Tweede Kamerverkiezingen 2023

Ja zij zit o.a. in de Kamer van Klok. Ook schrijft ze columns in de Volkrant. Ik kan haar vaak zeer waarderen.

1 like

Omg meer een ergernis maar ik heb zo’n hekel aan dat opiniepanel.

Dit is wat Nederland denkt kijk maar naar mijn grafiek!!

Nee, waarom verkondig je dit als een feit ik denk precies niet wat jullie zeggen??

Die gerrit(?) vond ik vreselijk, maar nu is het nog erger. Ik snap niet dat die chick van die domme corona persco vragen nu promotie heeft gemaakt naar dit?

2 likes

Dit is ook wel bijzonder https://twitter.com/BeauRTL/status/1721645309925679449

8 likes

Ik dacht eerst dat hij erg naĂŻef was, maar ik las dat andere partijen de filmpjes niet zelf bewerkt en op hun socials geplaatst hadden. Dan snap ik wel dat Rico baalt.

1 like

Frans Timmermans heeft een ama (ask me anything) gedaan op reddit
https://www.reddit.com/r/thenetherlands/s/kgBjkdarB4

Er worden op zich serieuze vragen gesteld en is het niet niveau ship jij ook Jesse Klaver en Rob Jetten?

9 likes

Mijn schatjes Vullings en van der Wulp hadden hier wel een interessante analyse over vond ik

Zij stellen dat Yesilgoz heel erg inzet op dat fit zijn om het contrast met Omzigt (die steeds zegt moe te zijn na late debatten en wegens zijn burn out) en Timmermans (die er niet heel fit uit ziet, disclaimer: niet mijn woorden) groter te maken en te laten zien dat zij er wel echt klaar is om de klus te klaren.

10 likes

Ik denk wel dat dit klopt. Rutte bleef in zijn interview ook maar benadrukken hoe zwaar zijn baan is en dat je altijd aan moet staan. Leek bijna een sneer naar Omtzigt.

4 likes

Dit vind ik zo naar aan de VVD. Ze zijn zo achterbaks, met sneren uithalen naar iemand die een burnout heeft gekregen door het pestgedrag vanuit de CDA en VVD.

2 likes

Ik denk dat ze hier gelijk in hebben (heb de podcast ook geluisterd) maar ik vind het een nogal sneue tactiek waarvan ik hoop dat mensen hier doorheen prikken.

Campagne voeren voor een abortus kliniek, walgelijk

https://m.leidschdagblad.nl/cnt/dmf20231108_62106867?utm_source=google&utm_medium=organic

Walgelijk. En ook om de ‘wakers’ te helpen. Flikker op met je politieke statement en laat die vrouwen met rust.
Dit soort zaken zijn echt niet goed voor mijn bloeddruk zo vlak voor het slapen gaan. Ik kan me hier zo pissig om maken. Niet zozeer hun anti-abortusstatement, dat is algemeen bekend. Maar het op deze plek verkondigen van die boodschap gaat me echt te ver, alleen om in het nieuws te komen waarschijnlijk. En dat over de ruggen van vrouwen die een abortus doen. Bah.

4 likes

Ik ben echt een beetje bang voor welk kabinet we straks gaan krijgen

8 likes

En terecht

4 likes

Ja dat had ik net gelezen :sob:

2 likes

Timmermans was echt de verkeerde keuze

11 likes

Maar echt

Ooh wat hoop ik toch dat GLPVDA nog een inhaalslag maken. Stel je voor dat Omtzigt en co echt de SGP erbij gaan halen in de regering, dat wil je toch niet.

7 likes

Ik snap dat VVD bovenaan staat, nog steeds, maar ik snap het ook niet ofz.

Anyway, gezien de peiling, zie ik dus niet echt dat er behoefte is aan verandering?
En ik vind Yesilgoz dus echt absoluut niets, nep, niet serieus te nemen. Zo geen zin in haar als premier
 help :frowning:

3 likes

Op de radio ging het er vandaag ook over dat het klimaat nog niet echt een onderwerp is, en dat GL/PvdA daar juist van zou kunnen profiteren. Dus ik hoop dat het in de komende weken nog wat meer over klimaat gaat.

Maar ik schrik ook altijd weer van hoe conservatief een groot deel van het land stemt.

5 likes

Ja ik schrik ook altijd een beetje. Ergens weet ik het ook wel want een deel van mijn omgeving stemt ook wel VVD, maar mijn directe bubbel is vrij links. Maar ik verbaas me nu wel over dat de VVD nog steeds zoveel pakt en niet zoveel leegloopt richting NSC bijvoorbeeld. En ik vind Yesilgöz ook niet bepaald sterk overkomen.

Klimaat haal je denk ik weinig mensen mee van conservatief en rechts naar GL/PvdA. Misschien wel wat PvdD en D66 stemmers.

En ik heb helemaal niks met Timmermans, maar heb ook geen idee wie anders de kar had moeten trekken. Ik vind Kuiken en Klaver beide prima politici, maar geen goede lijsttrekkers. Dan heb je nog Moorman, maar daar heeft niemand buiten de ring van gehoord. Timmermans is een bekend gezicht en veel mensen laten zich er in mijn omgeving niet door weerhouden GL/PvdA te stemmen, ookal vind men hem niks.

7 likes