Ja mee eens dat er ook een maatwerk aanpak moet komen voor mensen die niet willen werken. Ik kan namelijk ook zo iemand van midden dertig en diegene heeft dan wel een kind onder de 12 jaar dus misschien dat dat regels / verplichtingen rondom werk zoeken nog anders maakt. Daar ben ik niet goed van op de hoogte. Maar ik vraag mij wel af hoe dat in de toekomst zal gaan met deze persoon. Ik verwacht ook niet dat er rond ons zestigste nog een bijstand en toeslagen systeem is zoals het nu is.
Misschien zou daar ook meer voorlichting over moeten worden gegeven aan jongeren zodat ze zich daar ook bewust van zijn wat het betekent voor hun toekomst.
Aan de andere kant ken ik ook genoeg nare voorbeelden van de kostendelers norm waarbij jonge studenten van rond de twintig die nog thuis kunnen wonen en niet zo snel een betaalbare kamer of woonplek kunnen vinden dan al flink moeten meebetalen aan de huur en andere kosten omdat hun ouders of ouder gekort wordt op hun uitkering. In dat soort gevallen vind ik het echt niet kloppen.