Tweede Kamerverkiezingen 2023 #3

En @grace ik vind het ook cringe, deelde het niet instemmend :smile: Ik bedoel meer: er hebben duidelijk meer mensen met die vragen geworsteld en bij één iemand kwam dit eruit

2 likes

is de uitslag van de voorkeursstemmen al bekend, ik probeer dit te googelen maar ik kan het nergens vinden?

1 like

Morgen officieel

Maar Danielle Hirsch komt iig dankzij voorkeursstemmen in de kamer (GL/PvdA)

16 likes

Ben wel benieuwd ten koste van wie. Ik had zelf meer stemmen verwacht en kies dan altijd iemand op de lijst zodat er een extra vrouw mogelijk in de kamer komt, maar als nu de vrouw voor haar er niet in komt nog geen winst.

4 likes

Ja ik heb geen idee, ik las alleen dit:

2 likes

Okee maar hoe dan wel Kerrolain.

Ik ben opzich soms wel gecharmeerd van hoe zij dingen samenvat en plat slaat maar dit is wel heel plat.

Nou ja, dan komt het in ieder geval doordat ik op een partij heb gestemd die zoveel vrouwen erop heeft staan dat dit een risico is.

6 likes

Ehm maar er staat ook nergens hoe ze het dan van plan zijn zónder de grondwet te omzeilen? Misschien handiger om het dan meteen niet-ongrondwettelijk in je programma te zetten

1 like

gecharmeerd? Ik heb alleen nog maar gatachterlijke uitspraken van dat mens gezien, echt onbegrijpelijk dat zo iemand een verkiezing eens heeft kunnen kapen.

3 likes

Nederland is dol op een debiel in de politiek.

17 likes

Opzich wel een algemene westerse trend naar mijn gevoel maar ik snap het gewoon écht niet, extreemrechts zal echt niet zorgen dat ik plots meer verdien.

1 like

Maar wij hebben al 20 jaar de random idioot van het jaar/verkiezingscampagne en dan volgt de volgende, mensen blijven niet hangen aan 1 gek zoals Trump maar staan altijd open voor de volgende. Andere landen gaan van extreem naar extreem en wij hebben gewoon 25% die altijd op een memepartij stemt, als diegene maar “tegen” is.

Je hebt mensen (mijn tante :full_moon_with_face:) die letterlijk in opvolgende verkiezingen in de afgelopen 20 elke keer iets anders doms stemmen:

2002: LPF
2003: Leefbaar Nederland
2006: Één NL (Marco pasters)
2010: Trots op Nederland (Rita Verdonk)
2012: PVV
2017: FVD
2021: BBB
2023: NSC

Dat is toch bizar haha?

23 likes

Ik moet gelijk weer denken aan mijn biologie docent die uit ‘respect voor Pim’ op LPF ging stemmen :smiling_face_with_tear:

4 likes

4 mei dodenherdenking
5 mei Bevrijdingsdag
6 mei opnieuw dodenherdenking :pray:t3::pray:t3:

4 likes

Ooh Rita Verdonk

Elke keer als ik weer met m’n stem kompas EXACT in t midden uit kom (& dat is dus elke keer), moet ik denken aan “Niet links, niet rechts, maar rechtdoorzee” :rofl:

13 likes

Hahaha die quote heb ik ook altijd in m’n hoofd als iemand het heeft over niet links/niet rechts hahaha

9 likes

Oh wat een vreselijke racistische feeks was dat ook

3 likes

Dit debat laat al zo goed zien wat voor teriingzooi we tegemoet gaan komende maanden/jaren

18 likes

Inderdaad, echt een aanfluiting. Ik kreeg het gevoel dat yesilgoz het huidige kabinet wil opblazen zodat er nog meer druk achter de formatie komt te staan, ofzo

3 likes

:star: nieuwe bestuurscultuur :dizzy:

5 likes