Tweede Kamerverkiezingen 2023

Ja, ik zie de nieuwswaarde hier ook niet helemaal van in? “Wow, er zijn racistische en seksistische types en die gaan los online” What else is new…

Los van of ze een joggingbroek draagt vind ik het wel van belang dat men zich op het werk enigzins net kleedt.

3 likes

Strak in (mantel)pak hoeft ook niet natuurlijk maar een joggingbroek vind ik wel weer het andere uiterste. Peter Kwint van de SP heeft (had?) daar ook een handje van, het staat gewoon niet zo professioneel.

4 likes

Nee.

Dat denk jij.

Sorry maar jullie zijn met deze reacties echt onderdeel van het probleem.

16 likes

Uitstraling en bepaald respect naar de mensen die je representeert. Zoals die Peter Kwint vind ik inderdaad geen gezicht. Laat die campinglooks voor de camping

2 likes

Sorry: ik vind dat niet zo professioneel staan.

Het doet inderdaad niks af aan de kwaliteiten van een kamerlid en dat zal altijd het belangrijkste zijn, maar ik vind ook dat commentaar hebben op kledingkeuzes in bepaalde functies moet kunnen.

4 likes

Nee die zitten inmiddels open en bloot in de FvD Tweede-Kamerfractie.

17 likes

Ik denk dat de mensen die op Peter Kwint hebben gestemd z’n outfits niet zo’n probleem vinden hoor

1 like

ok, maar dat was ook mijn punt niet?

Huh wat? Dus met een relaxte joggingbroek heb je opeens geen respect meer voor de mensen die op jou gestemd hebben? Omdat je comfortabel wil zijn???

6 likes

Laat jij dan jouw bekrompen en ouderwetse gedachten achter in 1922?

Echt hahah wtf, Kauthar krijgt al zoveel shit over zich heen en dan gaan we nu ook nog met z’n allen haar outfit bekritiseren omdat ze toevallig een wat loszittende broek aan heeft, echt waar gaat 't heen

11 likes

Ik vind die kleding discussies altijd wel interessant. Net zoals dat mijn vriend op kantoor geen korte broek mag dragen in de zomer. Maar vrouwelijke collega’s wel met een jurkje aan mogen verschijnen… Of dat hij door zijn baas liever niet in een hoodie gezien wordt op het werk. Zo belachelijk allemaal

3 likes

De schoenen van Hugo, díe vind ik nou onprofessioneel

7 likes

waarschijnlijk kwam ze die dag ook gewoon alleen om ff te stemmen?

Oh @anon11408962 nu snap ik waar je op doelt.

Ik vind het gewoon niet netjes nee, op je werk kleedt je je naar mijn mening netter. De hele waarde hierachter heb ik nog niet achterhaald voor mijzelf, maar het straalt een soort professionaliteit uit naar en dat je laat zien dat je je werk serieus neemt door iets meer moeite te doen en je eigenlijk niet alleen als ‘jezelf’ daar bent, maar in een bepaalde functie.

@Shaaar mij ging het eigenlijk meer om het algemene oordel dat je je op werk anders kleedt dan thuis, niet per se om Bouchallikht.

Dit is iets wat me eigenlijk aanvankelijk op mijn eigen werk opviel, waar sommige mensen ook in volledig trainingspak komen opdagen (en daarmee ook niet meer van de patientenpopulatie te onderscheiden zijn, wat soms wat lastig is).

1 like

Maar dat ik baggy outfits niet professioneel vind staan betekent toch ook niet gelijk dat ik niet naar de verdere kwaliteiten van diegene kan/wil kijken? Ik vind Peter Kwint ontzettend goed in het werk wat ie doet, Bouchallikht bewonder ik ook en ik ben heel benieuwd wat ze komende tijd laat zien. En toch vind ik soms hun outfits er niet zo professioneel uit zien, dat mag toch ook?

1 like

Ik hoorde dat ook van een collega vorig jaar en dat was voor mij de reden om in de zomer ook maar gewoon een lange broek te dragen

Het lijkt me hooguit handig bij bepaalde (medische) beroepen dat je snel weet wie wat is of welke functie bekleedt.

En ik hoorde ban iemand die werkte met jongeren met gedragsproblemen bijvoorbeeld dat ze geen fel haar mocht hebben omdat het iets kan oproepen bij die doelgroep.

1 like

Dit was op mijn vorige werk ook. Toen ik zei dat ik het raar vond dat blote vrouwenbenen wel mochten was het antwoord dat die gesoigneerder zijn :face_with_raised_eyebrow:
Toen ik daar tegen protesteerde, werd ik gewaarschuwd dat als ik hier te ver in ging, de vrouwen ook geen blote benen meer zouden mogen.
(Dit was in een pand zonder airco, waar het binnen 30+ graden was en we ook geen ventilatoren mochten aanschaffen.)

Doet me denken aan dit artikel van vorig jaar

https://www.ad.nl/werk/een-korte-broek-mocht-niet-daarom-heeft-pim-een-rok-aan-naar-zn-werk~a7482297/

Inderdaad vreemd eigenlijk dat vrouwen wel een jurk/rok aan mogen en mannen geen korte broek

Extra stimulans was het bericht van het ministerie van Sociale Zaken op Twitter eerder deze week, waarin werd vermeld dat blote benen op de werkvloer alleen geoorloofd zijn als er rekening wordt gehouden met de ‘roklengte en de conditie van de benen’.

De conditie van de benen :face_with_raised_eyebrow:

7 likes

Een scherp artikel in een grote Duitse krant. Rutte wordt vergeleken met Trump. De Nederlandse politiek staat best wel voor schut.

Hebben we eindelijk besloten niet meer te gaan zeiken over de outfits van Caroline van der Plas, beginnen we weer over de outfits van Kauthar Bouchallikht…

15 likes