Mensen zijn vrij om bij een telling te kijken. Deze oude vrouw zat blijkbaar bij een landelijke club vrijwilligers die overal gaan kijken of het eerlijk verloopt. Ze was er vorig jaar ook al bij, volgens mij een erg betrokken mevrouw die tijd over heeft.
Oh dat klinkt nog wel sympathiek, wij hadden bij de provinciale 2 fvd gekkies die ons echt enorm stoorde de hele tijd maar nét niet over het randje van wegsturen gingen. Gelukkig vanavond geen toekijkers gehad.
Op mijn bureautje was gelukkig GLPvdA het grootst. Man wat haat ik stemmentellen toch intens, zou echt graag om 21.00 uur gewoon naar huis gaan wat een ontzettende kut uitslag landelijk.
Hier gelukkig ook. Ik kon het pvv stemmen tellen echt mentaal niet aan dus ben lekker naar oneven stemmen gevlucht. Ben ook echt verrast dat in mijn linkse stadje PVV toch nr 3/4 was bij het stembureau waar ik zat
Ja in theorie ben ik daar helemaal voor.
In de praktijk is zeker 50% van dit land staatsmongool dus doe maar niet
Hier ook stemmen geteld, ik had één ongeldige stem, op de PVV. Diegene had de naam van de partij omcirkeld, geen vakje gekleurd.
Helaas alle stemmen van de PVV moeten tellen, in de laatste fase.
Op de uitslag na vond ik het wel leuk om te doen, hopelijk snel weer
Wow Nederland wordt Amerika 2.0
Al zo lang bezuinigd op het onderwijs dat een hele laag van de bevolking alleen nog maar jip en janneke taal begrijpt om de politiek uit te leggen
De kaart van Nederland steeds meer lichtblauw zien kleuren bij NOS is echt kut. Echt zo âin your faceâ.
Ik ben oĂłk Zo fucking boos op links. Ik bedoel, ik snap dat de PVV stemmers walgelijk zijn. Maar REALLY 35 zetels over heel links terwijl de PVV op rechts alleen al dat aantal haalt.
Wat een ongelofelijk onvermogen in al deze jaren oppositie om tot iets te komen. Echt waar, moest de fusie tussen GroenLinks en de PvdA pas zo laat gebeuren dat ze samen op de lijst staan? Zijn we zo onverenigd? Vallen er zoveel mensen weg omdat ze niet bereikt worden? Wat is er gebeurt met de oude linkse bolwerken? Hoezo laat Links zich elke keer wegpesten als de Hoofdschuldige terwijl ze al jaren in de oppositie zitten en de enige reden dat sommige rechtsstemmende minima ĂŒberhaupt nog overleven de restanten van de door Links opgerichte verzorgingsstaat zijn?
Hoezo is hun boodschap zo fucking onaantrekkelijk terwijl het iedereen moet aangaan dat noodweer toeneemt, de problemen in de geestelijke gezondheidszorg tot problemen in de maatschappij leidt, etc? Links heeft allerlei rapporten en cijfers die zwart op fucking wit aantonen dat het op de lange termijn het gunstigste én meest economische beleid is en toch komt dat bij niemand aan.
Tis een beetje alsof alleen de echte Fatsoensmensen die echt ingepeperd hebben gekregen van de maatschappij dat ben jij Links nog weten te vinden. Zoveel in principe hele normale mensen voelen echt een enorme afstand tot links. Ik vind het zo bizar dat Links daar nooit iets aan doet.
Ik ben net terug van tellen en de voorzitter was verschrikkelijk. Hij stuurde niks aan, vertelde niet wat je moest doen en was wel verontwaardigd als je het verkeerd deed. Heb ook letterlijk gezegd dat ik niet weet wat ik moet doen en hij me dat moet vertellen. Maar hij zat alleen maar achter zân bureau.
Ik vond het team waar ik mee was heel gezellig maar ik had dit toch wel iets gereorganiseerder verwacht. De vice voorzitter was ook geĂŻrriteerd dat ik in mân eentje aan het tellen was want dat doe je altijd met zân 2en en dat weet iedereen. En toen was ze verbaasd dat ik voor het eerst was terwijl ik dat smiddags ook tegen dr had gezegd. (De rest vh team zei ook dat dit echt heel ongeorganiseerd en slecht was).
Oke dat was de rant daarover.
Bij ons was pvv ook het grootste.
Er waren een paar ongeldige stemmen, waarvan 1 iemand bij de fvd alle bolletjes had aangekruist
Utrecht.
Zelfs hier pvv in de top 5, maar ben wel heel blij dat meer dan 1/3e van de mensen hier GroenLinkspvda stemt. En toch meer dan de helft uiteindelijk links.
nu zelfs 37 zetels
Echt, wat een kutzooi. Dat wordt een gewéldige toekomst voor mijn kinderen (en onszelf). Not.
Edit: we kwamen onze buren gisteren tegen met stemmen (ergens in de 80 zijn zij) en ook fel tegen Wilders. Gelukkig gelijkgestemden haha. Mijn halve straat heeft sowieso pvv gestemd. En dat ook trots posten op socials etc. Kortzichtig
Dat ik toevallig een doemscenario schilder, betekent niet dat je mij gelijk moet geven
Hopelijk klapt het toekomstige kabinet en kunnen we over een halfjaar weer.
Dit is echt slecht nieuws om mee wakker te worden. Ăberhaupt, maar als moslim voel ik echt een beetje angst nu. Mân eerste gedachte was âgelukkig verhuis ik naar Duitslandâ maar daar is het net zo slecht gesteld met de politiek.
Ik moet de hele dag samenwerken met iemand die voor 99% zeker op de PVV heeft gestemd. Ik heb het te doen met mezelf. :â)
Helaas is jezelf bezatten op het werk niet een hele professionele manier van werken
Eeeh quee the fuck. Dus nu zitten we 4 jaar lang met een racistische limburger met een ontploft kapsel.
Same. Sterkte voor ons!
Weet je wat nu het aller ergste is⊠dat Gerald joling nu gewoon in nl blijft.