Tweede Kamerverkiezingen 2023

Oh niet eens aan gedacht maar dat zou voor mij ook een goede kanshebber voor een een stem zijn inderdaad

1 like

Ik heb BIJ1 gestemd en dat zou ik zonder twijfelen weer doen.

8 likes

@moderators zouden jullie de titel willen aanpassen naar 2023 (of een nieuw topic)?

Is het op het forum al gegaan over de hilarische slogan van het CDA: “Henri Bontenbal. Man van het midden”? :joy::joy: Wat ontzettend zoutloos. Sowieso het hele filmpje waarin ik het voorbij zag komen

3 likes

Ik vind ‘m vooral mooi in combinatie met de 3 zetels in de peilingen. Kan nog nét.

2 likes

Zijn hier weer mensen die gaan werken op een stembureau? Ik heb net mn benoeming weer binnengekregen :partying_face:

4 likes

Leuk! Ik moet helaas werken, maar ga wel op donderdag stemmen tellen in Ahoy.

2 likes

Ik heb me wel ingeschreven, maar twijfel een beetje omdat ik eigenlijk moet werken. We hebben wel via het werk dat je een paar keer per jaar betaald vrij mag nemen als je iets gaat doen voor de :sparkles:maatschappij :sparkles:, maar daar zitten vrij specifieke regels aan dus ff checken of het daar onder valt.

1 like

Leuk!! Bij mij op het werk hoef ik geen vakantiedag in te leveren maar dan moet ik wel afzien van de vergoeding van de gemeente. Die ligt hoger dan mijn dagloon en ik heb nog zat dagen dus dat was een makkelijke keuze haha.

1 like

Oh heel relaxed dat het zo geregeld is! Toen ik nog bij de overheid werkte was dat ook, maar toen was die vergoeding de moeite niet waard vergeleken met salaris. Ik haatte mn werk gewoon waardoor ik liever op een stembureau zat haha.
Ik heb nu even gekeken en zie dat die dagen bij mijn huidige werk zo gelden dat je het onder werktijd/overdag moet doen en ik had me ingeschreven voor 15:45 tm einde dus dan gaat het helaas niet op :frowning:

Moet dus ff snel een keuze gaan maken of ik het wel wil doen of niet

Ik heb me ingeschreven, ben benieuwd of ik mee kan zitten op een stembureau. In mijn stad blijken er veel aanmeldingen te zijn. Heb het nu 2 keer gedaan, vond het elke keer wel heel leuk.

2 likes

Ik heb me ook aangemeld als stembureaulid. Waren niet heel veel opties meer, wat helemaal vergeten dat de aanmeldingen vandaag opengingen, dus was natuurlijk ook veel laat. Wordt voor mij de eerste keer, wil het al een paar jaar, maar vergeet het elke keer, haha.

2 likes

Ik ga tellen in mijn stad, heb er nu al zin in

2 likes

Ik was te laat dus kon me alleen nog opgeven als reserve voorzitter. Weet nog niet helemaal of ik die verantwoordelijkheid wel aankan :sweat_smile:

2 likes

Bedoel je op de reservelijst of als plaatsvervangend voorzitter? Dat laatste is namelijk imo echt de beste functie! Je krijgt iets meer betaald maar je bent niet eindverantwoordelijk en je taken zijn ook leuker. Als stembureaulid heb je altijd de kans dat je urenlang naar die container moet kijken of mensen moet verwelkomen bij de deur, als plv-voorzitter zit je sowieso aan de tafel.

Nee plaatsvervangend voorzitter was ik vorige keer al! Dat vond ik wel chill idd.

Nu heb ik geen idee of ze me gaan oproepen en ook niet waar ik terecht kom dan. Volgende keer beter opletten wanneer de inschrijving open gaat, haha

Ik vind deze vorm (wat meer casual) altijd wel leuk, alleen die persoonlijke verhaaltjes van die studenten hoeven van mij niet per se :sweat_smile:

5 likes

Lekker makkelijk om Timmermans aan te spreken op de keuze van Von der Leyen terwijl Rutte daar in Tunesië ook aan meedeed.

En Van der Plas heeft het makkelijk. Nooit echt een vraag beantwoorden en alleen even iets zeggen

1 like

Ik heb het debatx niet gekeken maar het is wel duidelijk dat de NOS een voorkeurskandidaat heeft hoor.

Voorpagina NOS met dit als hoofd-item

Versus NU.nl waar je echt 10 items moet scrollen voor deze titel:

2 likes

Volgens mij zijn dit vooral mensen die eerder bij Collegetour zijn geweest

1 like

Ja volgens mij wel ongeveer.

Alleen zou Geert er dan moeten zitten ipv Caroline

1 like