Tweede Kamerverkiezingen 2023 #3

En verder ook: het is al doorgerekent dat de plannen die Wilders allemaal noemt, financieel of wettelijk gezien helemaal niet zomaar kunnen (zoals huren omlaag). Eigen risico afschaffen klinkt top, maar dan gaan de premis gewoon ver omhoog. AOW omlaag, dan moet de belasting omhoog of wordt het ergens anders gekort. Het zijn geen realistische plannen.

3 likes

Waar je als nepo allemaal mee wegkomt

5 likes

Mwah als we met een grote groep hollanders in een ander land gaan zitten snap ik heus wel dat de mensen daar dan zeggen goh liever niet.

Waarom.

3 likes

Hahahaha houd toch op. Jij zou het begrijpen als je hier geboren bent, hier een baan, een diploma wat mogelijk niks zegt in het buitenland, huis, familie, vrienden hebt en dan rekening moet houden dat je terug moet naar een land waar je als je heel veel geluk hebt 3 weken per jaar bent geweest op vakantie op bezoek bij je oma en soms de taal niet eens machtig genoeg bent om meer te zeggen dan ‘Hallo ik ben Mo, en ik kom uit Holland’.

Ik ben klaar met deze discussie, voor mijn gemoedsrust is dit inderdaad een troll of anders gewoon iemand met ernstig hersenletsel.

22 likes

Jij zit hier zelf toch ook met je familie? Beetje hypocriet, niet?

5 likes

Wat een geluk heeft Indonesië straks wel :heart:

15 likes

Maar echt! :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Wat wil je dat ik zeg? Ja dat is inderdaad dom geweest van jou/je familie om dat te doen in een land waar je niet je eerste nationaliteit hebt, dus dan gaan we die regel (geen dubbele nationaliteiten) maar niet inzetten?

2 likes

We hebben 1 nationaliteit.

Klopt, omdat je ouders/opa/oma/whatever de Indonesische nationaliteit MOESTEN afstaan om de Nederlandse te krijgen. Dat is de wet. Als Indonesië ook een land was waarvan je verplicht de nationaliteit moest behouden, zat jij hier nu ook met een dubbele nationaliteit. Doe niet alsof het een keuze was, jullie konden die tweede nationaliteit niet eens behouden. Wat een pech!

39 likes

Ja want het is een domme regel waar niemand last van heeft.

Edit: overigens is er dus ook een uitzondering voor mensen die geen afstand kunnen doen, dus die houden zich ook prima aan de regels mocht je dat echt een heel fijn gevoel geven.

Generaties lang rekening houden met iets terwijl het in dit land al lastig kan blijken om een woning te vinden is wel echt voorbehouden aan niemand behalve mss een miljonair.

1 like

Ja en dan had ik me er op voorbereid en er rekening mee gehouden, als iemand met 2 nationaliteiten. En mijn familie ook, die altijd wel de vinger op de pols hebben gehouden met de toekomst en wat er gebeurd als ze een kind hebben in een ander land

3 likes

Ik ben vanochtend lid geworden van groenlinks pvda en pvdd :smiling_face_with_tear: Kon niet kiezen en dacht ja alle beetjes helpen voor elke partij? Geen idee voel me verder echt machteloos. Dit mag wel toch of word ik uit alle partijen gezet als ze erachter komen haha?

13 likes

Maar je snapt dat het hebben van een tweede nationaliteit niet altijd een keuze is hè.
Stel je bent hier geboren maar je ouders hebben de Marokkaanse nationaliteit, dan krijg je deze nationaliteit ook. Daar kan je geen afstand van doen ook al zou je dat willlen.

Het kabinet ziet geen mogelijkheden om Nederlanders met een dubbele nationaliteit te helpen daarvan af te komen. Op basis van het internationaal recht is het niet mogelijk landen te dwingen burgers die in het buitenland wonen afstand te laten doen van hun nationaliteit.

Deze mensen mogen volgens jou dus niet stemmen terwijl ze hier wonen? Waar zouden ze dan wel mogen stemmen volgens jou uitgangspunten? Nergens? Ze wonen immers hier. Je kan een stemrecht niet afhankelijk maken van of iemand in een ander land ook kan stemmen.

En hoezo heb je het over ‘je eerste nationaliteit’, dit is niet altijd een ding? Je kan er gewoon twee hebben bij je geboorte?

3 likes

Sorry maar hier geloof ik dus geen ene kut van

4 likes

Je maakt net een hoop kabaal dat je weer gezellig in je schilderswijkje wilt wonen. Want je vind het blijkbaar heel erg dat het daar niet veilig is. Maar als je zo op het vliegtuig word gezet naar een land waar je weinig van af weet en niet weet waar je terrecht komt dat had je prima gevonden. Pleur toch op met je domme gelul tyfus racist.

20 likes

Waar zei ik iets over niet veilig in schilderswijk??? Heeft meer met thuis voelen te maken.

Potato potato

5 likes

dus het is eigenlijk nog treuriger. Omdat JIJ je niet genoeg thuis voelt moeten anderen maar weg. En dat heeft niet eens te maken met veiligheid, maar met je ‘gevoel’?

17 likes