Deze? Edit: weet niet of ik je goed begrijpt trouwens. Volgens mij dat de SEO (?) niet helemaal goed gegaan is. Is vast het nadeel van nieuwe combi.
Ja die!
Oef mijn moeder deelt allemaal posts van een of andere hoogleraar op Twitter die beweert dat het partijprogramma van Groenlinks/PVDA ervoor zorgt dat gepensioneerden er €700 per maand of iets op achteruit gaan: https://twitter.com/frans_nijhof
Wat echt totaal niet blijkt uit de doorberekening van Cpb. Maar heb daar ook gewoon op gereageerd dat het niet klopt, zegt mijn moeder: maar het is een hoogleraar, wie moet ik dan geloven?
Scroll even door zijn timeline heen en bekijk onafhankelijke bronnen ofzo. Ben echt een beetje teleurgesteld in mijn moeder nu
Edit: mijn moeder heeft haar post verwijderd
Waar is deze man hoogleraar dan? Ik zie alleen iets over een PhD in zn bio (maar dat kan ook humoristisch bedoeld zijn)
Geen idee ook waar ze dan vandaan haalt. Denk dat ze PhD linkt aan hoogleraar. Maar goed, ze bedoelde vooral iemand die hoogopgeleid is gok ik. Niet per se op Twitter zoeken naar zo iemand dan misschien (dan merk ik echt dat ze wat ouder worden en daar geen feeling meer mee hebben)
Het gaat om een hogere belasting op vermogen, en die komt dan vooral bij ouderen terecht (als) die vermogend zijn. Lijkt me wel zo fair
Ja precies. Maar ik begrijp ergens ook wel dat het soms lastig is om te onderscheiden wat nu voor jou wel of niet geldt. Ik ging zoeken naar een nieuwsartikel waarin per partij wordt toegelicht hoe de pensioenen/AOW worden beïnvloed door hun partijprogramma en kon alleen deze vinden (wel max paar minuten gezocht, maar zal niet heel anders zijn voor de gemiddelde kiezer):
En deze is echt super algemeen als je het mij vraagt… Dus ik snap ergens wel dat deze groep ook houvast zoekt in bepaalde (onterechte statements) want woningnood, immigratie, inflatie en klimaat zijn de topagenda’s waar je het meeste over leest.
En als je naar de Cpb resultaten kijkt dan zijn de resultaten daar heel algemeen per groep (gezinnen, bedrijven, overig). Dus daar kun je ook niet zoveel uit afleiden als bijv alleenstaande of gepensioneerde in mijn moeders geval.
Kan iemand mee trouwens uitleggen waarom die lasten verdeling bij de Volt totaal uit verhouding is?
Zij zeggen dat ze het hele belastingstelsel volledig omgooien en daarom is het niet goed na te rekenen door het CPB.
Edit: de podcast NRC Haagse Zaken heeft een hele goede aflevering dit weekend over de narekeningen van het CPB en PBL
Oh tof, ga ik die eens luisteren! Dankjewel
Ik krijg op youtube regelmatig een (mooi!) pvda-gl spotje. Nooit van de vvd. Enige andere spotje dat ik zie is fvd
Was een leuke aflevering, love het enthousiasme van Marike Stellinga over de doorrekeningen
Ugh ik wil geen Frenske hater zijn maar wtf slaat dit nou weer op. Vliegt even op en neer naar Malaga voor belangrijkere Eurofiele shit, gaat het debat niet aan met oa Jetten maar toch een laffe steek uitdelen.
Hij is er ook op camera flink op aangesproken door Henri Bontenbal, ook niet super handig. Ga gewoon in debat inderdaad.
Edit: of als je wil bashen val dan niet Jetten aan op klimaat maar schets een dystopisch maar niet onrealistisch vergezicht van een extreemrechtse coalitie
Geen verwijt naar je moeder maar ik zou sowieso accounts die blijven zeveren over overbevolking niet serieus nemen.
Ja ik vind het echt zo dom dat hij niet naar allerlei debatten gaat. Daar kan hij misschien nog wat mee winnen door inderdaad een rechts doembeeld te schetsen en bijvoorbeeld stemmers bij D66, Bij1, SP Volt en PvDD weg te halen en misschien ook wel NSC. Dat die vervolgens tactisch gaan stemmen. Maar dan moet je natuurlijk niet overal verstek laten gaan en Jetten bashen vanaf de zijlijn.
Ga er dan met gestrekt been in richting VVD en NSC.
Echt wie the fuck regelt deze campagne?!
Ik snap de afwezigheid van Timmermans nog steeds niet. Zo veel meer verwacht van hem.
En ik word gek van alle VVD reclames, kom niets anders tegen? Is dit pesterij omdat ik madam niet leuk vind
Anyway, ik merk wel dat ik nog steeds niet zeker ben op wie ik ga stemmen. Als laatste optie een partij waar ik eerder op gestemd heb, maar dat zal ‘niet’ bijdrage aan de strategie.
Kunnen we niet gewoon skippen naar de formatie? -als die ooit gaat lukken- ben wel klaar met deze verkiezingen haha.
ik ben best positief verrast over volt
Waardoor? Ik vind Dassen geen sterke spreker en zone altijd een beetje uit als hij aan het woord is (moet het programma nog lezen).
mja goede politiek gaat verder dan alleen sterk kunnen spreken
vind het juist prettig dat hij niet zo meedoet met het moddergooien en vaak directer en inhoudelijker antwoord dan andere lijsttrekkers
Ja, eens, maar daarom was ik benieuwd waardoor je inhoudelijk positief verrast was! Zo bedoelde ik mijn vraag iig