Tweede Kamerverkiezingen 2021 (Deel 1)

Super, dankjewel!!

1 like

Mijn vriend moest dat ook maar ik niet (bij dezelfde stembureau-dude). Ligt misschien aan je foto?

1 like

Ik stem op nummer 22 Lisa van Ginneken, hopelijk de eerste transgender in de tweede kamer! Ik vind inclusiviteit heel erg belangrijk en hoop dat ze het redt!

8 likes

Ik vind het echt altijd heel feestelijk om te gaan stemmen haha. Ik ga zo op weg, maar twijfel
nog steeds zo erg. Denk dat ik in het hokje beslis.

4 likes

Ik twijfel ook tussen GL en BIJ1, en een beetje D66 (maar meer omdat ik Kaag als MP zou willen zien). BIJ1 wil ik gewoon in die kamer, met zoveel mogelijk geluid, maar GL hoop ik stiekem op meer links in het kabinet. Ik kom er gewoon echt niet uit dit keer. Hoelang mag je in dat hokje staan voordat ze je eruit komen trekken?

2 likes

Ik kijk er ook echt naar uit. Maar ik keek ook uit naar een bezoek aan de gynaecoloog. Alles is een uitje tegenwoordig.

10 likes

En @Totoro als iemand die is getraind mensen te identificeren, kan ik vertellen dat het bij de ene persoon makkelijker te zien is dat iemand dezelfde is als de persoon op de foto van het document dan bij een ander. Het kan zijn dat jouw kenmerkende punten vooral in de onderste helft of bovenste helft van je gezicht zitten. Het kan zijn dat het moeilijk te vergelijken is door je foto (ben je ouder geworden, veel veranderd?)
Bij sommige mensen kan je het bijvoorbeeld heel goed zien aan de hand van een combinatie haarlijn, oren en wenkbrauwen ofzo, maar een neus zien is bijvoorbeeld echt heel handig bij het identificeren. Vandaar dat je de een het mondkapje even zal moeten afdoen en de ander dat niet wordt gevraagd

2 likes

Ik heb rond 09:00 gestemd op Bij1 net als een aantal jaren terug.

5 likes

Yay het is voorbij! Volgende keer doe ik wel even een snelcursus origami

1 like

Jep dat moest! Had ook een dikke sjaal om, dus misschien was ik niet goed herkenbaar

Ik zou stemmen op iemand waar jij je goed bij voelt, uiteindelijk is Sylvana waarschijnlijk toch de enige die in de kamer komt dus het maakt niet heel veel uit of je op haar of de nummer 3/4/5 etc stemt. Ik stem op nummer 6, Michantely, omdat zij een jonge vrouw is die zich hardmaakt voor klimaat en mentale gezondheid en dat zijn onderwerpen die ik belangrijk vind!

9 likes

Ik heb geen heel erg goed contact met mijn broer en vader, maar heb op het laatste moment toch even wat invloed uitgeoefend dat ze gaan stemmen. Was even bang dat mijn broer FvD zou stemmen omdat hij vrij anti corona is (en niet altijd even slim is), maar hij heeft nu zijn stem aan zijn vriendin gegeven die er Groenlinks mee gaat stemmen :smile: Nog steeds 0 bewustheid, maar wel beter dat het geen weggegooide stem is en ben zelf wel blij met een extra stem op links.

17 likes

Gelukkig weet onze corona-minister altijd waar hij mee bezig is!

1 like

21 00 zegt de NOS

1 like

Ik noemde het eergisteren menukaarten van een pannenkoekrestaurant. :joy:

3 likes

Mijn partner mag hier niet stemmen, maar als hij dat wel zou doen zou hij waarschijnlijk z’n stem aan mij geven want, ik citeer, “het is toch allemaal een grote poppenkast.” :roll_eyes:

Hij heeft gisteren wel een uur met me naar het debat gekregen zonder te klagen dus ik zie wel enige vooruitgang.

1 like

Ik kan je Instagram link niet openen (wordt geweigerd door mijn werknetwerk denk ik) maar ik had vanochtend juist ergens gezien dat Bij1 veel meer concrete punten heeft op dat gebied. Ik ga proberen het terug te vinden nu.

Ik heb gestemd! Het ging het heel erg snel omdat het niet zo druk was.
Heb op BIJ1 gestemd, op Sylvana omdat ze de nr1 is en toch al een vrouw is. Ik hoop echt dat ze minimaal 1 zetel kunnen krijgen.

Wel lastig inderdaad, ik wil dat GL groter wordt maar ik wilde ook graag BIJ1 in de kamer.

12 likes

Ik voel steeds meer voor het idee om je top 3 te mogen stemmen. En ik wil ook graag een top 5 “absoluut nĂ­et”-lijstje samenstellen. Is natuurlijk wel wat gecompliceerd maar het is okĂ©, leve de democratie enzo ben helemaal in de stemming (ha ha stemming) :tada:

8 likes

Ik heb vanmorgen al gelijk om half 8 gestemd, op de nummer 4 van Bij1, Jeanette Chedda!

12 likes