Hahaha ja want Rutte die lekker gewoon op de fiets naar z’n werk gaat heeft natuurlijk niets met beeldvorming te maken?!1! Xd
Ooh ik dacht dat je de ‘De actie was bewust om de voorpagina’s te halen’ niet geloofde maar het gaat je puur om dat we dit een vrouw kwalijk nemen en Teflon Mark dit niet kwalijk nemen. Ahah, eens
Ja zo is hij, hij is gewoon zo real
Hij eet zelfs een appel!
Verschrikkelijk, goed dat de Volkskrant hier aandacht aan besteedt
Ik schrok wel een klein beetje van dit filmpje (niet van de tweet van Chedda overigens). Zie heus wel dat dit meisje behoorlijk bevooroordeeld is, maar vind die eerste twee zaken niet best als dat echt zo is.
Die eerste is iig overtrokken. Hij was op een demo van de EFF. Er schijnt daar een nummer te zijn gespeeld dat “Kill the Boer” heet, maar dat was dus zeker niet het thema van de demo
Ah thanks voor de snelle uitleg. Die tweet van Petra Kramer heeft ze zelf iets over geschreven zie ik
Over Petra’s tweet is een statement uitgebracht van BIJ1 https://bij1.org/statement-petra-kramer/
Voor de mensen die over Jeanette’s statement vallen, witte mensen met een handicap hebben nog steeds privilege van hun wit-zijn ten opzichte van niet-witte mensen met een handicap.
Ik las hier net ergens wat over Straaij en abortus. Ik heb gisteren al wel wat laten merken wat ik van de SGP vind, oa over hun standpunt dat zij abortus willen afschaffen. Ik ben dus helemaal vóór abortus en word ook echt heel boos als ik die verhalen hoor over protesten bij abortusklinieken etc. Echt walgelijk.
Echter ben ik niet zo voor het afschaffen van de bedenktijd. Die mening komt vooral voort uit dat ik bv verhalen heb gehoord van jonge meiden die zich naar de vader of hun eigen familie/omgeving verplicht voelden om abortus te plegen, iets wat ze zelf eigenlijk niet wilden en wat ze pas gingen beseffen/durfden toe te geven tijdens die dagen bedenkttijd. Ik ben dus vooral erg voor vrije keuze en dat kan ook zijn dat de moeder beslist het kindje toch te houden. Toch zie ik vooral veel mensen die voor afschaffing van de bedenktijd zijn. Kan iemand mij (respectvol!) hun beweegredenen uitleggen? Ik ben namelijk vooral benieuwd naar redenen waar ik nog niet niet aan gedacht heb, gezien ik dus echt 100% voor de vrije keuze van abortus ben.
Het gaat om de afschaffing van de verplichte bedenktijd he, niet dat iedereen die de abortuskliniek binnenloopt nu direct een abortus krijgt. Zonder die verplichte bedenktijd stemt de arts samen met de vrouw af hoeveel bedenktijd er nodig is, zodat vrouwen die er goed over nagedacht hebben (zoals de overgrote meerderheid) snel behandeld kunnen worden, en soms ook nog in aanmerking komen voor de abortuspil, wat veel minder ingrijpend is dan een curettage. En voor gevallen zoals je hier omschrijft vertrouw ik de behandelend arts erin meer bedenktijd in te lassen.
Voor de meerderheid van de vrouwen is abortus een enorm lastige, maar weloverwogen keuze en vind het betuttelend en onnodig traumatiserend daar nog een verplichte bedenktijd aan op te hangen.
zie ook:
Ja dit statement vond ik inderdaad ook net, al vind ik het zelf niet een heel goed statement. Om het te hebben over context waarin je iemand doodwenst? Maar goed, je moet het verleden ook niet altijd blijven oprakelen.
Dat bericht van Chedda vond ik inderdaad ook niet storend, maar gewoon begrijpelijk.
@kleinmeisje ik denk nu bijvoorbeeld aan een voorbeeld waarin iemand verkracht is en er dan achter komt dat ze zwanger is, dan wil je daar toch niet 5 dagen lang nog over na moeten denken en aan herinnerd worden? Ik denk ook dat als iemand zoals jij zegt ‘gedwongen’ wordt in de kliniek alsnog in het een op een gesprek daar achter komt en dan misschien weg wordt gestuurd om nog langer na te denken.
Edit: @Grace zegt het veel beter dan ik, dat is mooi uitgelegd.
gatver die Caroline ik denk dat we het liedje er maar in moeten houden voor d’r want:
I know you’d like to think your shit don’t stank, but
Lean a little bit closer, see
Roses really smell like poo-poo-ooh
Dikke vette koeienmest wat uit d’r mond komt
Ik dacht steeds dat jullie met bbb Boeren burger bitch bedoelde.
Ja helemaal eens, en zij worden allemaal hier besproken vanwege die feiten toch? Ben het met je eens dat dit een ‘makkelijk scoren’ filmpje is, maar het lijkt me wel goed dat we als kiezers enigszins kritisch kijken naar de kandidaten die op de lijsten staan.
Ik denk niet dat je je zorgen hoeft maken dat BIJ1-stemmers niet kritisch genoeg zijn over op wie ze stemmen
Dankjulliewel voor jullie uitleg! Fijn om dit te lezen, want mede doordat er vrouwen zwanger raken door verkrachtig, ben ik helemaal voor abortus, maar bedacht idd niet dat die dagen bedenkttijd ook nog eens traumatiserend kunnen zijn. Hebben jullie natuurlijk ontzettend gelijk in. Die vrouwen over wie ik het heb, ken ik inderdaad. Maar ik besef me ook dat sommige dingen wel degelijk komen door wat ik bijvoorbeeld op tv heb gezien. Een verhaal dat iemand spijt heeft van abortus bv en daar traumatische ervaringen door heeft. Maar nog langer zwanger zijn tegen je wil in kan minstens net zo traumatisch zijn, natuurlijk.
Ik denk ook dat ik wat te zwart/wit keek. Geen verplichte bedenktijd betekent idd nog niet dat je ook geen bedenktijd kan hebben in overleg. Dat lijkt me bij nader inzien inderdaad veel beter.
Nogmaals dank. Het heeft me echt anders naar dit doen kijken nu. Fijn.
W T F!! Dit is de bbb vrouw toch?
Maar wel volksvertegenwoordiger voor 17 miljoen mensen he.
17 miljoen mensen buiten nederland wss.