Tweede Kamerverkiezingen 2023

Bij mij GroenLinks-PvdA op één, dan PvdD en dan BIJ1. Twijfel ook tussen die drie. Vorige keer BIJ1 gestemd, daarvoor volgens mij altijd PvdD. Overweeg voor het eerst om tegen mijn principes in ‘strategisch’ op groenlinks-pvda te stemmen.

Los daarvan moet ik mij echt nog verdiepen maar wel met zekerheid te zeggen dat het één van deze drie wordt. Zie niet echt een andere optie haha

6 likes

Ik vind het nieuws topic hier nu even niet de plek voor, maar jemig ben blij dat we nog maar even aan Rutte vastzitten, want hij komt alweer terug op een eventuele baan bij de NAVO :frowning:

3 likes

:woozy_face:
Die negeert ook meteen de ideeën van zijn partij. Al weten we wel waarom
gabe-newell-steam-Valve-1455449

4 likes

Voor degene die deze nog niet ontdekt hebben.
Is geen stemwijzer, maar kijkt naar stemgedrag van de partijen.

3 likes

Vandaag wordt het rapport naar Arib rondgestuurd aan de Tweedekamerleden. Zij heeft zelf gevraagd te wachten met publicatie, omdat de rechter half november uitspraak doet in een door haar aangespannen procedure. Maar daar is geen gehoor aan gegeven. Vera Bergkamp gaat weg, en dit kan nog net voor ze vertrekt.

Follow the money heeft vandaag een stuk waarin ze hebben gekeken naar de procedure en onafhankelijkheid van het onderzoek, en ik vind het nogal schokkend wat zij beschrijven. Dit stuk is alleen vandaag te lezen zonder paywall, helaas.

Vinden jullie het goed dat dit rapport wordt gepubliceerd?

4 likes

Ik vind het vooral schandalig hoe dit tot stand is gekomen… dat het nu gepubliceerd wordt en Arib al die tijd overal zoveel mogelijk buiten is gehouden vind ik echt smerig.
Denk dat een rechter echt gehakt maakt van zo’n rapport en de handelswijze van Bergkamp hierin…

Lees nu artikel van de Volkskrant over wat er nou eigenlijk aan de hand zou zijn. Wat een heksenjacht voor praktisch niks zeg.

4 likes

Ik was nieuwsgierig naar Samen voor Nederland.

De kandidaten:

Ze komen bijna allemaal uit het ‘beveiligingsorgaan’ en uit de Achterhoek.

Ik wens ze vanuit het diepst van m’n achterhoofd veel succes!

9 likes

Aka het was het jaar 2020, Klaus Schwab en Bill Gates en de pedofielenpizarria van Hilary Clinton introduceerden een virus om de mensheid te onderdrukken, 5g te injecteren in gezonde mensen en iedereen transgender te maken.

16 likes

Jij snapt het. Er is nog plek op de lijst!

1 like

Kom helaas niet uit de Achterhoek.

3 likes

Iets diep in je achterhoofd voelen vind ik wel een prachtig fenomeen.

2 likes

Lol ik had door jouw bericht zoiets verwacht:

Maar dit is idd een standaard Jimdo site met een limiet van maar 10 pagina’s😂

7 likes

Ik vind die tv debatten altijd lekker ongemakkelijk

1 like

Ik ook, maar vind deze mensen ook gewoon vervelend om naar te kijken/luisteren.

1 like

Dit zou echt vreselijk zijn en waarom zijn zoveel mensen nog van plan VVD te stemmen.

1 like

Omdat het blijkbaar met heel veel mensen gewoon goed gaat en ze denken dat ze dat aan de VVD te danken hebben. En oh wee als je misschien het idee krijgt iets te moeten inleveren (geen idee wat) of dat je ook aan anderen mensen denkt zodat zij het ook wat beter krijgen.

Ik denk omdat het alternatief op rechts niet veel beter is dan VVD en dat mensen daarom toch weer voor de VVD kiezen.

6 likes

Ik vraag me echt af of dit het sentiment wel is, ik heb ook het gevoel dat veel mensen juist ook denken/het gevoel hebben dat het niet goed gaat en dat het minder links moet allemaal (ookal is het kabinet al 100 jaar een rechts kabinet)
Maar goed geen idee of dat klopt

6 likes

Ik denk dat dit inderdaad een groep is, maar er is ook niet echt een ander fatsoenlijk alternatief op rechts. Ja Volt misschien, maar die neemt ook niemand echt serieus volgens mij. Maar als ik kijk naar iemand in mijn directe omgeving is VVD de enige logische keuze, hij is een liberaal die echt denkt dat als je de juiste keuzes maakt je er wel komt in NL en er anders best een redelijk vangnet is voor mensen die echt niet kunnen. Typische ondernemer en vind dat er minder bureaucratie moet zijn en de overheid kleiner moet. Hij heeft trouwens de schurft aan BBB en PVV en vindt dat Rutte te lang is doorgegaan. Ik ben het enorm met hem oneens, maar zou niet weten wat hij anders zou moeten stemmen dan VVD.

Daarnaast is er nog een groep die rechts is, zichzelf rijker rekent dan ze zijn, graag bij de VVD willen horen, maar eigenlijk PVV zouden moeten stemmen.

4 likes

Nou, is niet echt gelukt met de VVD :face_with_raised_eyebrow:
Of wilt hij alleen minder bureaucratie voor bedrijven? Voor mensen met een handicap of een kind met een handicap schrik je je rot. Maar ja… stel je voor dat je kind opeens op magische wijze genezen is.

2 likes