Tweede Kamerverkiezingen 2021 (Deel 1)

:heartbeat::heartbeat::heartbeat::heartbeat:

80 likes

Ja, ook nog hoop omdat Rotterdam er niet bij zat nog. Daar stemmen veel (denk ik, hoop ik) BIJ1.

3 likes

Ah, ik merk dat ik echt verdrietig wakker word van de uitslag, en dat plaatje van @Dombo . Kon gister ook gewoon een beetje huilen, maar had geen zin getroost te worden door een VVD fanaat.

Ben wel blij dat D66 zoveel zetels heeft, en hoop dat Kaag deze vier jaar écht veranderingen gaat doorvoeren mbt klimaat.

5 likes

Zijn er eigenlijk in het verleden eerder partijen succesvol gefuseerd? Je hoort juist altijd alleen maar dat mensen zich afsplitsen om een eenmansfractie te beginnen haha

2 likes

Nog harder werken voor meer stemmen! :clown_face:

Wat ik vaak zie is dat mensen het juist niet eens zijn met de normen en waarden van die partij. Die jongen waar ik het over had, was het op 30 punten oneens met de VVD, maar wist dat niet omdat hij zich er nooit in verdiept heeft. Hij vindt Mark Rutte wel een oké persoon, en that’s it.

Dat bedoel ik met stemmen op basis van een gevoel dat een partij je geeft. Rutte is natuurlijk al 10 jaar premier, dus het is makkelijk om je hem voor te stellen in die rol. En je kunt hem ook best een goede premier vinden, maar als je het op bijna alle punten oneens bent met zijn beleid, zou ik toch nog even verder kijken voordat je op hem stemt.

4 likes

Ja joh, PvdA, CDA, Groen Links, en Christen Unie zijn al fusiepartijen: https://nl.wikipedia.org/wiki/Fusiepartij

4 likes

De Partij van de Arbeid werd op 9 februari 1946 opgericht en is een fusie van drie partijen: de Sociaal-Democratische Arbeiderspartij, de Vrijzinnig-Democratische Bond en de Christelijk-Democratische Unie

groetjes van wiki.

3 likes

Sommige reacties hier…alsof je per se voor Groenlinks moet zijn, nou nee.

13 likes

Nee hoor hoeft niet, Bij1 of pvda is ook prima!

22 likes

Zoveel minder dan in de peilingen :sob: zovelen echt op het laatste moment nog geswitcht ugh

1 like

We beginnen met een type als Kaag want ik hoorde ook opvallend veel dat mensen gingen stemmen op de schoenen mevrouw :sweat_smile:
Dus iemand die er op een goede manier uitspringt.
En kunnen we deze mensen niet gewoon overhalen met een goede leugen waardoor ze denken yes dit wil ik.

3 likes

Nee, maar wel groen en links

En niet zoals D66 groene dingen roepen maar verder niets doen. MAar dat is blijkbaar genoeg.

7 likes

Ja dit idd. Ik zou willen dat hij eens niet zo hard werkte met z’n ronduit asociale beleid overal. Ging hij maar eens slapen. Echt boeien hoe hard hij werkt. Het wordt er gewoon niet beter op met al zijn harde gewerk @Krabsalade

6 likes

Waarom blijven mensen hier steeds over zeiken, nee je hoeft niet links te zijn zoals bijna iedereen op het forum maar als je op pvv of fvd stemt hebben mensen toch wel vragen over waarom je op een openlijk racistische partij zou willen stemmen (en bij de fvd ook een lijsttrekker die onjuiste informatie over corona deelt) en als je op vvd stemt mag dat allemaal best maar kunnen mensen het teleurstellend vinden dat Rutte niet wordt afgerekend op de toeslagenaffaire en dat ze wéér de grootste partij blijven

24 likes

Een mede stembureaulid was er van overtuigt dat er geen democratie is in Nederland. Volgens haar gingen de stemmen van mensen die niet hadden gestemd naar de grootste partij, dus daarom was de VVD de afgelopen jaren de grootste. Ik heb uitgelegd hoe het wél werkte, maar ze geloofde me niet. (Dit laatste stuk toch maar ff weggehaald, want n=1)

5 likes

Echt heel irritant trouwens dat ik hier op m’n vingers getikt word omdat die Mark toch zo hard werkt. Sorry, voor wie werkt hij zo hard? Niet voor jou en mij hoor. Waarom moet ik respect hebben voor iemand die heel hard werkt om het land voor heel veel mensen nog wat kutter te maken. Gatver.

14 likes

Ik zag dat er een eiland in Zweden te koop is voor 7 ton.

6 likes

Volgens mij gaat het in dit topic meer om de hele discussie voor D66 en niet PVV of FVD. En als we het over zeiken gaan hebben, dat geldt andersom toch ook. Stem je voor een bepaalde partij dan moet jij verantwoording afleggen, maar stem voor je het algemeen geaccepteerde partij dan niet.

Enfin, maakt mij verder allemaal niet uit vind het gewoon best kinderachtig dat je hier nu wordt weggezet als iemand die verkeerd heeft gestemd als je op D66 hebt gestemd ipv Groenlinks.

9 likes

:eyes: