Tweede Kamerverkiezingen 2021 (Deel 1)

Blijkbaar heeft 70% van de FVD stemmers op de partij gestemd vanwege de coronamaatregelen. Ook veel proteststemmen. Hopelijk als we over 4 jaar van corona af zijn, laat zich dat ook zien in een stuk minder zetels voor FVD.

20 likes

Ben ook benieuwd hoe lang Klaver nog aanblijft.

Die mensen kunnen ook niet ver vooruit denken zeg :roll_eyes: Als corona na dit jaar voorbij is zit je nog steeds 3 jaar opgescheept met Thierry in de kamer.

Mijn schoonbroertje heeft ook op hem gestemd vanwege de maatregelen. Ik heb hem gedwongen een stemwijzer te doen om te kijken of hij nou écht zo achter die partij stond, BIJ1 bovenaan en Thierry onderaan. Maar nee hoor blijkbaar zijn die coronamaatregelen toch belangrijker.

9 likes

Toch zetel voor Bij1, het is nog niet gedaan! Pas als de laatste stem geteld is, is er zekerheid, maar er is toch nog hoop!

7 likes

Ik vind het ook zo kortzichtig van mensen, geloven ze nou serieus dat dit zou gaan gebeuren? Dat alles weer open gaat?

1 like

Ik herken dit uit mijn omgeving. Mensen stemmen op het gevoel dat ze bij een bepaalde partij hebben, zonder echt naar de standpunten te kijken.

In het geval van de VVD is dat dan: Mark Rutte is een goede leider, de VVD is goed in economische dingen en we zitten weer in een financiële crisis, dus de VVD is een verstandige keuze.

Ik heb iemand bijna gedwongen om een stemwijzer in te vullen. Toen stond Bij1 opeens bovenaan en de VVD heel laag. Was 'ie heel verbaasd over.

6 likes

Wie wilde alweer Kaag op een tafel zien springen? Filmpje bij Rob Jetten haha.

https://www.instagram.com/p/CMiP5JxJWlQ/?igshid=1wjn2yciuocw4

2 likes

Dit heb ik ook. Vorm gewoon een lekker brede en stevige linkse partij!

7 likes

Ik snap het ook niet, dan zou Thierry in zijn eentje de meerderheid moeten halen en hoewel ik best bang was dat ze ineens 20 zetels zouden hebben is dat toch echt te hoog gegrepen :grimacing:

3 likes

Maar dan gaan de stemmen naar de andere extreemrechtse partijen, zij zitten al sinds de lpf gemiddeld op 26 zetels. Dat gaat niet veranderen.

Op mn werk zaten ze allemaal te lachen dat ze op forum gingen stemmen.
Er was ook een chauffeur die stickers uitdeelde aan personeel.

Was een treurige dag.

3 likes

Maar ff he correct me in im wrong.
We leven toch in een democratisch land. Als Thierry wint kan hij toch niet ff in zn eentje alle maatregelen stoppen

4 likes

Maar denk jij dat de gemiddelde FvD stemmer snapt hoe democratie werkt?
Dat is het hele probleem.

11 likes

Thierry ging op de belangrijkste avond van het jaar slapen in tegenstelling tot Rutte die zich al een jaar 3 slagen in de covid rondte werkt, gisteren tot laat interviews gaf en de volgende ochtend gewoon weer z’n geplande les maatschappijleer aan het geven is :rofl:

40 likes

Please stop even met de validistische opmerkingen over fvd stemmers.

16 likes

Hahaha nee maar dat vind ik eigenlijk best wel ironisch hahaha

Oh wauw applaus voor Mark Rutte wat een vent wat een kerel geef me z’n nummer ik wil z’n baby’s.

2 likes

Nou ja, dit is toch ook een beetje een rare reactie? Je hoeft 'm niet ‘gaaf’ te vinden, maar hij werkt hard en kan tegen een stootje.

44 likes

Ik vind dit echt zo flauw?! Nouja snap dat veel mensen super gefrustreerd zijn over de uitslagen, maar je kunt niet zeggen dat Mark Rutte nĂ­et (schijnbaar) onvermoeibaar door heeft gewerkt afgelopen jaar.

Edit: wel benieuwd waar jullie baby op gaat stemmen als die groot is.

58 likes

Iemand op insta deelt een foto van een bijeenkomst van het world economic forum (net voor corona) dus gelijk THE GREAT RESET. Want
Rutte (premier)
Kaag (In 2019 trad ze toe tot de World Economic Forum (High-Level Group on Humanitarian Investing.)
Schwab (oprichter ervan)
En Maxima zitten in een ruimte :joy:

I can’t :sob::sob:

5 likes