Tweede Kamerverkiezingen 2023 #3

Ja wat en zet weer, ik vraag mij echt af wie met die ideeen komt binnen de VVD. Ze heeft nooit echt visies gehad als politicus, ik denk dat de VVD altijd blij met haar was omdat ze alles als een sprekende pop kon verdedigen. Maar wat als de VVD over die motie stemt, gaat ze dan tegen Eric van der Burg stemmen? Die arme man heeft zoveel ingezet getoond en leek oprecht iets te voelen voor de asielzoekers, medewerkers en bewoners uit Ter Apel. Ze laten Ter Apel toch helemaal in de steek zo??

2 likes

Kabinetsformatie onder hoogspanning, grote twijfels bij NSC - Kabinetsformatie onder hoogspanning, grote twijfels bij NSC

Ik ben zo benieuwd hoe dit verder gaat, en of, als de formatie mislukt, er misschien een mogelijkheid is met NSC, VVD, Gl-PVDA en D66 oid.

4 likes

Zit iemand het kamerdebat te kijken? Wilders is weer lekker aan het gaslighten

2 likes

Yes… wat een theater…

1 like

Weltop dat er even word ingezoomd op yesilgoz als Wilders zegt dat de lagere inkomens erop vooruitgaan.

2 likes

Misschien stomme vraag maar zie veel mensen directe vragen stellen aan Wilders, maar officieel moet dat toch altijd via de voorzitter? Ik dacht dat het not done was om directe vragen te stellen.

Ik vind het zo´n walgelijke bedoeling. Ik zou daar echt niet kunnen zitten, ik irriteer me zo…

Ik zit te kijken maar het is afschuwelijk
En Wilders kan wel een zilvershampootje en knipbeurt gebruiken, hij heeft ook echt een wit deel vooraan en geel achteraan

7 likes

Ook mooi dat Van der Plas staatsbosbeheer de schuld geeft van de slechte kwaliteit van het oppervlaktewater in NL.

2 likes

Ik hoop het ook! Alleen als dat niet lukt hebben we wel een probleem: living proof dat links het niet kan. En daar zal Wilders een slaatje uit slaan ben ik bang. Als hij het er op gooit dat alles is mislukt omdat niemand naar hem luistert is er helaas een grote kans dat hij bij evt volgende verkiezingen nog meer stemmen krijgt.

Haha huh? Dit bericht is van 2 februari en een ander kabinet is niet echt meer aan de orde?

3 likes

Ik ben ook in complete verwarring…

1 like

Ah dat had ik niet gezien. Koekoek.

Maar hetzelfde geldt voor als het huidige kabinet valt - dat bedoel ik eigenlijk!

1 like

Ik krijg via LinkedIn vacatures aangeraden voor woordvoering bij de hernieuwde ministeries, lol no thank you

19 likes

Hebben alle oude woordvoerders ontslag genomen :joy::joy:

3 likes

ik weet dat het op provinciaal niveau best een probleem is geweest dat veel woordvoerders/personeel in communicatie is weggegaan door de BBB slag

zou prima hier ook zo kunnen zijn

3 likes

“Ja jongens ik vind het ook een tyfuszooi sorry”

6 likes

Het voelt als een grote grap zeg. Wilders die de premier aanvalt… dit kabinet valt sowieso snel. Kan toch niet anders (miss valse hoop)

1 like

Het is politieke popcorntijd nu. Een half uur geleden stelde Rob Jetten een vraag aan Schoof over een tweet die Agema zojuist de wereld had ingestuurd (deze: https://twitter.com/FleurAgemaPVV/status/1808853361321550073 )
Waarna Schoof zei dat er niets was veranderd aan de lijn van de regering, en Agema zat er naast met een hogelijk geamuseerd gezicht (smug). Rob Jetten adviseerde om de vergadering even te schorsen, zodat de premier de tweet kan lezen en dit met Agema bespreken. 2 minuten schorsen zei de voorzitter (Bosma).

Het debat is nu al ruim 25 minuten geschorst. Ik denk echt er dat er nu een machtsstrijd bezig is achter de schermen die gaat bepalen wie de baas is in dit kabinet, en hoe lang het er zit.
Ongelooflijk.

Ze zijn weer begonnen…

6 likes

En Schoof komt terug met: Mevrouw Agema ziet ook dat het niet handig is, en zal het niet meer doen.

De tweet blijft staan. Schoof is gehakt. Heeft niets in te brengen. Dat vermoedde ik al, maar het is nu bewezen.

1 like