gaan stemmen omdat ze dan ook meegaan met de schapen. Niet stemmen geeft aan dat ze niet goedkeuren wat er ā€œhogeropā€ allemaal besloten wordt. Ofzo. Naja.

3 likes

ja ik probeer ook hoop te houden

Tsja, het is ook niet mijn keuze, maar blijkbaar hebben veel linkse mensen zo gedacht :sweat_smile: Maar ja we zullen zien wat D66 doet. Als het VVD/CDA wordt, denk ik wel dat ze direct een groot deel van de stemmers teleurstellen.

1 like

Ik denk ook altijd als ik niet had gestemd op ze dan hadden ze sowieso een stem minder gehad. En door oa jouw stem hebben ze toch een stuk vertrouwen gekregen.

Bij1 staat nu op een zetel bij nu. nl !

49 likes

Niet dat het in Vlaanderen zoveel beter is met Vlaams Belang en N-Va bovenaan 🄲

zoekt stilletjes naar huizen in het bos op de Zweedse funda

12 likes

ja ik kreeg net ook een pushbericht van de nos hierover aaahh :crossed_fingers:

11 likes

omg love de nos

6 likes

YES

5 likes

Mijn dag is al een stuk beter nu. BIJ1 een zetel

8 likes

Wat vindt je belachelijk aan deze column eigenlijk?

:crossed_fingers:t3: :crossed_fingers:t3: :crossed_fingers:t3:
Laten we het hopen voor bij1

6 likes

Blijkbaar heeft 70% van de FVD stemmers op de partij gestemd vanwege de coronamaatregelen. Ook veel proteststemmen. Hopelijk als we over 4 jaar van corona af zijn, laat zich dat ook zien in een stuk minder zetels voor FVD.

20 likes

Ben ook benieuwd hoe lang Klaver nog aanblijft.

Die mensen kunnen ook niet ver vooruit denken zeg :roll_eyes: Als corona na dit jaar voorbij is zit je nog steeds 3 jaar opgescheept met Thierry in de kamer.

Mijn schoonbroertje heeft ook op hem gestemd vanwege de maatregelen. Ik heb hem gedwongen een stemwijzer te doen om te kijken of hij nou Ʃcht zo achter die partij stond, BIJ1 bovenaan en Thierry onderaan. Maar nee hoor blijkbaar zijn die coronamaatregelen toch belangrijker.

9 likes

Toch zetel voor Bij1, het is nog niet gedaan! Pas als de laatste stem geteld is, is er zekerheid, maar er is toch nog hoop!

7 likes

Ik vind het ook zo kortzichtig van mensen, geloven ze nou serieus dat dit zou gaan gebeuren? Dat alles weer open gaat?

1 like

Ik herken dit uit mijn omgeving. Mensen stemmen op het gevoel dat ze bij een bepaalde partij hebben, zonder echt naar de standpunten te kijken.

In het geval van de VVD is dat dan: Mark Rutte is een goede leider, de VVD is goed in economische dingen en we zitten weer in een financiƫle crisis, dus de VVD is een verstandige keuze.

Ik heb iemand bijna gedwongen om een stemwijzer in te vullen. Toen stond Bij1 opeens bovenaan en de VVD heel laag. Was 'ie heel verbaasd over.

6 likes

Wie wilde alweer Kaag op een tafel zien springen? Filmpje bij Rob Jetten haha.

https://www.instagram.com/p/CMiP5JxJWlQ/?igshid=1wjn2yciuocw4

2 likes