Tweede Kamerverkiezingen 2021 (Deel 1)

Jaa sorry we hebben nou eenmaal niet allemaal de privileges om blij te zijn nu

5 likes

Ik ben nog eigenlijk best optimistisch over de uitslag, alhoewel het natuurlijk zorgelijk is dat er zoveel rechts gestemd is en linkse partijen zo slinken.
Maar
Als ik het me goed herinner was 1 Ă  2 jaar geleden nog het scenario dat FvD de grootste partij had kunnen worden, dat is verre van wat er nu gebeurd is.
En ik ben echt blij met d66, aangezien we sowieso aan de vvd vast lijken te zitten (:’() hebben we nu wel een groter front wat het beleid echt wat meer naar links zou kunnen trekken. In de coalitie is toch waar het meest gebeurt, dat geeft me wel iets van hoop.
Alleen pessimistisch zijn is niet fijn, dacht ik zo.

22 likes

https://www.huisenaanbod.nl/index.php?p=detail&sLand=Zweden&sProv=&sRegio=&sPlaats=&Koophuur=K&order=&lan=NL&det=izo&loc=SE:::::::;&AdvId=2872715

Alstu

2 likes

Ja hou op, ik snapte er ook niks van. Ze zei dat het wel goed verdiende en ze ging toch eerder weg dus ze heeft niet uren lang haar vingers open hoeven halen aan de stembiljetten

3 likes

Ik weet niet of dit een grap is maar je kan echt niet sjoemelen met biljetten. Het is zo ingericht dat er altijd meerdere mensen meetellen/kijken en je moet op hetzelfde aantal stempassen uitkomen.

3 likes

Ik word echt zo moe van mensen die stemmen voor EcOnOmIsChE gRoEi.

Weet je wat pas slecht is voor de economie? Doodgaan aan klimaatverandering en een ingestort zorgstelsel. En daar hebben we straks allemaal last van, ook VVD-stemmers die “voor zichzelf kiezen.”

29 likes

Dit was precies wat ik dacht toen hij al zo lang “kwijt” was. Dacht al die zit ws gewoon ergens te feesten
 Het was te opvallend stil

Vind het trouwens ook wel tragisch dat veel stemmers van FvD op hen gestemd hebben vanwege de corona-maatregelen. Dat FvD ons land weer “vrij” zou maken. Dat is zo’n korte termijn gedachte. Als corona ooit voorbij of “binnen de perken” te houden is, moeten ze zich toch weer op andere dingen gaan richten. En dat zijn dus totaaaaal verkeerde standpunten en ideeĂ«n. Hoe kunnen mensen dat niet inzien? Of ze zijn het daar mee eens natuurlijk maar dat weiger ik gewoon te begrijpen

5 likes

ik zit nu al een kwartier te kwijlen, thanks!

1 like

Economische groei waar wie precies van profiteert? De koopkracht schijnt gemiddeld al decennia lang niet te zijn gestegen. Grootaandeelhouders zijn de enige die van economische groei profiteren.
Voor de normale burger wordt zorg, wonen, onderwijs etc etc onbetaalbaar.

26 likes

Ik weet dat het allemaal niet kan maar een soort toets/checklist/whatever voorafgaand aan het stemmen zou mij zo gelukkig maken Ă©n zo’n andere uitslag geven denk ik.

Als stemmers daadwerkelijk kunnen aantonen dat ze precies snappen waar ze op stemmen, wat de gevolgen zijn en welke standpunten hun gekozen partij heeft kan ik leven met veel uitslagen.

Maar al die mensen met ‘ja nou ja ik wil gewoon dat corona stopt’ of ‘ik vind mark wel sympathiek’
afbeelding

16 likes

Hier zeg je het weer. Wie dan? Beleggers in woningen ja, of de farmaceutische industrie, die profiteren ook van de marktwerking. Niemand anders hoor. Decentralisatie en privatisering was een leuk idee, maar is niet goed uitgepakt. Daarom vind ik D66 ook helemaal niks.

5 likes

Ik stem ook rechts maar ik zou toch echt niet het debat aan willen gaan hier. Ik vind het hier enorm jammer hoe sommige mensen als een stel hyena’s op mensen springen die een andere mening hebben. Zo ver mijn bijdrage.

14 likes

Ik moet nu werken maar zal er later even inhoudelijk op reageren.

Maar hoe draag je precies bij aan een debat door te praten in termen als een ‘stel hyena’s’

8 likes

Dat er hier ÂŽflauwÂŽ word gedaan over rechts is omdat het grotendeel hier links is en veel standpunten van rechts gewoon niks vinden.
Betekend niet dat je hier niet mag zeggen dat je rechtst stemt en waarom. Want in tegenstelling tot rechts bedreigen wij je niet met de dood als je een andere mening hebt.

9 likes

Maar zij zegt ook helemaal niet dat zij zo denkt, stelt alleen dat het te simplistisch is om te denken rechts=egoĂŻsme en links=empathie.

Daarnaast ben ik van mening dat het te simpel is zo te denken, er is geen een waarheid of beleid dat naar een Utopia gaat leiden. Ik vind het zelf bijvoorbeeld heel ingewikkeld dat sommige beleidsvoorstellen heel goed klinken (wat linkser zijn), maar in de praktijk bijvoorbeeld ook tot meer ongelijkheid of vervelende gevolgen kan leiden (zoals maximaal aantal flexcontracten)

Nou oei oei wat wordt je op je vingers getikt. Kom op zeg.

Hij doet waar hij voor staat, waar zijn partij voor staat, waar heel veel mensen op stemmen. Het is een hard gelag voor velen, maar dit is uiteindelijk dan toch hoe democratie werkt. Er zijn heel veel mensen in Nederland die toch denken dat hij en zijn partij het beste weten en het beste kunnen, en daar zet hij zich voor in.

Je kunt het hem kwalijk nemen dat ie zich niet op deze manier inzet voor GroenLinks-ideeën, maar je kunt het hem toch niet kwalijk nemen dåt ie zich in zet.

Ik vind dat echt super raar (al denk ik nog steeds dat het voortvloeit uit de enorme teleurstelling, die ik wel invoelbaar vind).

42 likes

Wat mij pijn doen met de rechtse stemmers in mijn omgeving is dat ze allemaal gewoon zeggen dat ze tegen sociale vangnetten zijn en dat de ww inderdaad minder kan, want werken zal je. En dan vervolgens verontwaardigd zijn als ik zeg dat ik nipt de wajong in kwam na een halve rechtszaak, niet rond kan komen en dat ook als je aan het werk wil het meer dan een jaar duurt voor dat ik gang wordt gezet, terwijl je wel wordt gekort. Maar omdat het dan in je eigen bubbel gebeurt is het opeens wel erg. Al die andere chronisch zieken zijn dan oplichters ofzo?

Maar zoals ik zei dat is wat ik terug krijg uit mijn omgeving

13 likes

Ik ga het debat niet aan. Dit is gewoon wat ik hier zie gebeuren, als je een andere mening hebt dan wat een grote groep mensen hier heeft dan wordt je best wel op de man aangevallen. Want dat slaat de discussie dood.

Deze mening had ik trouwens ook gehad als de situatie andersom was geweest, een grote groep rechtse mensen die links aanvalt. Ik vind het gewoon jammer dat hier geen wederzijds respect is voor elkaars stemkeuze.

6 likes

Ook dit vind ik te makkelijk eigenlijk, want het is echt wel vaak het ding dat als er hier iets buiten de comfortzone gezegd wordt er een groep klaarstaat om dit te weerleggen. Degene die er een andere mening op na houden mogen zich dan tegen een hele groep verdedigen. Daar zou ik ook weinig zin in hebben. Maar eens met wat @grace zegt, praten over de vorm.van discussie leidt af van de inhoud

4 likes