Persoonlijk vind ik het heel kut dat de VVD en D66 tegen compensatie van het leenstelsel zijn. Ik vind het echt een domper dat zoveel partijen voor zijn, maar dat juist de partijen die tegen zijn, zo groot geworden zijn. Een studieschuld is gewoon echt een rot begin van je carriere en uberhaupt de rest van je leven.
Daarnaast ben ik zelf chronisch ziek en heb ik daarom een uitkering. Ik wil ontzettend graag werken maar nu lukt me dat nog niet en straks ook echt niet fulltime. Je wordt in deze maatschappij al snel neergezet als lui en iemand die z’n handje ophoudt terwijl mensen niet weten hoe graag je wilt, maar het niet kan. Ik vind dat de hier aan VVD bijdraagt, mede doordat zij zeggen dat bv de Wajong regelmatig een herkeuring moet krijgen. Snappen ze niet hoeveel stress dat oplevert? Als ik ook maar denk dat het mij lukt om te werken, dan ben ik de eerste die gaat solliciteren. En velen met een uitkering ivm ziekte staan daar ook zo in. Ik ben straks afhankelijk van mijn vriend want alleen kan ik ons huis niet betalen en dat vind ik al erg genoeg.
Ik begrijp wel, ondanks dat ik het er niet mee eens ben, dat mensen zonder studieschuld en/of die ‘gewoon’ kunnen werken hier niet eens echt bij nadenken. Het is een ver van hun bed show. Daarnaast begrijp ik niet waarom iemand die is afgetreden, weer opnieuw minister-president kan worden. Ik vind dat Rutte ons goed door de Corona crisis loodst, en denk dat veel mensen ook daar op af zijn gegaan, maar de komende 4 jaar is er meer dan alleen de Corona crisis, en dat lijken mensen (voor en tegenstanders van de maatregelen) wel eens te vergeten.
Wat ik trouwens ook niet begrijp zijn de stemmen voor de SGP. Stemmen tegen homohuwelijk, abortus en euthenasie vind ik dan weer echt heel heel kwalijk en zal ik gewoon niet begrijpen.