Tweede Kamerverkiezingen 2023

Rechts heeft uiteindelijk gewoon een ideologische basis die een deel van de burgers per definitie niet bedient en ik vind dat onfatsoenlijk. Je mag het van mij prima aanhangen, maar ik vind het ook misleidend om te doen alsof dat niet zo is.

Ik heb daarnaast ook bakken vol kritiek voor de politieke linkerflank in Nederland hoor, wees gerust.

17 likes

Denk dat ik dit keer voor het eerst in mn leven strategisch ga stemmen. Alhoewel ik normaal op mn beste persoonlijke match stem heb ik ondertussen wel zoiets van, ik zou gewoon graag een linkse partij groot zien worden :smiling_face_with_tear:

Dus ga voor GL/PvdA.

14 likes

Ik ga ook voor het eerst strategisch stemmen geloof ik. Tussen partijen die het meest in de buurt komen, waarvan 1 die jij hier al noemt, kom ik niet uit dus dan maar strategisch zijn.

Grappig wel, mijn allereerste stem was op 1 van deze twee. Nu jaren later (waarschijnlijk) weer back to the roots :sweat_smile:

4 likes

Wat is dit. Waarom denken deze mensen dat we dit willen zien.

13 likes

Met hakken ook nog, meingott.

10 likes

Ja vooral die hakken. Als een soort van persoonlijke touch snap ik het sporten nog, maar waaaaarom hakken?

7 likes

23 likes

Dit is zo raar

1 like

Nou dat een gesjeesde campagnestrateeg dit bedenkt kan ik me nog voorstellen.
Maar dat het daadwerkelijk tot uitvoeringen wordt gebracht en dat Yesilgöz hier in mee gaat snap ik echt helemaal niet.

9 likes

Een paar donkerblauwe sneakers met oranje accenten waren blijkbaar lastig te vinden

5 likes

Nee Volt is eerder links. Misschien bedoelt ze Ja21?

Ik heb gister onderstaande video gezien. Hoewel het in hoofdlijnen is, en ik veel al wel wist qua programmapunten, vond ik het wel een fijne video om even terug te gaan naar de basis.

7 likes

Nee echt rechts niet, maar meer progressief misschien wel een alternatief voor de wat progressievere VVDer. Ik zie Volt als een centrumpartij in het links/rechts spectrum (economisch eerder rechts, sociaal misschien wat meer links). Verder is het vooral een heel progressieve partij tegenover bijvoorbeeld SP, PVV en ook NSC.

1 like

Volt is linker dan D66 in ieder geval

(Ja deze printscreen had ik opgeslagen haha)

2 likes

Haha, ok. Een stuk linkser dan ik dacht. Thanks, weer iets geleerd!

5 likes

Dat gedweep met Omtzigt door de NOS :nauseated_face:

1 like

hahaaha neee joh dat dit niet gephotoshopt is.
Waarommm

Gok dat dit nog uit haar zgn. “pitbull op hakken” tijd komt. Komt vanaf 09:50 aan bod. Wel erg als dit een recente foto is.

3 likes

Is van vandaag ; Dilan Yesilgoz - Zegerius op Instagram : "Hoe ik mij voorbereid op een debat? Zo!"

1 like

Ik dacht die stem van die vrouw met dat roze shirt ken ik ergens van maar kon het niet zo snel bedenken. Maar zij is dus de presentatrice van de Volkskrant podcast? Ze ziet er zo anders uit dan ik dacht

1 like

Oh my. Dit is ook echt een soort male gaze versie van een vrouwelijke leider/premier. Vreselijk.

6 likes