Tweede Kamerverkiezingen 2021 (Deel 1)

Ja om dat laatste snap ik het dus ook niet, Nanninga heeft nou niet bepaald een fijne track record en de partijprogramma’s op gebied van immigratie en aanverwante zaken zijn vrijwel gelijk met wat nuances hier en daar.

3 likes

Op de radio wordt nu gezegd dat Rutte dit hardop zegt, omdat D66 eigenlijk niet met CU wil werken, maar al helemaal niet met JA21. Dus dan wordt D66 ‘rijp gemaakt om akkoord te gaan met de CU’ als compromis.
Interessante gedachte wel.

8 likes

Nou nou die Mark
House of cards is er niks bij :chess_pawn:

14 likes

Haha ja er werd ook al geanalyseerd dat hij het had over dat de VVD ‘34, 35, 36 zetels’ had, alsof hij niet exact weet waar hij staat. Moet wel lachen dat hij zo doorzichtig politieke spelletjes probeert te spelen.

2 likes

De demissionair premier wijst echter ook op het aandeel in de Eerste Kamer. “Zij brengen zeven of acht senatoren mee, dat is interessant. Verder ken ik de partij niet zo goed, dus moeten we kijken wat ze verder willen.” (Bron; https://www.nu.nl/tweede-kamerverkiezingen-2021/6123305/formatiegesprekken-gestart-rutte-en-kaag-botsen-over-mogelijke-coalitie-met-ja21.html)

Beetje vreemd wel om te roepen dat je een partij in de coalitie overweegt waarvan je niet goed weet wat ze willen

6 likes

Ughh echt een walgelijk spelletje dit. Kan me ook niet voorstellen dat ze ooit in de coalitie komen, maar dit is wel de perfecte zet van Markie om het naar zijn hand te zetten en D66 geen speelruimte meer te geven. Echt vreselijk.

1 like

Wat trouwens vaak vergeten wordt, ik doe het zelf ook, is dat het programma van ja21 en vvd niet eens heel veel uit elkaar ligt op de thema’s die hierboven genoemd worden. De redenering komt niet altijd overeen, maar er is uiteindelijk geen verschil tussen opvang in de regio omdat je niet wilt dat men het eigen leven riskeert in een gammel bootje en opvang in de regio omdat je denkt dat een bedreiging is voor de cultuur. Onze samenleving kan de hoeveelheid asielzoekers niet aan klinkt schappelijker, maar verschilt niks van er zijn teveel mensen met een migratieachtergrond. Vvd formuleert het allemaal net ietsje netter, maar het is dezelfde goorheid. Ook op gebied van artikel 23, normen en waarden en Nederlandse cultuur.

17 likes

Hopelijk denkt Kaag heel goed na wat ze doet. Rutte doet al jaren aan politiek kannibalisme, vele coalitiepartners en gedoogpartners verloren gigantisch. D66 is de eerste partij ooit die met hem mee regeerde en er beter van werd. Regeren met Rutte is en blijft een enorm risico. Wie met hem in zee gaat kan beter z’n vingers natellen.

8 likes

Inderdaad, ik wil weer terug naar een tijd dat één partij op links weer 38 zetels heeft. RIP PvdA

9 likes

Ja21 gaat niet gebeuren hoor met D66. Dat gaat van zo pro Europa als je kan zijn naar anti eu. Ben ik echt niet bang voor, gaat Kaag nevernooit mee akkoord.

Ik denk dat Rutte 100% vast wil houden aan het CDA en het liefst ook de CU en nu tactisch rechts flirt. Hij weet ook dat ie zonder D66 nergens is (want hij gaat nooit met zowel pvv als FvD over rechts regeren), hij pusht voor de status quo en een direct vervolg van het huidige kabinet.

Maar Kaag heeft in haar carrière jarenlang onderhandeld met allerlei partijen (en Fucking tuig) over veel grotere zaken, dus heb er nog steeds vertrouwen in dat ze het allemaal doorziet en vasthoudt aan een progressiever kabinet dat ze heeft beloofd.

Ben bang dat het cda sowieso door Rutte wordt vastgehouden, maar mn hoop is dat Kaag de CU vervangt door iets progressievers.

26 likes

ja dit past echt helemaal in Ruttes straatje, hoop dat Kaag dit doorziet en ze beseffen hoeveel macht ze daadwerkelijk hebben.

1 like

Denk je dat D66 met volt zou willen regeren?

Edit: en of de vvd en cda dat zouden willen

1 like

Verschillen bij medisch-ethische kwesties

4 likes

Zijn er hier nog tellers die ook wachten op hun vergoeding? Ik heb het dit jaar voor het eerst gedaan, ik weet niet wanneer ik de vergoeding mag verwachten?

Ja ik vind het ook wel hilarisch dat op de radio dan besproken wordt wat Rutte’s tactiek is, want dat weten de zelfbenoemde experts daar precies, en dat ze dan “hopen dat Kaag rekening houdt met Rutte’s ervaring en echte bedoelingen” en “niet zomaar in een val trapt”.

Motherfucker, hoe denk je dat zij zo’n carrière heeft gemaakt? Dat ze Mark Rutte niet doorziet? Alsof hij een soort briljante spelmaker is en zij een Fucking pion?
En dat de mensen op de Fucking radio haar advies moeten gaan geven?

Echt de audacity weer. Godverdomme.

29 likes

Dit ja! Zelfs met zo’n indrukwekkend CV wordt iemand nog weggezet als een onnozel meisje. Echt pleeeeur op

4 likes

Bij mij stond er uitbetaling in de week na de verkiezingen. Dus dat zou ergens deze week zijn. Maar misschien is het per gemeente verschillend.

1 like

Ja mijn favo moment was toen bij Jinek toen Rutte ff Obama en Merkel namedropte om te laten zien dat ie ook heus wel buitenland ervaring heeft en Kaag daar echt zo zat als in die gif van die jongen die met zijn ogen knippert

8 likes

Nee Kaag moet je niet onderschatten, maar ook het manipulatietalent en doortraptheid van Rutte niet.

Hopelijk ook extra dames erin! Zag dat stemopeenvrouw dat het morgen bekend wordt wat het percentage precies wordt :crossed_fingers:t2: :crossed_fingers:t2:

14 likes