Tweede Kamerverkiezingen 2021 (Deel 1)

Ahhh ik weet het gewoon nog steeds niet wat het wordt morgen! Vind dat kaag het zo waanzinnig goed doet en was eerst geneigd d66 te stemmen, maar misschien toch maar groener. Maar ja groen links is weer zo populistisch. Of toch PvdA

1 like

Is in principe de lijsttrekker van de grootste partij, en wordt officieel benoemd door de koning. Waren vroeger wel uitzonderingen op maar al heel lang niet meer. Dus wordt gewoon Rutte of ie nou meer of minder dan 38 zetels heeft, helaas. Wordt niet nog apart over gestemd

5 likes

Oh sip :frowning: hoezo zijn mensen dan zo hoopvol dat Kaag misschien wel minpres wordt? Is toch helemaal niet realistisch dat D66 de VVD voorbij gaat?

2 likes

Haha nee is iets te hoog gegrepen idd, maar denk omdat Kaag expliciet heeft uitgesproken het te willen doen, en veel mensen het ook in haar zien I guess. Maarja ze doet het goed maar niet zo goed dat het verschil 35 19 nog omgedraaid gaat worden, da’s bijna een verdubbeling

2 likes

Ik heb het vandaag tijdens mijn lessen het over de verkiezingen gehad en 3 jongeren gaven aan dat ze niet wilde stemmen want ingewikkeld/geen zin etc. En ik heb ze op een andere gedachte gebracht. Ik heb niet verteld op wie ze moeten stemmen maar waarom ze beter wel naar de stembus kunnen gaan. En dat heeft volgens mij wel iets teweeggebracht. :slightly_smiling_face:

23 likes

Bij de doorberekening van de klimaatplannen kwam D66 er goed uit, he. Beter dan pvda

2 likes

Na dit coronajaar heb ik ook bijna zin om op de feestpartij te stemmen, just because

7 likes

Begrijp ik ook echt niet. Denk dan bijna dat ze gewoon stemmen wat hun ouders stemmen? Waarom zou je op een partij stemmen wie studeren duur wil maken/houden haha

4 likes

Zo begint debat voor de kleine partijen. Krol zal moeten lullen als brugman :sweat_smile: en heel apart, de aanwezige vrouwelijke lijsttrekkers hebben allemaal blauwe jurken aan?

Edit o niet per se jurken maar wel blauwe bovenkleding

6 likes

Goh verrassend, Baudet heeft weer afgezegd :roll_eyes:

6 likes

werd thierry te heet onder de voeten

1 like

Classic weer. Hij preekt liever in eigen parochie

1 like

Haha wow dan stem je eerst pvdd en dan maak je je zorgen om je kinderen, dus stem je… fvd ???

17 likes

Haha ja sowieso is zij fan van Doutzen

Edit ik hoor liever de lijsttrekkers dan burgers, ik krijg weer flashbacks naar dat rtl debat brrrrrr

1 like

Ze is wel snel teleurgesteld, dus nu thierry haar ook al laat zitten, stemt ze misschien wel sgp dit jaar

13 likes

Was deze hier al gedeeld? Een stemwijzer in de vorm van een 8-bit game. Ik vind 'm leuk haha.

2 likes

Ik zou het vast destijds ook hebben gestemd. Toen ik 18 was en mocht gaan stemmen heb ik me er pas echt in verdiept (en mijn ouders anders laten stemmen haha). Heel gek is het niet denk ik.

Jammer dat er mensen zijn die dit de rest van hun leven doen.

2 likes

Maar dan heb je als moeder wel kritische vragen gesteld!!

Ik vroeg me al af of ik het nou goed had verstaan?? PvdD naar FvD??
Maar helaas wel dus pfff

3 likes

Zoveel haat op mensen die stemmen alleen vanwege coronaregels. Ik word af en toe echt moedeloos van de mensheid :persevere:

4 likes