Tweede Kamerverkiezingen 2021 (Deel 1)

die langstudeerboete is er iig nooit gekomen toch?

In other news :clown_face:

40 likes

De studieschuld is 1 ding, in het nieuwe stelsel zijn de aflossingsregels voor de meeste redelijk mee te leven. Hoe zuur het ook is snap ik dat ze niet zomaar alle schulden kwijt kunnen schelden. Door het niet of minder zwaar mee te laten wegen bij een hypotheekaanvraag maak je m.i. al veel goed, denk dat daar over het algemeen de meeste stress zit.

1 like

God kom ik weer met m’n stad, maar Utrecht stelt me echt nooit teleur met verkiezingen.

Ik weet niet wat het is hier, maar PVV en FvD zijn hier echt nonfactors.

33 likes

Nog een reden waarom Utrecht mij terug moet nemen.
Gratis tip voor de domstad: bouw meer betaalbare woningen die ik kan huren (of ooit kopen).
Ik hoor niet thuis in dit VVD-bolwerk.

Screen Shot 2021-03-18 at 14.17.33

8 likes

Ik heb deze video echt al vaak bekeken de laatste paar dagen en ik begrijp gewoon niet hoe deze mensen zichzelf niet horen praten echt what the fuuuuck eat the rich

3 likes

Een jaar geleden begon ik aan een nieuwe studie waarbij we een dagje gingen kijken bij elkaars stageplaats. En een studiegenoot liep dus stage in Zeist en ik had vaker gezegd ‘zeer ongezellig dorp en doods stadscentra’. En zij dacht dat ik overdreef, totdat we die dag, toen we samen waren, besloten om te lunchen in Zeist. Het was inderdaad echt een ongezellig centrum.

Ik word gemiddeld 2 keer per week bijna doodgereden door boomers in te grote auto’s die enkel worden gebruikt voor tripjes naar de supermarkt.

3 likes

Ze zeggen dat ze er niet bij horen, maar ondertussen doen ze dat net zo hard als de rest waar ze het zelf over hebben. Alleen hebben ze het zelf niet door
 Volgens mij hebben ze daar geen spiegels in het Gooi. Sad

1 like

Wat ik problematisch vind aan deze gedachtengang is dat het dus uitgaat van een negatief beeld van mensen, namelijk dat mensen een prikkel nodig hebben om te gaan werken. Terwijl helemaal niets erop wijst dat dat het geval is. Er zullen altijd mensen zijn die misbruik maken van een systeem of wel thuis blijven zitten en voldoening halen uit niets doen en geld krijgen. Maar waarom moet je op zo’n uitzonderlijk kleine groep je hele beleid baseren? Dat is toch ongelooflijk krom? Zeker omdat het duidelijk is dat dit soort beleid nog veel ernstigere gevolgen heeft voor de gehele groep.

12 likes

Fijn dat er hier nu ook wat inhoudelijke bijdrages verschijnen en er op een respectvolle manier over gediscussieerd kan worden.
Echt plezierig om te lezen! Het op de man spelen met oneliners is echt vervelend en komt ook zo dommig over.

4 likes

Ah ik word hier zo verdrietig van idd. Mja logisch wat ze allemaal (behalve die ene awesome vrouw) doen: ze kijken om zich heen en zien al die net zo rijke en elitaire mensen en denken: ja ik ben niet per se rĂ­jker dan zĂ­j, valt best mee, dit is gewoon normaal.

Is niet normaal!! :cry:

2 likes

Jawel, we hebben juist veel meer van je nodig! Dan verslaan we de VVD ooit!
(Ik had geluk met kopen, was net op tijd toen het nog betaalbaar was en de buurt nog slecht bekend stond. Al was 'dicht bij de bushalte naar Utrecht of snel te fietsen een van de grootste eisen bij het lijstje voor het huis.)

lichtpuntje van de dag voor mij

@LamyaeA
Nieuwkomer Sylvana Simons wil ‘een linkse luis in de pels’ worden noemt oa PvdD en GL als partijen waar ze op klimaat mee samen wil werken

29 likes

Ik zie Henk Krol zo meedoen aan Bed&Breakfast van omroep Max :joy:

3 likes

Ik denk dat er van het beeld moet worden afgestapt dat een uitkering comfortabel is, want dat is het niet.

19 likes

Binnenkort bij ik vertrek?

4 likes

https://www.instagram.com/p/CMj8-popPn5/?igshid=1n6g2d52j1hk3
“baudet verwacht dat hij met open armen wordt ontvangen bij formatie”

sjerry is gevonden hoor, raak nu maar weer zoek :clown_face:

15 likes

Lekker naar de La dada

(ik kom niet uit Zeist maar veel mensen die ik ken wel, één keer geweest ook en was genoeg vast leuk als je er vandaan komt)

2 likes

Ja precies, maar er is niks mis om van het beeld af te stappen dat een uitkering comfortabel is want over algemeen willen mensen gewoon werken (echt waar, raar he);
een uitkering voelt niet als fulltime vakantie
zonder werk val je buiten de maatschappij
iedereen vind er wat van als je wat koopt want het is hun geld
mentaal is geen werk hebben gewoon lastig; veel mensen raken alle structuur (opstaan en bedtijd etc) gewoon daardoor kwijt.

17 likes

Woon je in een veredeld studentenhuis of huh hoe zit dat dat je een gedeelde keuken hebt?