Best sick. Meer dan een procent van die d66 stemmen is op een jongere (32) die vrij onverkiesbaar stond en het nu lijkt te gaan halen. Zou dat best vet vinden
HAHA in je face markiemark
Op Carline? Zij stond ook in het ad dat ze er vrij zeker van was dat ze er wel in zou komen omdat ze heel veel campagne had gevoerd.
https://www.ad.nl/politiek/nagelbijtend-wachten-op-de-voorkeurstem-ik-geloof-het-pas-als-de-kiesraad-mijn-naam-uitspreekt~abd7e72a/
Ja klopt. Zij heeft best intensief campagne gevoerd en ik dacht de hele tijd: pff dat is toch een verloren missie. Maar wel vet als het lukt.
@Calypso nee volgens mij nog niet
Ha ik heb op een vrij kleine stembureau gestemd en er heeft nog iemand op Mikal Tseggai gestemd! In mijn stad zijn het er 145.
In mijn gemeente stond dat het binnen 3 weken zou worden overgemaakt.
Oh het ging vandaag ook over Wiegel die blijkbaar 20 min ergens aan tafel zat en het steeds over Kaag had, maar in die gehele tijd níét haar naam had genoemd. Zo petty ook
Formatie loopt tot nu toe nog niet zo soepeltjes, echt benieuwd of en hoelang het CDA de boot blijft afhouden
Is dit artikel al gedeeld hier?
Benieuwd of dit invloed op de formatie gaat hebben, ook wanneer de voorkeursstemmen bekend worden
Omtzigt heeft volgens mij gigantisch veel voorkeursstemmen. In een aantal gemeenten heeft hij meer stemmen dan Hoekstra. Zou het walgelijk vinden als hij op deze manier naar de uitgang wordt gedirigeerd. Ken genoeg mensen die op CDA hebben gestemd ipv VVD vanwege Omtzigt (en zijn rol in de toeslagenaffaire).
Edit: lees dat hij 300k + voorkeursstemmen heeft (geen idee of dit klopt). Zonder hem had het CDA nóg slechter gepresteerd.
Wat een schande dit. Ik heb op Omtzigt gestemd om de redenen die in dit artikel genoemd worden. Jammer dat hij omringd wordt door schaamteloze opportunisten.
Nul stemmen?? Niet eens op zichzelf gestemd dan
Ben sowieso verbaasd dat er nog zoveel mensen zijn die op een lijsttrekker stemmen
Ik telde stemmen op het stembureau en ik denk dat zo’n 80% van de stemmen op de nummer 1 was (paar uitzonderingen, meer stemmen op Omtzigt dan Hoekstra, ook Van Haga was populairder dan Baudet) Heel opmerkelijk!
Formatie gaat waarschijnlijk iets langer duren dan
Hoe bizar dat Ollongren in afwachting van de testuitslag niet in quarantaine is gegaan. En Rutte en Jorritsma nu ook niet in quarantaine gaan. Ze gaan maar lekker videovergaderen hoor, welkom in onze wereld
Lekker voorbeeld deze mensen. Hoe willen ze de r naar beneden krijgen als de vertegenwoordigers van dit land het al onzin vinden?
Ze hoefden niet in quarantaine omdat het preventieve testen waren, ze hadden geen klachten en hadden ook geen nauw contact gehad.
Een deel van Ollongren’s formatiedocument is vanmorgen gefotografeerd door een journalist: https://twitter.com/IngeLengton/status/1375028870617964544?s=20
Er staat onder andere: positie Omtzigt - functie elders (wtf) en weinig echt enthousiasme voor een minderheidskabinet
Maar ik snap wel dat 't voor Nederlanders zo onduidelijk wordt allemaal
Want in feite moet je thuisblijven als je in afwachting bent van een test, daar hameren steeds op. Maar goed