Tweede Kamerverkiezingen 2021 (Deel 1)

Z’n arrogantie is alles wat hij heeft

5 likes

Ja klopt. Toen stonden we allemaal op onze achterste poten, iedereen boos, alles. Maar toch weten we dat dan weer dondersgoed los te koppelen van beleidskeuzes en stemmen we gewoon weer voor diegenen die het systeem bedacht hebben.

4 likes

Ik vind het ook zo raar dat Groningen - van de aardbevingen - voor VVD heeft gekozen?

3 likes

Waar zie ik dit??

Ja precies! Ik blijf het ook gewoon bizar vinden. En ik weet dat heel veel mensen niet verder nadenken dan hun situatie met stemmen, maar ik hou altijd in mijn achterhoofd wat ik zou willen mocht ik in een bijstand of arbeidsongeschikt situatie terecht komen. Of wat ik voor mijn vrienden en familie in zo een situatie zou willen. Of wat ik hoop voor mensen die nu in zo een situatie zitten.

En ik kan echt niet verwachten dat iedereen zo denkt of gaat denken maar ik had toch echt de hoop dat onder andere door corona wel meer mensen zo zijn gaan denken en dus ook meer op die manier gingen stemmen.

3 likes

We leven in onzekere tijden en uit onderzoek blijkt dat mensen het vertrouwde opzoeken als ze bang zijn en daarop gaan stemmen.

1 like

kringverjaardagen be like; Gefeliciteerd! Gefeliciteerd! Nee jij ook gefeliciteerd!

13 likes

Lijkt me best een leuke tijdelijke functie ‘Verkenner’ op je cv kunnen zetten.

7 likes

Ik ben de hele dag al niet te genieten, ben er echt zo chagrijnig door. Man

11 likes

waanideeën

edit:
volgens mij hoorde ik hem vanochtend trouwens zeggen toen iemand vroeg op hoeveel zetels hij had gehoopt dat hij op alle hoopte? alle zetels?

toen dacht ik huh niet heel realistisch, maar toen bedacht ik me dat hij dat überhaupt niet echt is (maar helaas toch de winnaar) wat is er toch met die matige mannen die met hun waanzin ook nog eens krijgen wat ze willen

3 likes

Ik kan alleen maar denken aan de verkenner van stratego
image

32 likes

Omdat hij grootheidswaanzin heeft

Ik was er vroeger zo een.
image

Deze jongen zit er nog nonchalanter bij dan Geert zittend op de tafel in het filmpje van @Xiomara .

8 likes

Ik ben het hier niet helemaal mee eens.
Ik heb op VVD gestemd terwijl ik in een huurwoning zit. Dat is bepaald niet egoïstisch. Ik denk oprecht dat de VVD het beste is voor NL.
Ik vind het niet zo prettig om te lezen dat het óf een egoïstische stem zal zijn, óf er wordt vanuit gegaan dat men totaal geen idee heeft waarop men eigenlijk stemt.
Misschien maak ik het nu ook wel te persoonlijk hoor.
En ik reageer nu toevallig op jou maar zag deze mening vandaag wel meer voorbij komen.
Er is een hele grote groep in NL die op de VVD heeft gestemd. Beetje makkelijk om het allemaal maar zo weg te zetten

5 likes

Nee dan heb je tegen je eigen belangen in gestemd. Zeer altruïstisch, dat je ons de VVD gunt.

14 likes

Wil je toelichten waarom je op de VVD hebt gestemd?

2 likes

Ja tuurlijk, ik kijk even of ik mijn vorige berichten kan kopiëren. Dat is wat handiger dan opnieuw typen

Is goe Gommers, binnenkort gaan we weer voor je klappen

3 likes

Ik speelde vroeger ook altijd levend stratego in het Haagse bos, en bij ons was er geen wasvrouw dacht ik.

1 like

@Dombo ben aan het werk dus even heel kort. Maar ik heb gisteren gewoon hier aangegeven op de VVD te stemmen en daarover ben ik niet aangevallen oid.
Volgens mij is het er niet eens over gegaan of ik moet het gemist hebben.
Mijn reden is dat ik vooral eigen verantwoording nemen heel erg belangrijk vind. Ook vind ik dat werken moet lonen en ben ik niet voor het meestijgen van bijstandsuitkering samen met het minimumloon.

Ik ben bewindvoerder en het is voor mij vaak veel moeilijker om begrotingen voor werkende cliënten sluitend te krijgen dan voor cliënten met een PW uitkering.
Dit komt omdat je bovenop die uitkering recht hebt op toeslagen, kwijtscheldingen, bijzondere bijstand en andere regelingen (zoals individuele inkomenstoeslag, meedoenbijdrage, vergoeding schoolkosten etc.) Hierdoor kom je onder aan de streep op heel iets anders uit dan enkel de uitkering.

Ik vind ook dat de PW uitkering echt een vangnet moet blijven.

Vandaar dus dat ik vind dat enkel het minimumloon zou moeten stijgen

4 likes