Tweede Kamerverkiezingen 2021 (Deel 1)

Dijsselbloem is dan ook erg van de inhoud :nauseated_face:

2 likes

Lekker gescoord door Hoekstra

25 likes

@anon50301661 Sorry maar hoe ben jij van twijfelen tussen Volt en Bij1 uiteindelijk bij Code Oranje uitgekomen :p?

2 likes

Hoezo hebben we eigenlijk uberhaupt nog mannen in de politiek, heb er nog geen 1 iets zinnigs horen zeggen.

13 likes

Ik moet morgen dus werken op het stembureau en heb de elearning gedaan maar heb echt geeeeeen idee wat ik kan verwachten. Echt spannend

7 likes

Vet goed dat je dat doet! Zal wel loslopen toch? Succes in ieder geval!

1 like

Ik ook en heb ook geeeeen idee wat te verwachten. Vind t ook spannend haha. Moet eigenlijk ook slapen want vroeg op maarja he

2 likes

@Luzarl zolang jullie geen selfies maken dat je stemmen gaat verscheuren moet t goed komen!

13 likes

We moeten er om 07:00 zijn, paniek natuurlijk, maar het is gelukkig maar 5 minuutjes fietsen en ik heb lekker eten voor de hele dag dus het komt vast goed!!!

4 likes

Same! Al die regeltjes :scream::rofl:

Haha Thatcher

1 like

Same!! Maar komt vast goed!

Haha ja ik ook. Ik laat het gewoon op me afkomen en na een paar stemmers hebben we het vast in de vingers!

Ik kon het debat niet live kijken dus ik heb het net teruggekeken met jullie comments erbij :heart:

Volgens mij had ik hier nog niks over gelezen, maar Rutte had het er op een gegeven moment tegen Wilders over dat die vaak goede analyses maakt en dat hij het ook vaak met hem eens is, maar dat het probleem met Wilders is dat hij geen enkele intentie heeft om zich constructief op te stellen en mee te regeren omdat hij liever aan de zijlijn blijft staan.

Dat laatste klopt natuurlijk, maar die complimenten vond ik zo raar. En direct daarna deed Rutte er nog doodleuk een schepje bovenop door met droge ogen te beweren dat hij Geert Wilders ‘‘als het over immigratie gaat graag aan zijn kant had geweten’’. Hoe kunnen mensen nog denken dat de VVD een/de enige ‘‘fatsoenlijke’’ optie op rechts is?? :confused:

En die presentator die TOT TWEE KEER TOE opmerkte dat hij geen vrouwen wil onderbreken. Echt een gevalletje Chris van Dam weer, pfff. Maar nu helaas zonder Arib die er even keihard korte metten mee maakt.

5 likes

Bij Jinek ging het nog ever dat stukje dat Rutte altijd eerst de tegenpersoon gelijk geeft en die hele act. Bij alles zegt ie altijd ‘je maakt goede analyses’ ‘je hebt gelijk, de toeslagenaffaire is vreselijk en daar mag je me op pakken’ ‘we hebben best veel zelfde punten’. Hierdoor kan de tegenpersoon er eigenlijk niet echt meer op doorgaan want Rutte heeft al toegegeven dat diegene gelijk heeft/ze beide hetzelfde denken/hij fouten heeft gemaakt waardoor je een soort van buiten spel staat? Hij geeft ook nooit echt antwoord op vragen maar benadrukt alleen maar hoe dicht de vvd zogenaamd bij alle partijen zou staan en daarmee dicht bij de burger ofzo? Ik kan het niet zo goed verwoorden als degene die dat daar zei, maar hoop dat het toch een beetje duidelijk is wat ik bedoel.

Ik snap eigenlijk wel waarom de gemiddelde burger die zich niet echt verdiept in politiek of maatschappelijke kwesties vvd stemt. Als je de debatten ziet lijkt het net alsof vvd/Rutte het helemaal eens is met het de problemen rond klimaat/zorg/woningen/onderwijs/racisme en hij brengt het tenminste ~gezellig~

19 likes

Kaag staat in de Spaanse krant, een goed stuk wel.

(Je kan m door translate halen)

TLDR:

Kaag is volgens El Pais de derde optie tussen “de management-taal van Rutte en de altijd boze Wilders”, en in staat “te zeggen wat niemand wil horen; dat tolerantie een dun laagje is en het een deur kan openen voor populisme”, ze heeft een goeie toon en boodschap en stijgt in de peilingen.

Daarna prijzen ze haar internationale ervaring, dat ze in een mannenwereld functioneerde en dat ze veel talen spreekt en verschillende partijen wist samen te brengen tot genoegen van haar bazen. Ze wist altijd haar eigen identiteit te behouden, maar ook haar familieleven te beschermen. Kortom iemand met heel erg veel ervaring en dat dit iets is dat in elk ander land genoeg zou zijn om premierwaardig geacht te worden.

Maar dat in Nederland Kaag door al haar internationale ervaring en haar moslimman/huis in oost-jerusalem juist moet benadrukken dat ze wel echt een Nederlandse is. In plaats van dat het als asset wordt gezien, is het van belang waar haar kinderen wonen etc. Ook wordt ze elitair genoemd, al weerlegt ze beiden dingen. En stelt ze dat ze door haar internationale ervaring in staat is beslissingen te nemen in moeilijke situaties.

Vond het wel interessant vanuit een ander perspectief, wel heel erg vinger op de zere plek dat je hier idd nooit “te internationaal” mag zijn en vooral heel oer-Nederlands moet doen en je buitenlandse successen niets lijken te zeggen over je geloofwaardigheid/base hier.

38 likes

Ik vind hem ook best charismatisch eigenlijk.
Ik snap dan weer totaal niet dat mensen op Mark Rutte geilen.

2 likes

Ja, ik zou ook best dat potloodje willen. Hier worden ze volgens mij verzameld voor een kunstwerk.

Mss als ik eraan lik willen ze m niet meer.

4 likes

Voor de mensen met partner: gaan jullie allebei stemmen of geeft de een een volmacht aan de ander?

• Allebei zelf stemmen
  • Een iemand stemt voor allebei
  • Ik en/of mijn partner stemmen niet
  • Ik ben polygamist en stem voor iedereen

0 stemmers

Poeh ik wilde de hele tijd GL stemmen maar nu D66 zo lekker gaat denk ik misschien verstandiger om daar op te stemmen. Ze hebben ook goede milieu standpunten
 Wat denken jullie?

4 likes