Tweede Kamerverkiezingen 2023 #3

Maar mensen, deze hebben we eerder gehoord “wij gaan niet meer regeren met de vvd” en toen kregen we precies dezelfde combo. Ik zie het wel over een paar maanden.

Eigenlijk verwacht ik: de vvd formeert komende maanden niet mee. Het lukt niet want zowel over links/midden als extreemrechts zijn die 24 zetels cruciaal als je niet met zijn zevenen wilt regeren en dan ergens in maart zegt Yesilgoz: oké oké vooruit wij gaan mee denken want we zijn pragmatisch en het land is in nood en binnen enkele weken Yesilgoz één op het bordes. Tot zo ver Shaar het Medium.

67 likes

Oh my dan komen we dus uit op PVV, NSC en BBB? :cold_sweat:

1 like

Vind dit nog best een reële optie

(Uit de story van Tim Hofman)

21 likes

Handig met een meerderheid BBB in de Eerste Kamer.

Deze mensen zijn echt verstokte veganisten (al ver voordat het hip was) dus ik was best verbaasd haha. Maargoed, zo heb je altijd wel bijzonderheden bij het stemmen haha

2 likes

Dat is (gelukkig?) geen meerderheid! Ook niet met alle andere kleine rechtse partijen erbij. Dus dan is er wel echt VVD of D66 nodig volgens mij.

8 likes

Ik ben ook wel benieuwd wat de SGP doet. Volgens mij willen ze uit principe niet mee regeren, maar ze hebben best wel overlap met de pvv natuurlijk. Het zijn maar 3 zetels maar toch.

1 like

Oh echt!!! Sorry dat wist ik niet. Dat geeft hoop :relieved:

Nee met een gedoogconstructie (dus VVD als gedoogpartner) kan je ook een minderheidskabinet hebben dus PVV NSC en BBB
Dat was Rutte I ook, VVD en CDA in regering, PVV gedoogpartner

11 likes

Ja en Omtzigt is voorstander van een minderheidskabinet toch?

Wilt de VVD dan sturen richting een minderheidskabinet?

2 likes

Hoe dan?

Minderheidskabinet met een gedoogpartner
PVV + NSC + BBB
en dan VVD erbij als gedoogpartner

1 like

Dat houdt toch nooit lang stand, echt jezus wat een puinhoop

3 likes

Is VVD dan bang om nog meer achterban kwijt te raken als ze met PVV in een kabinet stappen? Of wat zit hierachter denken jullie? :thinking:

3 likes

Het is ook maar een van de opties, de “het lukt allemaal niet hier is VVD als redder” zie ik ook wel gebeuren
Maar ja na de uitslag was al wel duidelijk welke opties het meest voor de hand liggen, dit veranderd er niet heel veel aan

6 likes

Waarom zou je dan op de vvd stemmen :joy: ik las in het fd dat het financieel ook lastig wordt om tot elkaar te komen. Lijkt me dat je juist daarom op de vvd stemt.

'‘Links’ programma PVV wordt moeilijke financieringspuzzel ’ ‘Links’ programma PVV wordt moeilijke financieringspuzzel 

2 likes

Snap sowieso niet waarom ze VVD stemmen. En dan heb ik het over de mensen die ik echt ken en nu dus als een klein kind in een hoekje boos zitten te doen. :smiling_face_with_tear:

3 likes

Het wordt in ieder geval een lekkere puinhoop zonder ook maar enige vooruitgang (dus achteruitgang) de komende tijd.
Ik zou graag deze herintroduceren:

@grace for president!

Echt lollen dat we dit al vóór de uitslag zeiden terwijl de werkelijkheid nog veel erger blijkt :cry:

41 likes

Weet iemand hier wat er bedoeld wordt met het rood gearceerde? Dat de pvv hun eigen lijst niet kent.

2 likes

De opmerking van Bosma bedoelen ze

En tuurlijk gaat de VVD meedoen dus die rechter optie is onzin

1 like