Tweede Kamerverkiezingen 2023

Bedoel je op de reservelijst of als plaatsvervangend voorzitter? Dat laatste is namelijk imo echt de beste functie! Je krijgt iets meer betaald maar je bent niet eindverantwoordelijk en je taken zijn ook leuker. Als stembureaulid heb je altijd de kans dat je urenlang naar die container moet kijken of mensen moet verwelkomen bij de deur, als plv-voorzitter zit je sowieso aan de tafel.

Nee plaatsvervangend voorzitter was ik vorige keer al! Dat vond ik wel chill idd.

Nu heb ik geen idee of ze me gaan oproepen en ook niet waar ik terecht kom dan. Volgende keer beter opletten wanneer de inschrijving open gaat, haha

Ik vind deze vorm (wat meer casual) altijd wel leuk, alleen die persoonlijke verhaaltjes van die studenten hoeven van mij niet per se :sweat_smile:

5 likes

Lekker makkelijk om Timmermans aan te spreken op de keuze van Von der Leyen terwijl Rutte daar in Tunesië ook aan meedeed.

En Van der Plas heeft het makkelijk. Nooit echt een vraag beantwoorden en alleen even iets zeggen

1 like

Ik heb het debatx niet gekeken maar het is wel duidelijk dat de NOS een voorkeurskandidaat heeft hoor.

Voorpagina NOS met dit als hoofd-item

Versus NU.nl waar je echt 10 items moet scrollen voor deze titel:

2 likes

Volgens mij zijn dit vooral mensen die eerder bij Collegetour zijn geweest

1 like

Ja volgens mij wel ongeveer.

Alleen zou Geert er dan moeten zitten ipv Caroline

1 like

De Stemwijzer staat online!

Welke partij eindigt bij jou bovenaan? (Niet anoniem!)

• VVD
  • D66
  • GL-PvdA
  • PVV
  • CDA
  • SP
  • FVD
  • PvdD
  • ChristenUnie
  • Volt
  • JA21
  • SGP
  • DENK
  • BBB
  • BIJ1
  • BVNL
  • NSC

0 stemmers

Was je al van plan op deze partij stemmen en hoe zeker ben je daarvan?

• Was ik al van plan en ga ik (waarschijnlijk) ook doen
  • Was ik nog niet van plan en ga ik (waarschijnlijk) ook niet doen
  • Was ik nog niet van plan maar overweeg ik nu wel
  • Ik twijfel nog
  • Ik weet nog helemaal niet waar ik op ga stemmen
  • Ik ga (of kan) niet stemmen deze verkiezingen

0 stemmers

1 like

image

de eerste twee zijn niet eens een optie in je poll :sweat_smile:

2 likes

Heb alleen de zittende partijen genomen!

3 likes

ik ken ook niets van hoor haha, krijg enkel Nederlandse politiek mee door het forum dus mijn kennis is echt heel summier

2 likes

Potverdorie! Site is sloom
Niet zo gek als Belgen op de site gaan!!! @Ainu :rage::rage::rage:

1 like

Ik heb al gestemd (buitenland), net de stemwijzer gedaan en die kwam uit op wat ik heb gestemd.

@Vaiana op mijn mobiel was hij ook heel sloom, op mijn laptop nergens last van :woman_shrugging:

2 likes

Jij wil zeker dat die allemaal gratis met de bus kunnen :wink:

Vond het wel jammer dat er geen duidelijke stellingen over klimaat in zaten

3 likes

Je kan merken dat “bestaanszekerheid” ook het thema van de stemwijzer is.

1 like

Ja eigenlijk ben ik lid van een Vlaams trollenleger dat de verkiezingen wilt beĂŻnvloeden, dan is het wel slim om de stemwijzer eruit te halen!

Piratenpartij?!?! Wtfff?! Daarna gelukkig wel een fatsoenlijke partij (GL-PVDA)

2 likes

D66 op 1 :smiling_face_with_tear: gelukkig GL/pvda op 2 haha

Ja eens hoor! Hier dacht ik ook meteen ja dan zijn er minder sociale huurwoningen over dus niet per sé eens, dus je kan eens en oneens allebei uitleggen. Dus idd belangrijk om de redenatie van partijen te lezen.

Denk/hoop dat de meesten hier ook wel verder kijken dan een stemwijzer, maar was wel benieuwd wat er hier uit zou komen.

4 likes

Of nog beter, je stem niet laten afhangen van een stemwijzer maar ook kijken naar het stemgedrag van de afgelopen jaren

7 likes