Tweede Kamerverkiezingen 2021 (Deel 1)

@Twijfelaar en @Dombo Ja eens. Ik ga ook voor Bij1, om dezelfde redenen. Maar ik heb ook zitten twijfelen, ik stemde voorheen altijd GroenLinks. En toen ik gister zag dat D66 wel lekker ging ging ik daar weer over twijfelen. Want wat als Kaag zou kunnen winnen van Rutte? Maar die kans is veel te klein. Plus wat @Shaaar hierboven volgens mij zei, hoe meer zetels D66 haalt, hoe groter de kans dat deze coalitie blijft en er dus niets veranderd. Daarbij heb ik liever dat rechtse stemmers overstappen naar D66 omdat dat anders ten koste van de linkse partijen gaat. Dan hebben we straks een tweede kamer die nog rechtser is.
Bij1 zal niet veel zetels halen, maar het is een partij waardoor ik me echt vertegenwoordigd voel en ik vind het belangrijk dat deze mensen in de tweede kamer komen. Ik denk dat het voor een sterkere oppositie gaat zorgen. En daar gebruik ik mijn stem graag voor.

13 likes

Jaaa love it @Twijfelaar en @Dombo, ik ga ook voor Michantely :heart:

2 likes

Ik heb ook getwijfeld, maar kies uiteindelijk voor GroenLinks, omdat ik op dit moment liever op een mogelijke coalitiepartij stem dan op de oppositie. Wil heeeel graag een linkser kabinet :sweat_smile:

5 likes

Ik kreeg dit gedicht in een mailing vanochtend.
Prettige verkiezingen allemaal!

Een Gaaf Land

De bloemen verdwenen uit de velden
de bijen vertrokken en de wormen
En toen hadden ook de vogels
er geen zin meer in

Overal waar ik kwam zag ik
hoe de natuur werd uitgehold
Het werd stoffiger en warmer
Ja ronduit benauwd werd het

Alles van waarde wankelt maar
onze premier ziet geen urgentie
We zijn een gaaf land en wie meer
visie wil moet naar de oogarts

Door mijn nieuwe bril tuur ik naar
het beroofde land en probeer het uit
te leggen aan mijn kinderen aan
mijzelf en aan de bomen

Er wordt veel geld verdiend met het
verwoesten van de Aarde en elke stem
elke koop elke reis elke hap elke slok
is een keuze voor of tegen onze enige

planeet

Sako Kiers

8 likes

Door mijn beslagen brillenglazen heb ik het picknickkleed uit kunnen vouwen en op D66 gestemd.

Heb eigenlijk tot het laatste moment getwijfeld tussen GL en D66 en heb toen uiteindelijk maar een keuze op gevoel gemaakt. :woman_shrugging:t4:

Ik had dit keer overigens heel graag op PvdA en Ploumen willen stemmen, maar ze hebben me niet kunnen overtuigen.

11 likes

De Jonge is vanmorgen gaan stemmen (of nou ja een poging tot) met een oud paspoort waar de gaten dus al inzaten. Lekkere flater wel 🥲

31 likes

Ik vergeet altijd dat als je hier een :relaxed: wil plaatsen dat het forum het automatisch verandert in deze passive aggressive lachende smiley :slightly_smiling_face:

3 likes

Ik heb vanochtend in een heel rustig concertgebouw gestemd op Rebekka Timmer van Bij1 :sparkles:

Heel veel plezier met stemmen allemaal vandaag en succes met kiezen voor degenen die er nog niet uit zijn!

17 likes

Huh maar dan was hij ook met de auto zonder zijn rijbewijs bij zich te hebben :face_with_raised_eyebrow:

(Of is dat iets wat mensen wel vaker doen? Sorry ik heb zelf geen rijbewijs dus ik heb geen idee.)

1 like

Ik vond die oranje stemwijzer echt apart, daar kwam bij mij Volt op 84% uit terwijl hij alle andere stemwijzers Volt op <50% zit. :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Love You too

Heb op Twitter gister iets van 200 FvD en pvv accounts geblokt en nu is Twitter ineens weer leuk en positief. #Aanrader

12 likes

Ik heb echt zoveel zin om me vanavond met heel veel hapjes en een fles wijn te ergeren aan de mensen op televisie. Echt jammer ook dat er geen feestjes zijn van die partijen die ze dan normaal altijd filmen.

Ga jij De uitslagenavond kijken op tv vanavond?
  • Ja, met hapjes
  • Ja, maar zonder hapjes
  • Nee, ik zie de uitslag morgen wel
  • Nee, het boeit me sowieso niet

0 stemmers

1 like

Alleen nog even hapjes bedenken, heb wel al prosecco in huis. Zin in

1 like

Wij hebben stokbrood, olijven, aioli en pestospread al in huis haha. Prosecco vind ik eigenlijk ook wel een goed idee.

1 like

Ah wel leuk ik reageerde op de story van Rob Jetten dat ik D66 gestemd heb en hij stuurt ook echt een bedankje terug haha

40 likes

Ja die had ik toevallig nog liggen en vond dit wel een leuke gelegenheid (je moet wat in deze tijden). Je hapjes klinken goed!! Love aioli, misschien haal ik ook wel brood met smeersels

1 like

Oh leuk ik ga dit ook doen bij degene waar ik op gestemd heb
Lijkt me echt tof als mensen op je stemmen trouwens, zeker als je wat meer onderaan een lijst staat.

1 like

Hahaha ik was even die paniek vergeten wanneer je niet meer weet hoe je dat kreng moet opvouwen. Die man ook:“Je mag even je mondkapje laten zakken”
ik vet verschrikt:“WAT?!” maar ja duhh was ook wel logisch

1 like

Ik doe ook mee. In tegenstelling tot de zich uitsprekende meerderheid hier ben ik normaal juist te rechts voor D66 en heb zeker punten waarop ik het absoluut niet met ze eens ben (maar heb dat bij alle partijen). Na een nogal vurige discussie met een incel ben ik echter om: vrouwelijke mp it is! Op zijn minst wil ik bijdragen nu een stevige basis te leggen om de kansen erop bij de volgende verkiezingen te vergroten

7 likes

Aaargh ik heb een hele domme vraag maar misschien zitten hier stembureauleden die het antwoord weten. Mijn naam bij de gemeente is veranderd naar de naam van mijn partner door trouwen, maar ik heb nog geen nieuw identiteitsbewijs aangevraagd, de enige overeenkomst tussen de stempas en id-kaart is dus mijn voornaam en voorletters. Krijg ik hier gedoe mee straks?