Tweede Kamerverkiezingen 2023 #3

Ja waarom kan ik niet zomaar japan inlopen en daar wonen?? Waarom??

(Correctie: wonen en werken. Kan ook niet zomaar)

1 like

Wtf is er mis met jou

20 likes

Want je denkt dat mijn vader Nederland in is gelopen en de nationaliteit cadeau heeft gekregen bij een pak boter?

19 likes

Nee, maar hij heeft wel de keuze gemaakt om een gezin in een ander land te stichten.

Chick waar slaat dit op.

Je hebt het niet over mensen die uit Japan zijn binnengewandeld en hier vanaf nu wonen.
Je hebt het onder andere over mensen die al generaties lang het volste recht hebben om in Nederland te wonen, te werken (, en belasting moeten betalen), de Nederlandse nationaliteit gewoon hebben met alle rechten en plichten die dat met zich meebrengt. Onder andere over mensen die niet minder dan jij hier geboren en getogen zijn. Onder andere over pff ik kan niet meer man

21 likes

Ik denk niet dat heet heel veel gaat uitmaken, zijn ook veel mensen die vinden dat er niks mis gaat met het klimaat en vinden links ’ eng’ omdat ze opkomen voor LHBTIQ+ rechten etc.

4 likes

Besef zo denken ong 2,5 miljoen mensen in nederland, zoals @astridmagnussen

19 likes

En precies daarom schaam ik me voor dit land. Bah wat een vieze racisten.

10 likes

En ja trouwens @astridmagnussen jij hebt inderdaad helemaal het recht om Duitsland of Noorwegen in te wandelen en daar te wonen en te werken. Wat vind jij dat je hebt gedaan om dat te verdienen dan??

Niks namelijk je hebt gewoon geluk.

23 likes

Ah jammer zeg :frowning:

3 likes

Oja dus niet meer dan logisch ook dat de nazaten met een dubbele nationaliteit daar ook de consequenties van moeten dragen. Joh je doet ook net alsof het verkrijgen van een dubbele nationaliteit een keuze is. Fyi ik kreeg die bij m’n geboorte, heb er nooit om gevraagd, kom er nu niet meer van af. En dan zou ik straks ineens niet meer mogen stemmen? Ik volg die gedachtegang echt niet.

8 likes

Denk dat je het beste bij Marokko kan aankloppen die het blijkbaar heeft verboden om je paspoort daar op te zeggen. Maar goed, met die regel zat zo iets wel al aan te komen als je naar een ander land gaat.

Een dubbele nationaliteit hebben betekent niet dat je ook een paspoort van dat land hebt he…

5 likes

ben je nou een troll of gewoon een trol jezus

14 likes

Ja geluk dat we (nu nog!) in de EU wonen :eyes::exploding_head:

Japan is trouwens druk met buitenlanders aantrekken, misschien ga loop ik daar wel naar binnen anytime soon

1 like

Ik neem aan dat jij dus PVV gestemd hebt?
Doet het je helemaal niks dat dankzij jou ongeveer een miljoen mensen bang zijn voor hun toekomst in Nederland? Kunnen ze hier nog wel blijven wonen? Kunnen ze nog wel familie opzoeken in land van herkomst of worden ze dan teruggestuurd en is het een keuze tussen in een veilig land wonen of nooit meer je familie zien? Kun je nog wel je werk uitvoeren of je paspoort ophalen in een gemeentehuis met een hoofddoek op?
Doet dat je dan helemaal niks?

21 likes

Ik kon mijn vinger er niet op leggen maar dit is het inderdaad

3 likes

Klinkt dus als een probleem vanuit de landen die het niet toelaten om je nationaliteit op te zeggen.

Nee. Klinkt als een probleem dankzij racisten zoals jij.

15 likes

hoezo voel je je zo entitled over een land? wat maakt jou wel gerechtigd om hier te wonen en anderen niet?

7 likes