Tweede Kamerverkiezingen 2021 (Deel 1)

Ja dat denk ik ook. Het ‘probleem van links’ is niet opgelost door twee partijen samen te gooien en te hopen op veel kiezers. Je ziet vaak dat of de PvdA groot is of GL en zelden dat zij beiden veel zetels halen. Er is blijkbaar een enorm gebrek aan samenhorigheidsgevoel in Nederland en er is een enorme fragmentatie op links. Dat los je hier niet mee op. Daarnaast vraag ik mij af of de activistische cultuur van GroenLinks goed samengaat met de cultuur bij de PvdA waarin men elke keer over elkaar heen buitelt om ‘meest kritisch lid’ te winnen.

5 likes

Ik heb ook echt sinds Sylvana zich over racisme en ongelijkheid begon uit te spreken in de media steeda het idee dat ik naar een andere vrouw zit te kijken dan een grote groep in Nederland.

Zij is in de meeste gevallen zó kalm, rustig en helder in discussies en het enige wat je hoort is: ZOOOO DOE EVEN RUSTIGGG NIET ZO BOOS!!!

Hoe dan?

68 likes

Maar vind je het dan niet raar dat daardoor een deel van de bevolking gedwongen wordt om hun kinderen te laten betalen, terwijl een ander deel dat toevallig meer geluk en keuzemogelijkheden heeft gehad dat zelf mag bepalen? Zo werk je ongelijkheid alleen maar meer in de arm, zowel voor de ouder als het kind, en dat lijkt me nou juist niet de bedoeling.

6 likes

Fixed that

14 likes

Ik zie het niet als ‘ouders worden gedwongen hun kinderen te laten betalen’ ik zie het als een volwassene die werkt en met dit inkomen zijn eigen onderhoud bekostigd.

Aanvulling op een ander thema.
Mijn vader is ernstig ziek en mijn moeder kan niet meer lopen met alle gevolgen van dien. Mijn vader heeft altijd een goede baan gehad, veel uren van huis alles om er voor te zorgen dat hij en mijn moeder een goed pensioen zouden hebben etc. In het huis van mijn ouders moet er nu alles aangepast worden en met de tijd moet hij waarschijnlijk naar een verzorgingshuis. Omdat hij altijd een goed inkomen heeft gehad betaalt hij nu voor alles de volle prijs: de huishoudelijk hulp €40 per week ter vergelijking via de WMO krijg je huishoudelijke hulp voor €19 per maand. De traplift: paar duizend euro, via de WMO €19 per maand maar heb je al hulp uit de WMO: je betaalt slechts 1 keer die €19. Had mijn vader minder inkomen gehad vroeger of zat je bijvoorbeeld in de bijstand regelt de gemeente dit. En mijn ouders kunnen het betalen dus we zullen niet klagen maar er is niemand die zegt dat is oneerlijk: twee echtparen, allebei ziek dus dan moeten we ze gelijk behandelen. Dus waarom andersom wel als iemand er voor kiest niet of minder te werken waarom willen we dan als maatschappij dat hun leven gelijk wordt getrokken met mensen die wel werken (nogmaals kan je niet werken dan moeten we dat goed regelen)

10 likes

Ik kijk nu Jinek terug en wow, deze vrouw. “Ja ik zie aan je bodylanguage dat je vijandig bent” the audacity?!

Pulled ze nou ook een Thierry? “Nee dat heb ik helemaal niet gezegd” over iets wat zojuist live op televisie is uitgezonden?

16 likes

Er staat trouwens een aflevering van De Geknipte Gast (van Özcan Akyol) op NPOstart met Sylvana Simons, duurt maar een kwartiertje en is echt een mooi gesprek!

Dit was ook de eerste keer dat ik “het” fragment zag waarin ze bij DWWD zat en inging op iemand die het over zwartjes had. Zoals ik mensen heb horen praten hierover zou ze een hysterische bitch (ik kan het amper typen) geweest moeten zijn toen, maar ze blijft zo super rustig en vriendelijk. Wat een walgelijk beeld hebben mensen toch van (zwarte) vrouwen die voor zichzelf en hun mening opkomen.

12 likes

Maar hoe straffen we de armeren dan nog fatsoenlijk?!

5 likes

Eindeloos respect voor hoe Sylvana zo kalm blijft terwijl ze zo aangevallen wordt door die boerenmevrouw. En hoe verdrietig is het dat je als zwarte vrouw geen andere keuze hebt dan rustig blijven, en dat je dan alsnóg wordt weggezet als boos en vijandig. Bah bah bah en dan zeggen mensen nog steeds dat er in Nederland geen racisme is.

27 likes

Ik vind oprecht als iemand niks aan zijn of haar situatie kan doen door bijvoorbeeld ziekte dan moeten we helpen. Is iemand aantoonbaar aan het solliciteren maar komt niet aan een baan dan moeten we helpen dus dat betekend bijvoorbeeld dat iemand een opleiding/omscholing krijgt aangeboden. Kan je niet met geld omgaan: je krijgt schuldhulpverlening etc. Maar wil je niks dan heeft dit wel gevolgen. En wat ik bijdraag: het is mijn werk.

5 likes

Haha, ja tering, ik had nog vrij weinig van haar meegekregen, maar naast populistisch blijkt ze ook nog waanzinnig dom te zijn. Ook haar reactie toen Sylvana eindelijk mocht antwoorden: ‘ok, ga ik even koffie halen hihi’. Hilarisch Caroline!

Ik weet dat hier over lukcy tv de meningen verdeeld zijn, maar ik moest hier toch wel om lachen:

31 likes

HEE WOPPERT, voor jou ook kankeruitslag he?

Haha ik ga helemaal stuk

31 likes

Ugh wat een irritante vrouw zeg met der 17 miljoen Nederlanders, terwijl haar partij BOEREN beweging heet?! Wel heel tof dat zowat de hele tafel het toch wel opnam voor Sylvana en de boerin op haar plek zette met haar belachelijke opmerking.

13 likes

Die koffie opmerking was van Jinek helaas, echt jammer

3 likes

Dinsdag!

3 likes

Die stemmen van Geert, baudet en Mark lijken zo!

En Wopke natuurlijk, maar die klinkt sowieso al hetzelfde.

3 likes

Nee Boeren BURGER Beweging hè, het is heel raar dat ze de hele tijd geframed worden als boerenpartij!!

5 likes

Hoewel ik niet op haar heb gestemd, ben ik blij om te zien dat ze nu een zetel heeft en gun ik haar in de toekomst nog een verdere uitbreiding qua aantal. De kamer heeft meer (linksgeorienteerde) vrouwen en kritische mensen nodig en zijn belichaamt beiden.

16 likes

Ik ben ook heel blij met mijn stem voor Bij1! Hopelijk kan ze veel mooie dingen bereiken in de komende jaren en gaat ze er niet aan onder door.

4 likes

oh shit, dan heb ik dat verkeerd gehoord

1 like