Tweede Kamerverkiezingen 2023

Sigrid Kaag is ook christelijk :sweat_smile: Er zijn genoeg progressieve christenen. Vind het zelf ook lastig te rijmen hoor, maar het is niet heel uniek.

Wel grappig wat je zegt over jouw uitslag, want dit is ook hoe jouw posts gemiddeld op mij overkomen haha, een beetje tussen alles in en niet in een hokje te duiden.

Ojee ben ik een met alle winden meewaaier :joy:kreeg laatst op m’n werk ook feedback met ā€œik hoor jou nou nooit eens zeggen daar ben ik het echt niet mee eens!ā€. Zet me wel aan het denken.
Dacht namelijk dat ik wel een sterke mening had maar zie ook altijd overal de 2 kanten van. Best irritant voor mijzelf en misschien voor anderen ook wel.

Ik wist niet dat Sigrid Kaag christelijk is, leuk feitje. Ik ging er vanuit dat de vraag over extra toezicht op scholen met levensovertuiging bij D66 vandaan kwam maar kan natuurlijk ook dat je als christen denkt ā€œkom maar op heb niks te verbergenā€, of dat je scholen met andere religies juist dat toezicht gunt haha.

Oh nee ik zie je juist niet als met alle winden meewaaiend! Dus misschien juist wel een sterke mening, alleen niet de standaard mening ofzo. Nu ken ik je natuurlijk helemaal niet dus dit is slechts op wat forumposts gebaseerd (kan niet eens een voorbeeld noemen maar je vormt soms een beeld van forummers) en daarin zie je vast niet hoe je persoonlijkheid in het echt is. :sweat_smile:

1 like

Herkenbaar hoor, een beeld van iemand hebben zonder echt voorbeelden te kunnen noemen. Maar het klopt dus wel een beetje en no worries ik voel me niet aangevallen :grin:

En weer ontopic, overigens stemde ik altijd SP en dat is ook wel een beetje zo’n tusseninpartij, maar op een of andere manier voelt een stem op hen voor mij tegenwoordig een beetje nutteloos dus twijfel nog.

1 like

Ik moet echt lachen, of huilen eerder🤣
Ik had dit ook maar dan PVV en BBB :flushed::flushed::flushed:
Heb niets met beide partijen. Gelukkig stem ik nooit op partijen die uit stemwijzers komen.

Moet zeggen dat ik stemwijzers nooit echt handig heb gevonden.

1 like

Haha maar hoe dan? Ik moet echt m’n best doen om bij PVV überhaupt boven de 20% uit te komen, dus ik snap nooit dat mensen zo’n gekke stemwijzeruitslag hebben waar ze zelf niets van snappen

8 likes

Ik heb werkelijk waar geen idee hoe ik bij hun kom.
En ik heb het ,eerlijk gezegd, weg geklikt toen ik extra moest kijken naar de stellingen, zodra ik zag het het dus die twee partijen waren :rofl:

Ja migratie vind ik belangrijk, maar klimaat/stikstof/huizenmarkt etc ook.
Stel het komt door migratie?(gezien PVV) Maar de andere onderwerpen heb ik ook meegenomen dus hoe zwaar weegt wat?

1 like

Elke kwaliteit heeft een positieve en sterke kant. Je zou dit dus ook als iets positiefs kunnen zien. Juist door al die mensen met een sterke eigen mening die ze niet willen laten weerleggen, krijg je polarisatie. Zaken van twee kanten kunnen bekijken vind ik juist een verbindende werking hebben.

5 likes

Ligt er aan wat je dan belangrijk vindt op die thema’s…

4 likes

Ik had pvv en gl/pvda beiden bovenaan…
Komt omdat pvv over bepaalde onderwerpen (zorg, sociale zekerheid…) best ā€œlinksā€ isšŸ˜…. Ga er niet op stemmen hoor, maar als voorbeeld op de stelling over afschaffen eigen risico staan deze partijen beide aan dezelfde kant! Pvv is heel populistisch en ā€œeigen mensen eerstā€. Maar sommige standpunten komen overeen met linkse partijen.

Ik vond dat er in de stemwijzer ook weinig over de zorg stond. Vind ik zelf wel heel belangrijk.

1 like

Ik had niet echt gelet op welke onderwerpen voor mij t meest belangrijk waren. Maar d66 stond er ook tussen. NajašŸ˜‚.
Nu nog kiezen op welke persoon. Ik mag al stemmen omdat ik int buitenland woon.

1 like

En PVV is ook nog eens anti klimaatbeleid @Nimbus2000 dus ik ben echt verbaasd haha, dat er geen andere partij nog tussenzit. Of lagen de procenten heel ver uit elkaar?

1 like

Je hebt toch sowieso iets anti-migratie, anti-klimaat of anti ontwikkelingshulp ingevuld, anders kan pvv of fvd niet zo hoog staan.

4 likes

Bij mij GroenLinks-PvdA op ƩƩn, dan PvdD en dan BIJ1. Twijfel ook tussen die drie. Vorige keer BIJ1 gestemd, daarvoor volgens mij altijd PvdD. Overweeg voor het eerst om tegen mijn principes in ā€˜strategisch’ op groenlinks-pvda te stemmen.

Los daarvan moet ik mij echt nog verdiepen maar wel met zekerheid te zeggen dat het ƩƩn van deze drie wordt. Zie niet echt een andere optie haha

6 likes

Ik vind het nieuws topic hier nu even niet de plek voor, maar jemig ben blij dat we nog maar even aan Rutte vastzitten, want hij komt alweer terug op een eventuele baan bij de NAVO :frowning:

3 likes

:woozy_face:
Die negeert ook meteen de ideeƫn van zijn partij. Al weten we wel waarom
gabe-newell-steam-Valve-1455449

4 likes

Voor degene die deze nog niet ontdekt hebben.
Is geen stemwijzer, maar kijkt naar stemgedrag van de partijen.

3 likes

Vandaag wordt het rapport naar Arib rondgestuurd aan de Tweedekamerleden. Zij heeft zelf gevraagd te wachten met publicatie, omdat de rechter half november uitspraak doet in een door haar aangespannen procedure. Maar daar is geen gehoor aan gegeven. Vera Bergkamp gaat weg, en dit kan nog net voor ze vertrekt.

Follow the money heeft vandaag een stuk waarin ze hebben gekeken naar de procedure en onafhankelijkheid van het onderzoek, en ik vind het nogal schokkend wat zij beschrijven. Dit stuk is alleen vandaag te lezen zonder paywall, helaas.

Vinden jullie het goed dat dit rapport wordt gepubliceerd?

4 likes

Ik vind het vooral schandalig hoe dit tot stand is gekomen… dat het nu gepubliceerd wordt en Arib al die tijd overal zoveel mogelijk buiten is gehouden vind ik echt smerig.
Denk dat een rechter echt gehakt maakt van zo’n rapport en de handelswijze van Bergkamp hierin…

Lees nu artikel van de Volkskrant over wat er nou eigenlijk aan de hand zou zijn. Wat een heksenjacht voor praktisch niks zeg.

4 likes

Ik was nieuwsgierig naar Samen voor Nederland.

De kandidaten:

Ze komen bijna allemaal uit het ā€˜beveiligingsorgaan’ en uit de Achterhoek.

Ik wens ze vanuit het diepst van m’n achterhoofd veel succes!

9 likes