Kennelijk niet! Maar ik denk dat dat voor veel pvv-stemmers het geval is tbh
Ja denk het ook.
Echt gisteravond ging het nog wel maar ik voel me vanochtend zo verslagen, het idee dat zoveel mensen zo onwetend zijn en stemmen tegen de rechten van andere mensen⊠ik had wel wat winst voor de PVV verwacht maar dit
En ik ben ook boos op de partijen die openlijk met hem zaten te flirten en de PVV als een heel normale partij benaderden.
Ik denk dat je onderschat hoe erg racisme hier de drijvende kracht is.
Ja? Ik wil dat niet geloven.
Denk wel dat deze huizencrisis dit sowieso ook heel erg heeft aangewakkerd.
Het enge vind ik ook dat dit volgens mij ook niks met onwetendheid te maken heeft, maar gewoon bewust stemmen voor je eigen hachje en uit haat.
Ja en wat is de drijvende kracht onder het huizencrisis standpunt van de pvv?
hij geeft daar toch ook racistische onderbouwing aan
Ja ik noem het onwetendheid omdat ik wat jij noemt nog niet echt onder ogen wil zien misschien. Maar er zit heel veel afgunst en racisme bij
Ik vraag me ook af hoe onze toekomst + mijn toekomstige werk in mijn werkveld eruit gaat zien.
Same. Het café waar Wilders zijn overwinningsfeestje gaf is hier op steenworp afstand en ik kan wel raden hoe er hier in de buurt is gestemd.
Ik denk wel dat ook veel mensen zich niet beseffen dat ze racistisch zijn en vooral wat dat in de praktijk betekent voor de getroffen mensen. Vooral in mijn omgeving, waar iedereen zo ongeveer wit is. Ze voelen daardoor niet wat ze zeggen. Dat maakt het niet minder erg, maar het geeft wel aan hoe onwetend mensen kunnen zijn over zoiets groots. Maakt de gevolgen er niet minder om helaas
Rechts kabinet met PVV lijkt ondanks flinke hordes in het verschiet te liggen ben toch echt bang dat VVD en NSC wel met PVV een coalitie gaan vormen
heel veel mensen weten dondersgoed dat ze racistisch zijn en zijn er vaak ook nog trots op
Waarom toch dat heilige geloof in onschuld?
Nou ik word er gewoon letterlijk misselijk van dat het zo makkelijk is om zooooo veel mensen ervan te overtuigen dat het OF huizen voor jullie witte Nederlanders OF huizen voor âbuitenlandersâ is echt godverdomme the greed the audacity onderaan de streep stemt een heel ruime meerderheid van dit land voor âikke ikke laat de rest maar stikkenâ ik ben er echt misselijk van.
Ik zeg alleen wat ik hier merk, ik begrijp zelf ook niet dat je zo kunt denken. Er zijn ook zat die idd het wel gewoon trots verkondigen. Dat ontken ik niet. Ik vind het juist zo vreselijk dat er naast openlijk racisten dan ook nog mensen racist zijn vanuit ignorance.
Bedoel je dat ik zou geloven in onschuld? Ik bedoel juist het tegenovergestelde. Ik neem het deze mensen enorm kwalijk dat zij zich niet meer verdiepen in wat ze nu eigenlijk stemmen en zeggen. Want of je nu weet of uitdraagt of je racist bent of niet maakt voor de gevolgen niks uit (en je bent gewoon racist).
Beetje dramatisch, en ik wist heus wel dat we de verkeerde kant op gingen, maar ik had gewoon echt niet verwacht dat zoân groot deel van het land me hier actief niet wil hebben. ZO veel mensen zijn blijkbaar tegen mijn hele bestaan hier (of mijn vaders bestaan, dan) en voelen zich gesterkt dat te uiten. Heb er niet van geslapen en ik heb me nog nooit zo onveilig gevoeld in mân eigen land. What the fuck.
Dat cafĂ© zag er echt uit als zoân plek waar alles wat je aanraakt een beetje plakt.
Wilders kan wel milder gaan doen door nu van bepaalde standpunten afstand te nemen, maar hoe gaat hij nu zijn stemmers in bedwang houden?
Ik kan me voorstellen dat die groep zich nu superieur gaat gedragen.