Tweede Kamerverkiezingen 2023

Ik kom met kies kompas het dichtste bij hun in de buurt. Eigenlijk wilde ik weer eens sociaal democratisch stemmen maar ik kan niet zeggen dat ik weet wat de standpunten van GLPvdA zijn en ik weet niet, voel ook niet dat ik meer moeite wil doen dan de partij zelf.

Dus ik ga volt doen denk ik

2 likes

voel ook niet dat ik meer moeite wil doen dan de partij zelf.

Dit dus. Dit zorgt precies voor twijfels bij mij.

En hierdoor even bij Volt gaan kijken en eerlijk gezegd ben ik ook best positief verrast.
Dus ook bedankt @instantramen dat je de naam liet vallen hier, heeft hen onder mijn aandacht gebracht :sunglasses:

1 like

Ja ik snap dit wel maar ik denk dat dit juist verkiezingen zijn waarbij strategisch links stemmen nut heeft om nu eindelijk de vvd buiten spel te zetten

3 likes

hmm ik weet niet of dit echt mogelijk is

1 like

Elke keer dat ik optimistisch ben geweest over een groter links is er niks van gekomen, en “dit keer is het anders want ze zijn nu een grotere partij” maar er is al zo vaak geroepen dat het “dit keer echt kan” en ik heb geen hoop meer :’)

Ik ben er nog niet uit wat ik ga stemmen en PvdaGL is nog in the running, maar ik ga daardoor ‘strategisch stemmen’ niet meenemen als argument, geen zin om weer teleurgesteld te worden.

5 likes

Ik ook, ben in die zin ook heel bang voor alle conservatieve stemmen op nsc

2 likes

Ik voel een D66-je aankomen

4 likes

Hahaha snap ik

Maar serieus waarom wil niemand behalve de VVD mijn stem? Ik heb geen ruggengraat, okĂ© meer dan @anon50301661 want stemmen op de VVD is wel echt gĂȘnant in 2023, dus ik sta open voor zoveel partijen maar ze willen me allemaal niet bereiken haha. Ik ben bereid letterlijk alles links te stemmen, behalve SP want ik ben geen debiel.

Misschien moet het universum me een teken geven, serieus als er een iemand met roos aanbelt ga ik Fratima stemmen.

8 likes

Ja of in ieder geval als je weigert strategisch te stemmen/groenlinkspvda te stemmen (wat ik prima snap) niet vanuit een soort links praatje een heel stuk rechtser dan dat te stemmen.

8 likes

Wat vinden jullie van Bontenbal trouwens?

Gewoon benieuwd, ben niet van plan op hem/CDA te stemmen :joy:

Ik vind hem echt heel leuk voor een politicus/CDA’er :joy: wel verfrissend in talkshows enzo, niet zo stijf en correct

maar verder zou ik nooit op hem stemmen

6 likes

Ja ik snap niet waarom ze hem niet veel eerder hebben ingezet en eerst huug en woppert de hele partij ten gronde hebben laten richten.
Ik zou nooit cda stemmen maar ik vind hem overkomen als een capabele integere man (dus wat doet hij in de politiek en bij het cda :joy:).

Ik zit trouwens wat dingen te bekijken en ik heb echt zo’n hartgrondige hekel aan referenda en dat is een van de grootste redenen om niet op d66 te stemmen.

5 likes

Toevallig kwam mijn moeder dit weekend ineens met “bontenbal is best wel verfrissend voor het CDA” Wopke was echt een grote fout

Edit: haha de bovenstaande berichten dus

1 like

Ja ik vond hem dus ook opvallend niet enorm ongemakkelijk voor een CDAer? En niet zo popi als Hugo en Woppert maar ook weer niet zo Zeeuwse Gristen als JPB.

Had de GLPvdA ook maar een nieuwe lijsttrekker waarvan je denkt goh dat valt mee?

13 likes

Als Jetten de overstap naar GL/PVDA zou maken was mijn keuze zo makkelijk geweest

7 likes

Ja, best leuk. In een interview met de correspondent (podcast) was hij helemaal aan t nerden over energie, een uur lang. Heb dat liever dan bvb Caroline die soms niet lijkt te weten waar het allemaal over gaat.

5 likes

Ik heb het gevoel dat Timmermans niet altijd eerlijk is. In ieder geval niet oprecht of authentiek. Kan niet helemaal verklaren waar dat gevoel vandaan komt.

3 likes

Dit beeld vond ik ook vreemd
Wie is deze man haha?

15 likes

Denk ook niet dat hij voor lijsttrekker zou zijn gegaan wanneer het alleen PvdA was gebleven. Ik ben wel benieuwd wanneer de partijen weer gaan flyeren bij de stations. Nog geen 1 gezien, maar dat kan ook aan mij liggen.

Zag met 11-11 een BBB stickeraar, laat me gewoon bier drinken en hou je meuk bij je. Verder nog geen fysieke campagne gezien