Nou over die veiligheid van Wilders gesproken. Ik hoorde hoe het er aan toe ging bij een van de debatten vorige week. Is die dreiging er überhaupt nog wel. Ik heb echt het idee dat Wilders echt niemand meer boeit. Maar er waren drie vluchtautos, heel het gebouw onderzocht door een bomb squad oid
Volgens mij zit het er in dat voor alle Nederlanders geldt dat alles duurder wordt. Een paar jaar geleden is bijvoorbeeld de BTW verhoogd op heel veel supermarkt producten dat heeft op iedereen effect ook op mensen in de bijstand. Ditzelfde geldt bijvoorbeeld ook voor de energierekening. Daarnaast zorgt armoede er ook voor dat je sneller ‘domme’ keuzes maakt. Een voorbeeld daarvan is dat mensen bijvoorbeeld op afbetaling gaan kopen waar gigantische rentes moeten worden betaald en dat mensen die in armoede leven niet ver vooruit plannen. Dit is geen verwijt aan mensen die in armoede leven, het is al ernstig genoeg maar er zijn diverse onderzoeken gedaan naar de gevolgen van armoede en daarbij is ook aangetoond dat armoede effect heeft op je hersencapaciteit met alle gevolgen van dien.
Hoe ik me een alleen lunchende Wilders nu voorstel
Ik kreeg een mini seconde medelijden door het plaatje en toen dacht ik oh wacht
Ik word wel echt helemaal ziek van die Wouter de Winther, waarom zit hij echt ie-de-re avond bij Jinek weer te analyseren
Zo’n kwijlebal vind ik hem
Volgens mij doel je nu op de voorgenomen bijstandsverlaging uit 2011? Daar ging het namelijk om het wegnemen van een aantal fiscale voordelen zoals de zogenaamde aanrechtsubsidie wat al een aantal jaar wordt afgebouwd. Er was een heffingskorting waar je mee kon schuiven zodat een koppel waarbij slechts een van twee werkt toch beiden heffingskorting konden krijgen. Dit was al afgebouwd voor werkende koppels maar gold nog voor bijstandsgerechtigden. De bijstand zelf is niet gekort hij gaat alleen door het wegnemen van dit fiscale voordeel minder snel omhoog. En dat in combinatie met toenemende lasten heeft effect op wat iemand kan uitgeven. We zien trouwens dat tot aan de coronacrisis het aantal mensen die onder de armoedegrens leven wel afnemen. Het is allen nog niet heel goed t e voorspellen wat de cijfers gaan doen als corona voorbij is.
Lol dit filmpje, als persoon die notoir slecht is met small-talk heb ik het gevoel dat ik meer van dit soort filmpjes nodig heb als een soort tutorials
Ik vind persoonlijk wel dat het een verschil maakt, het heeft met beeldvorming te maken. De media brengt het alsof alleen bijstandsgerechtigden benadeeld worden maar de afbouw van dit voordeel geldt voor iedereen.
Wtf gebeurt er nou bij Jinek zeg, Caroline hou je smoel
Echt he waaaaaaat raar dit
Het maakt mij uit omdat het niet alleen mensen in de bijstand raakt maar ook werkenden kunnen als gevolg hiervan dusdanig geraakt worden waardoor ze komen te vallen in de groep werkenden-armen. Als de beeldvorming is dat het alleen geldt voor mensen in de bijstand kan het gevolg zijn dat er beleid gaat komen binnen de participatiewet waardoor de werkenden-armen ‘vergeten’ worden. En juist de groep werkende-armen neemt toe omdat juist deze groep niet in aanmerking komt voor allerlei regelingen waar bijstandsgerechtigden wel recht op hebben.
Ik denk niet dat ze snapt hoe verkiezingen werken
Ja maar de boeren partij is niet per se een boerenpartij he
(dit hoorde ik ze gister zeggen, dus volgens de boerenpartij zelf)
Heb doorgezapt naar Op1 waar Jan Terlouw het linkse geweten van iedereen aan tafel een stem geeft
Maar alles buiten Amsterdam was toch platteland?
Deze kop heeft me wel overgehaald om het artikel te lezen, want zag de samenhang klompendragers en in de war door eenrichtingsverkeer totaal niet
Ze hebben het volgens mij meerdere keren moeten hertellen wegens telfouten.
Haha ik had me in Leiden opgegeven als vrijwilliger, maar ze hadden me niet nodig…
Ik had dit sowieso beter gedaan
Hoe vaak zegt die Caroliine dat ze een partij voor plattelanders zijn.
Vaker dan Lady Gaga zegt dat ze Italian is?