Tweede Kamerverkiezingen 2021 (Deel 1)

Maar een millimeter van het centrum af kun je toch geen links noemen. Gewoon centrum progressief.

8 likes

Ik heb iemand gemachtigd, dus geen van beide

1 like

Ook hier weer een stem voor Mikal! Leuk dat ze zo gewaardeerd wordt ook op dit forum.

6 likes

Haha ja als je Twitter mag geloven wordt Tjer onze nieuwe MP, of als je in een andere bubbel zit wint Sylvana 20 zetels

D66 ziet zichzelf in ieder geval als sociaal economisch rechts, en sociaal cultureel progressief. Ik kijk daar toch liever naar, dan naar de mening op Twitter

9 likes

Wat grappig dat nog niemand hier (volgens de poll dan…) op VVD heeft gestemd, terwijl het de grootste partij wordt. Ook niemand Volt (in mijn vriendengroep willen een paar mensen daar op stemmen)

Valt me echt op in al die polls dat er 1% FvD stemt wanneer de poll anoniem is, maar 0% wanneer de poll niet anoniem is. ONTHUL JEZELF
Nee grapje zelf weten

31 likes

Het schijnt dat je het potloodje mag houden hij sommige stemlokalen. Dus even een pol voor de mensen die gestemd hebben.

Mocht jij je potloodje houden?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

yesss eindelijk weet ik het, wat een opluchting zeg. Wil eigenlijk nu direct naar het dichtstbijzijnde stemhokje rennen, voordat ik weer van gedachten verander. Wordt toch GroenLinks bij mij! heel lang getwijfeld over D66 en ook al ben ik een beetje verliefd op Sigrid Kaag, vind ze op sociale thema’s toch te rechts.

20 likes

Ik ken nu al meerdere mensen die op FvD stemmen, en mijn vertrouwen is wel beetje geschaad :sob:

Nou dan stem ik rechts deze keer, ook prima als ik geen links mag zeggen

8 likes

Dit verschilt per gemeente geloof ik! Ik mocht hem wel houden iig

1 like

Ja ik vind dat ook echt heel erg kwalijk, ook dat men nu juist op Rutte stemt omdat hij in corona een veilige keuze iis.

1 like

Beide, ik dacht altijd dat een kerk de dichtstbijzijnde was maar het bleek een stadskas te zijn.

1 like

Dit heb ik ook, hoewel ik nog niet zo’n goed beeld heb van hun rechtse standpunten, ben een beetje verliefd geworden op Sigrid Kaag. Maar ben zelf eigenlijk links en kom qua standpunten het meest overeen met GL. Moet de knoop alleen nog doorhakken haha. PvdD overweeg ik ook nog.

2 likes

Ja, ik zag het ook wel gebeuren dat ik om 5 voor 9 nog in blinde paniek naar het stemhokje moest rennen om dan ter plekke een willekeurig vakje aan te kruisen. Dus ben heel blij dat ik nu gekozen heb. Ja kandidaat twijfel ik ook nog over, maar vind ik minder belangrijk. Of nr 10 Lisa Westerveld (werd hier in het topic al wel eens getipt), of nr 18, Stephanie Bennet.

@Florence Ja, ik ben ook geen fan van Jesse Klaver (en wel van Sigrid Kaag!), maar kom qua standpunten toch het meest overeen met GroenLinks. En uiteindelijk stem je toch op een partij en hun standpunten, en niet op de lijsttrekker alleen.

5 likes

Zeker weer de schuld van zijn vrouw?

26 likes

Ik ga voor GL en stem op nummer 10, sta er helemaal achter! Ik ben blij dat ik het eindelijk weet haha

11 likes

Een vriendin van mij stemt op het FvD (edit) en ik heb hier serieus slecht van geslapen, FvD stond bij mij juist helemaal onderaan toen ik de stemwijzer had ingevuld. We kijken blijkbaar zo anders naar de wereld, ik heb er wel echt moeite mee.

6 likes

Ja, ik snap je helemaal en merk ook dat het veel met mij doet. Het zijn personen waar ik op zakelijk gebied veel mee te maken heb. Voel me dan gelijk als vrouw niet serieus genomen ofzo.

Heb je het met die vriendin erover gehad?
Lijkt me ook lastig.

Ik ga ieder politiek onderwerp ontwijken bij die mensen. Vooral omdat het zakelijk contact is.

3 likes

Met de huidige peilingen is het niet zeker dat zij kan blijven en ze zet zich heel hard in voor de jeugd, dus supergoed als veel mensen op haar stemmen.

Ik hoop dat ze wel 10 zetels gaan halen maar je weet het niet

4 likes