Tweede Kamerverkiezingen 2023 #3

Ik liep er rond iets over 5 (niet mijn foto) en toen was het PvdA protest rondom het stadshuis met ook nog andere partijen. Geloof dat het vanaf 6 doorgaat onder een andere naam?

Geen idee hoeveel mensen maar stadshuisplein stond vol en de stadshuisbrug ook voor zover niet afgezet voor de werkzaamheden.

Edit: ik vind dit zo’n lieve combi van cringe uit een goed hart haha. Zo typisch voor de mensen hier haha love dit dorp

18 likes

Haha ja

2 likes

Ik wil mensen niet als dom neerzetten maar een soortgelijke video van pvvstemmers uit Volendam is ook om te huilen.

“Waarom heeft u PVV gestemd?”
“Omdat veel mensen tegen hem zijn.”

Ja top

10 likes

Na afgelopen avond en nacht tellen en geen slaap kwam ik eind van de middag thuis van nog een hele dag tellen. Ik ben echt compleet gesloopt. Ondanks de vreselijke uitslag was het heel fijn om te merken dat iedereen die er vandaag was zich uitsprak tegen deze *** uitslag. Heb echt mooie gesprekken gevoerd over hoe we elkaar kunnen blijven vasthouden zelfs met deze bizarre uitslag.

22 likes

Het is een beetje onhaalbaar maar hoe mooi zou het zijn als dit protest niet alleen in utrecht is maar dat we door heel Nederland een slinger kunnen vormen als protest.

11 likes

Vanavond om 19.30 al toch?

8 likes

Waarom lees ik de comments :’))))

6 likes

Same, was een slechte beslissing :slightly_frowning_face:

Russische staatstelevisie content met winst PVV :sob:

Trouwens ook opvallend dat op NOS niks staat over de demonstratie in Utrecht.

1 like

Misschien om het niet uit de hand te laten lopen?

2 likes

Die mensen komen niet hier vandaag, onthoud dat haha

1 like

Ik begrijp de zorgen van veel mensen in nederland en ik heb zelf geen pvv gestemd, maar er mist soms naar mijn mening enige nuance over de situatie. Ik lees uitspraken dat 1/3 van de nederlanders nu racisist zouden zijn en andere uitspraken die ook heel heftig zijn tegen deze groep stemmers.

Als tegengeluid: ik denk dat heel veel pvv stemmers (enigsinds naief) JUIST nu wel op pvv hebben gestemd, omdat Wilders deze keer ‘milder’ is en iets meer gericht op ‘verbinding’ (woorden van de media). En zelf aangeeft een andere instelling te hebben nu op Islam gebied. Waardoor ze juist nu meer achter hem staan dan voorheen.
Ik gooi het dan meer op de naiviteit van de stemmers ipv dat ze bewust actief tegen bepaalde groepen zijn.

17 likes

Ik ben hier zelf niet bij want ziek maar een vriendin wel en die zegt dat de dam nu zo volstaat dat damrak ook vol begint te lopen. Dus er zijn veel mensen

7 likes

Heel mild

39 likes

Oh shit denkt niemand aan de gekwetste pvvers? 🥹🥹🥹🥹

37 zetels gehaald maar alsnog janken omdat niet geheel Nederland zegt wat goed gefeliciteerd.

51 likes

Ik ‘hoopte’ er ook op (sarcasme dit he). Maar sprak vandaag mijn moeder die van D66 naar PVV is geswitcht en dat had er niets mee te maken dat hij milder is geworden. In tegendeel. Gezellig gesprek was dat :smiling_face_with_tear:

2 likes

Want dat hij milder in zijn anti islam zit is het beter? Bij racisme is toch geen grijs gebied lijkt mij? Het is het of het is het niet.

3 likes

Excuus dan zullen we het voortaan milde racisten noemen

15 likes

Ik begrijp juist niet zo goed waarom mensen continu de groep PVV-stemmers willen nuanceren. De PVV heeft een partijprogramma wat vrijwel volledig gebaseerd is op racisme. Alle problemen die we in Nederland hebben (wooncrisis, te hoge kosten overal) koppelt Wilders aan migranten. Hij gebruikt ‘buitenlanders’ en moslims als zondebok voor alles.

Een kwart van de stemgerechtigden heeft zich deze verkiezingen achter hem geschaard. Dat hebben ze echt niet gedaan omdat hij zulke onwijs goede standpunten heeft. Dat hebben ze gedaan omdat ze er van overtuigd zijn dat de wooncrisis de schuld is van statushouders en omdat ze ervan overtuigd zijn dat we overspoeld worden door ‘gelukszoekers’ die hier alles krijgen van hun zuurverdiende centjes.

Dat is gewoon racistisch. En we hoeven echt geen medelijden met ze te hebben nu omdat ze racistisch worden genoemd.

54 likes

Willen jullie best wel heugelijk nieuws trouwens?

Tussen de CDA, ChristenUnie en de SGP (11 zetels samen) is de confessionele aanwezigheid in onze Tweede Kamer lang (of volgens mij zelfs nooit) niet zo minimaal geweest.

50 likes