Tweede Kamerverkiezingen 2023 #3

Wist niet dat het nog kon, maar mijn ochtend werd net nog een stukje minder mooi.

8 likes

Voor de geĂŻnteresseerden

Maar Wilders heeft zich al heel vaak als fanboy van deze man gepresenteerd.

5 likes

Ik droomde vannacht na een onrustig paar uurtjes slaap dat al mijn tanden uitvielen. Ben niet zo’n fan van droomduiden, maar deze ken ik wel uit periodes in mijn leven waarin ik de controle lijk te verliezen en me machteloos voel. Hoef niet te raden waardoor dat dit keer komt.

10 likes

Ik ben vanochtend maar meteen lid geworden van GL, dat voelde nog een beetje als ‘iets’ doen. :confused:

20 likes

Dit vind ik trouwens wel heel ergerlijk, dat zowel PVV stemmers als tegenstander deze PVV winst als ‘de meerderheid’ bestempelen. 37 zetels is veel, maar echt bij lange na niet de meerderheid.

15 likes

Ik kan gewoon niet normaal doen vandaag denk ik. Lang geleden dat ik zo’ n boosheid heb gevoeld en het gaat niet weg. Weet even niet hoe ik moet functioneren.

18 likes

Ik ben zo teleurgesteld :frowning_face: en ik voel me ook echt dom dat ik de kans op deze uitslag zo enorm onderschat heb, ik dacht echt dat ‘we’ beter waren dan dit

25 likes

en deze uitslag zorgt er ook voor dat ze zich er helemaal niet meer voor schamen dat ze openlijk racist zijn.

12 likes

Ik heb ook alles behalve top geslapen. Voel me er oprecht best wel sad door. Enige lichtpuntje in deze duisternis is dat GL in mijn gemeente (grote stad) de ‘winnaar’ is en de opkomst was ook goed. :cry:

3 likes

Ik zat tussen de jochies dis blij waren met de uitslag. Omdat ze daar hun moeder mee kunnen jennen. En ik citeer “Iedereen maakt het allemaal zo groot maar het boeit toch allemaal niks joh”

2 likes

Nou lekker wakker worden, de PVV is in mijn gemeente de grootste
 :smiling_face_with_tear:

2 likes

:sob::smiling_face_with_tear: ok dat is erger. Godverdomme hé het zal je maar gebeuren. Ik zou echt huilen als mijn kind dit later doet. Alhoewel mijn kind dan waarschijnlijk bij1 gaat stemmen en dat onder aan de streep toch echt beter is :sweat_smile:

6 likes

Ja in welke gemeente niet

(Ja waar ik woon gelukkig niet maar dat is amsterdam, die hele kaart van de nos is blauw)

Ik ben echt kots en kotsmisselijk

3 likes

Nou ja we kunnen mierenneuken, maar als er van de 150 zetels 37 naar Wilders gaan en we dan ook nog naar de aantallen van FvD etc kijken dan is er bijna een derde in ieder geval openlijk racist. En dan reken ik de niet openlijke die niet gestemd hebben/ op VVD of andere partijen gestemd hebben geeneens mee (wetende nl dat het partijen zijn die Wilders niet openlijk uitsluiten).

Of we dan gaan steggelen of dat wel of niet 51% van Nederland is interesseert me geen hol, ik ben me echt kapot geschrokken. Tuurlijk wist ik ook wel dat intolerantie groeide en dat de PVV in peilingen op 27 stond tussendoor, maar dit had ik echt nooit verwacht.

48 likes

Klopt, maar had echt gedacht dat ze bij ons niet verder dan 2 zouden komen. Had VVD verwacht, dus vandaar de verbazing :sob:

2 likes

Ik heb net de speech van Timmermans gezien (heb gisteren de tv uitgezet en ben naar bed gegaan) en kan echt niet stoppen met janken. Ik vind het zo fucking heftig en ongelooflijk gewoon? Hoe KAN dit?

Nouja kan er ook niets zinnigs over zeggen maar ben echt uit het veld geslagen. Dat iedereen op de vvd stemde was al erg maar dan kon je nog denken dat mensen niet goed opletten en/of denken voor hun eigen portemonnee te stemmen maar dit is zo rechtuit racistisch en xenofoob, echt doodeng

17 likes

Oke maar volgens mij is dat het hele probleem?
Linkse plannen zijn vaak goed voor op de lange termijn. Populistisch rechtse plannen zijn kortetermijnplannen in kindertaal. Dus hoe gaat links ooit mensen overtuigen die verder niet veel zin hebben om zich in politiek te verdiepen, en zich baseren op 1 televisiedebatje of onderbuikgevoelens.

49 likes

Ja, daar ben ik ook bang voor. Dat het hek nu van de dam is, zeg maar. In mijn omgeving zijn ook veel mensen die niet precies wisten wat ze moesten stemmen en dan maar pvv stemden, bijvoorbeeld vanwege zwarte piet :exploding_head:

2 likes

Ik vind het heel onwerkelijk, want ik had oprecht niet kunnen bedenken dat dit de uitslag zou zijn. Wtf. Hoe gaat dit in de toekomst eruit zien ook?

Maar snappen die mensen dan wel dat de politiek daar niks over te zeggen heeft?

2 likes