Tweede Kamerverkiezingen 2021 (Deel 1)

Ik hoop echt dat Klaver volgende verkiezingen niet meer de lijsttrekker is, hij doet GL meer kwaad dan goed. Tot zover een links front :frowning:

2 likes

Even heel hypothetisch: Stel dit zou echt exit Rutte worden, wat gebeurt er dan? Nieuwe verkiezingen lijkt me een beetje heftig

1 like

Mja, is wel de vraag of dit Klaver persoonlijk is of de koers van de partij :woozy_face:

2 likes

Ik snap dit niet zo goed, wat is precies de tegenstelling? (niet mijn probleem ben totaal niet helder vandaag)

Edit: NOU ik zei gewoon s.orry

1 like

Heerlijk hoe alle (ws) oppositiepartijen hun moment kunnen pakken (terecht)

Edit lol DENK hint al op een impeachment!!! CNN waar bent u

11 likes

S.orry maar wat zijn dit voor house of cards achtige praktijken man man man

Poe wat een juice

https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/detail?id=2021Z05246&did=2021D11598

3 likes

godverdmm en dan ook zo kansloos dat de inspringing van ā€œKoolmeesā€ is mislukt. Wat kan dit zooitje ongeregeld wel :sob:

Die uitspraak van Rutte over ā€œlaten we niet te emotioneel worden tijdens het debatā€, walgelijk met de kennis van nu. Hoop dat ik straks het debat beetje kan volgen

3 likes

Jesse geeft aan dat hij vindt dat zijn partij en d66 prima vindt voor anti-racistisch beleid en dat BIJ1 daarom niet zou moeten bestaan maar toont vervolgens dat hij bereid is om hun standpunten rondom migratie en vluchtelingen op een laag pitje te zetten als dat betekent dat hij mee kan regeren en dat hij ipv institutioneel racisme in onze samenleving aan te pakken spreekt dat hij het beestje een andere naam wil geven zodat we allemaal weer caviajes kunnen zijn.

En toont daarmee precies waarom veenmollen die anti-racistisch zijn niet op zijn partij moeten stemmen.

10 likes

bij die verslagen en aantekeningen staat ook lekker ā€˜geen pagina gevondenā€™ godverdmm

Oh godverdmmgodverdmm ik vind niet mijn probleem ook echt te grappig

2 likes

Eerst had hij helemaal niets gezegd over Omtzigt, maar oh toch plotseling wel. Best zorgelijk, de toestand van de premier. Weet niet waar hij het tijdens gesprekken met verkenners over heeft gehad, raakt sms-jes kwijt, raakt zelfs actieve herinneringen kwijt. Moet deze man premier blijven vraag ik me af.

5 likes

Ik vraag me af of er echt een verschuiving in stemmen zou plaatsvinden

1 like

Jezus ik heb echt spijt dat ik GL heb gestemd. Ik stond er al niet 100% achter dĆ³Ć³r Klaver maar wtf dit is wel extreem zeg. Wat smerig tegenover je kiezers.

2 likes

image

oog voor de veenmollen die de overheid hard nodig hebben, are u kidding me

2 likes
Stel: Er zouden nieuwe verkiezingen plaatsvinden, zou je met de info die je nu hebt op dezelfde partij stemmen?
  • Ja
  • Nee
  • Twijfel

0 stemmers

Licht vooral toe

Heel eerlijk, ik hoop niet op nieuwe verkiezingen. We hebben ons bij BIJ1 echt 20 slagen in de rondte gedraaid op minimaal budget met een berg gedreven veenmollen en het was best wel behoorlijk zwaar voor ons allemaal.

11 likes

Maar 't ligt toch allemaal veel genuanceerder dan die tweets waarin ze duidelijk heisa willen veroorzaken

1 like

deze verkiezingen zijn georganiseerd omdat het kabinet is gevallen over een hele ernstige en schadelijke affaire die zij zelf hebben veroorzaakt; maw de boodschap van de campagnes was dan oa ook het vertrouwen van de burger in de overheid herstellen. dat dit dan nu gebeurt is ontluisterend, maar zonder dat ā€˜lekā€™ waren we er nooit achter gekomen. toch goed dat dat gebeurd is.

ik ben alleen wel bang dat dit FvD, JA21 et all in de kaart speelt omdat die sowieso goed gaat op het overheidswantrouwen van de burger

10 likes

Ik vraag me af of die verschuiving dan wel komt als Rutte afstand van zijn positie neemt. Voor mijn gevoel stemmen de meeste VVD-stemmers op de ā€œsympathiekeā€ Rutte en zien ze die partij er niet bij.

2 likes