En ontzettend validistisch ook.
Ik vind sowieso de hele houding al ‘iedereen moet net zo veel werken als ik anders ben ik zielig’ en ‘die zit niks te doen van mijn belastingcenten!!!’
Ja en. Ga jij daar op achteruit? Bemoei meer met jezelf.
Haha verkeerd gelezen dan sorry! Niet dat er iets mis mee zou zijn hoor maar had me verwonderd.
En vooral ook omdat wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat bepaalde methoden m.b.t.financiële prikkels totaal niet werken om mensen aan het werk te krijgen, als men überhaupt kan werken. En sowieso ook gewoon dat een leven met veel onzekerheden en geldproblemen juist grote invloed heeft op de lichamelijke en geestelijke gesteldheid van mensen. Alsof de wetenschap onzin praat.
Het zal mij niks verbazen dat het de ‘schatkist’ op langer termijn alleen maar meer kotst als ze zo beknibbelen op mensen die meer geld en hulp hard nodig hebben.
Edit: kotst die laat ik lekker staan 
Ik vind het trouwens altijd erg frappant dat het gezeur op mensen met een uitkering / gezeur over mensen met zeer lage inkomens / etc. komt van vermogende mensen die zich dus extreeeeeeeeeeem druk kunnen maken om een procent meer belasting moeten betalen. Als dát jou al een geldzorg oplevert, echt serieus hoe denk je dat echte geldproblemen wel niet moeten voelen. Fucking hell.
Ja ik las niet goed en wat ik registreerde was dat je in jullie gedeelde keuken seksende huisgenoten tegen kon komen
sorry haha
Minstens 8 want je moet mijn kinderloosheid ook even compenseren 
Ze mogen wel even door mijn tuin rennen, die heeft genoeg gras struiken en vanaf volgende week nog een boom(pje) erbij!
Met alle respect, maar nu doe je net alsof het nu gaat om mensen die met moeite rond kunnen komen en niet een paar tientjes per maand kunnen missen, terwijl het gaat om mensen die minstens €5800 per maand verdienen. Die tientjes die er bij mensen met een bijstandsuitkering (€1050) 10km verderop voor zorgen dat ze zichzelf kunnen voorzien in basisbehoeften (!) zoals boodschappen doen en gezondheidszorg. Als je daar dan tegen stemt omdat je bang bent het te voelen in je eigen portemonnee vind ik dat niet bepaald onbaatzuchtig nee.
Ja, ik denk dat de angst bij mensen die zo stemmen ook is dat hun leven ook gewoon is ingericht op het geld dat ze hebben. Ook van mensen die 6k per maand verdienen, die zien het gewoon gebeuren dat ze een bepaald uitgavenpatroon gewend zijn en dat er iets moet wijzigen als ze andere mensen helpen met hun stem en dan liever niet hoor, not in my backyard 
@anon76889665 @EllaFitzgerald Goede vraag! Als ik dat bij mezelf onderzoek vind ik dat moeilijk onder woorden te brengen, waarom ik hem dat niet kwalijk kan nemen. Een poging: ik denk dat het vooral een veilige keuze is voor hem om te behouden wat hij nu heeft, dat hij zich misschien nog niet genoeg realiseert wat dat privilege is om daarvoor te kunnen kiezen. Ik heb dat ook benoemd hier, mijn vader stemde voor het eerst op een vrouw omdat hij door mijn betogen waarom ik op een vrouw stem zich realiseerde dat hij als (witte) man hier verandering in kan aanbrengen. Hij heeft overwogen D66 te stemmen maar uiteindelijk zijn eigen afweging gemaakt en ik respecteer zijn keuze.
Misschien is hij dan wel minder bezig in Tilburg…
Het lastige met al die geldkwesties is dat ook als je wel heel goed verdiend nu en het kan missen om meer belasting te betalen, ook hun inkomen niet vast staan. In principe kan het iedereen overkomen om in de bijstand te geraken door een aantal tegenvallers. Door het beeld dat je met hard werken er wel komt, word dat stukje genegeerd Ik snap wel dat mensen die dit niet van dichtbij meemaken, hier ook niet over nadenken/niet over na willen denken.
Ik denk altijd als ik in die positie zat hoop ik maar dat ik alsnog het algemene belang voor ogen houdt. Zolang er een poldermodel/democratie bestaat, is er wel een aardig evenwicht denk ik, mits er respectvol naar elkaar geluisterd word.
Samenvatting
Met opmerkingen over de SGP bijvoorbeeld, ik snap dat je je niet kan indenken dat het oke is dat vrouwen niet in de tweede kamer mogen. Maar de achterban vind dat wel oke, voor hun is dat wel belangrijk. Waarschijnlijk weten zij ook wel dat hun beeld een ideaalbeeld is en nooit doorgevoerd gaat worden, maar dan mogen ze er nog wel voor staan.
D66 komt bijvoorbeeld erg antichristelijk over. Dat je het met veel dingen niet eens bent van christenen, dat is je goed recht, dat mag in Nederland. Maar eigenlijk doe je dan precies dat wat je de christenen ook verwijd, een groep mensen buitensluiten.
Ik vind het jammer dat we al gauw verzanden in naar elkaar wijzen wat wel/niet goed is aan een partij (doe het zelf nu ook met de voorbeelden) terwijl in de kamer eigenlijk de maatschappij weergegeven wordt.
Juist door naar elkaar te luisteren en in te leven in elkaar, is er samen echt heel veel te bereiken ook al denken we met zijn allen heel anders of begrijp je elkaars standpunten niet. Hoeft ook niet, zolang we maar niet verzanden in uitersten en niet meer naar het midden komen.
Ik denk dat wat @stofdoek benoemt precies laat zien waarom we met deze verkiezingsuitslag zitten.
Mensen stemmen alleen naar hun eigen portemonnee of hebben een verkeerd beeld van hun portemonnee (stemmen VVD met een inkomen dat daar niet van profiteert) of hebben gewoon totaal geen inhoudelijk idee van een verkiezingsprogramma.
Eigenlijk zo spot on dat het geen satire is.
Dit vond ik ook een leuke, beetje laat om nu nog te delen sorry
Dit! En voor alle toeslagen en regelingen die je nodig hebt om rond te kopen moet je met Jan en alleman/tal van bedrijven je bankafschriften delen, elke cent wordt geanalyseerd. Je mag niks doorstrepen want dan is het niet geldig. Te weinig afschriften is niet goed, dat kan niet, van wie krijg je cash? Als je wajong krijgt moet je ook een formulier ondertekenen dat je ten alle tijden in de gaten gehouden mag worden door een door het UWV ingeschakelde detective. Het is continue een stroom van stress. Terwijl het niet anders kán, want geloof me niemand doet het voor de lol.
Maar wie moet er dan tegen het draaiende huis ageren?
Ik ga helemaal off-topic raken maar ik heb hier veel over nagedacht nadat Alwin van Vet Gezellig in een video aangaf rechtser te stemmen als hij zelf een hoger inkomen had, oa omdat hij vindt dat je hard werkt voor je vermogen. Hij heeft dus tig video’s gemaakt waarin hij probeert rond te komen van een bijstandsuitkering. Daarin zien we onder andere dat hij z’n kat niet meer normaal eten kan geven, dat hij tijdens de challenge nergens anders meer aan kan denken dan aan geld, dat hij zich langzaam realiseert dat het leven op bijstandsniveau mentaal zo zwaar voor hem is dat hij nooit meer zo’n challenge wil doen. En dan geeft hij dus een paar maanden erna rustig aan dat hij het wel eens is met zulk beleid op het moment dat hij zelf minder risico loopt om tot die bijstandsuitkeringgroep te behoren
moet wel zeggen dat zijn vriendin er wat genuanceerder over sprak en hij dat ook wel van haar aannam, maar ik vind het zo jammer dat zelfs leven naar de bijstand iemand niet blijvend van gedachten heeft veranderd. Dan moet je er haast wel onterecht zeker van zijn dat het jou nooit overkomt
Er was toch laatst ook een vrouw die onwijs veel problemen had gekregen omdat ze een AH tas had staan? En die had controle gekregen vanuit de bijstand. Ik vond dat toen zo vreselijk om te lezen.
Oh wow, wat interessant en wat tekenend, echt heel verdrietig zeg.