Tweede Kamerverkiezingen 2023

Jammer dat ik geen anti-stem mag uitbrengen, dan gaat ‘ie sowieso naar de VVD.

Hoewel ik niet op ‘m ga stemmen ben ik in deze chaos toch het meest gecharmeerd van Omtzigt. Hij gaat niet lopen viswijven zoals de rest en onderbouwt goed.

Wilders deed gewoon waar hij goed in is: populistische kreten uitkramen, Timmermans had het duidelijk het zwaarst met 2 rechtse en 1 midden/rechtse partij.

3 likes

Ik volg die debatten niet echt maar het valt me echt op hoe negatief de Telegraaf iedere keer over Timmermans schrijft en hoe positief over VVD en Omtzigt. Had eigenlijk gedacht dat Nederlandse kranten wat neutraler zouden zijn :exploding_head: Mja oké Telegraaf

1 like

De T is de T :woman_shrugging:t3:

15 likes

De huiskrant van de VVD ja🤦

Nja dat verklaart het wel inderdaad :sweat_smile: ik ben daar dus echt niet in thuis, dus hoe rechts/links een bepaald nieuwskanaal is. Maar het viel me nu wel echt op. Ik weet dat het in Amerika heel erg voorkomt maar was oprecht verbaasd het hier ook zo te merken. Nederlandse media toch iets te hoog ingeschat :crazy_face:

Ik vind dat dus zo gevaarlijk aan Omtzigt. Dat hij wordt gezien als een soort messiah door de toeslagenaffaire en hij zo goed naar voren komt in debatten. Terwijl we kiezen geen voorzitter van de debatclub, maar iemand die ons land gaat leiden. En hoe goed onderbouwd hij ook over kan komen, zo slecht is het gesteld met zijn (te laat) ingeleverde plannen en financiële ramingen. Dan wil ik het nog niet eens hebben over dat hij een soort CDA 2.0 is die qua bepaalde (vrouwen)rechten terug naar de Middeleeuwen wil. En mensen maar hem roemen dat het zo een degelijke man is.

72 likes

Nog erger. Omtzigt wordt gezien als de toeslagenaffaire messiah, maar als zijn campagne en zijn handelen voorheen een ding aantoont is het dat hij één van de belangrijke elementen in het voortbestaan van de toeslagenaffaire (institutioneel racisme) slechts beperkt erkent. De man voert nu al campagne over de rug van migranten. Hij heeft samen met andere kamerleden, onder grote journalistieke druk, bijgedragen aan het oplossen van de toeslagenaffaire op een moment dat de stapel casuïstiek al zo groot groeide dat het linksom of rechtsom toch wel uit zou komen (want mind you: het was al meer dan vijftien jaar aan de gang en Omtzigt zat al in de kamer op het moment dat de eerste gedupeerden vielen). De man is een ziekelijke nerd die graag heeft dat dingen kloppen, maar verwar dat niet met een groot gevoel voor sociale rechtvaardigheid of een werkelijk inzicht op wat er bestuurlijk anders moet want er is nu al duidelijk wie er de rekening gaan betalen als deze man straks mag bepalen hoe en wat en dat gaat echt niet rechtvaardiger zijn dan eerst.

Daarnaast - sorry het wordt weer een betoog - ik hekel het dat Kamerleden applaus krijgen voor het agenderen van de toeslagenaffaire. Het leed is zo intens groot. De echte opvallers zouden de Kamerleden, bestuurders, rechters en ambtenaren die hier niks om gaven moeten zijn want in de basis had je naar enkele ouders hoeven luisteren om de urgentie te begrijpen. Omtzigt heeft helemaal geen gigantisch rechtvaardigheidsgevoel, hij is vooral omsingeld door mensen met een grof gebrek.

57 likes

Hij heeft in ieder geval voorgestemd met het plan voor 5 dagen bedenktijd voor een abortus.

Andere zaken weet ik zo niet, maar aangezien het CDA 2.0 is denk ik niet dat er ineens heel progressief over vrouwenrechten wordt gedacht binnen deze partij.

5 likes

Telegraaf is over het algemeen vrij rechts
Volkskrant is redelijk links
Nrc is rechts midden
Trouw is de krant voor de ChristenUnie

Vroeger waren de kranten ook nog eens verzuild.

5 likes

Ik ben voor het eerst weer eens in een stad ipv in het bos en ik zie nu verkiezingensposters en de slogan van nsb (oh nee autocorrect) is “Pieter Omtzigt”
:joy:

3 likes

Dat is toch Nederlands dagblad.

8 likes

Nee die is voor de SGP

1 like

Daar zou ik dan weer juist reformatisch dagblad opzetten :sweat_smile:

6 likes

Mijn ouders lazen deze vroeger haha. Ik noem dat altijd (altijd al) de Israëlkrant.

1 like

Hierbij aansluitend, dit filmpje. Hij geeft zelf aan dat hij niet gaat stemmen want hij vertrouwt de gehele politiek niet meer, die omtzigt de redder van de gewone man is niet iets dat lijkt te spelen bij de echte slachtoffers.

Forummers of meelezers die dit kijken en alsnog op de VVD stemmen, please kots op jezelf. Walgelijk als dit je niks doet en je alsnog op de hoofdschuldige gaat stemmen.

22 likes

Trouw heeft prima journalistieke artikelen, zijn wel meer dan alleen maar christelijk.

8 likes

Ik was bij de uitzending vanavond en dat ging goed maar hoorde inderdaad van hunzelf dat gisteren blijkbaar drama was met mensen die allemaal door elkaar heen schreeuwde. Het werkt wel want wil nu zien of het echt zo erg was

1 like

Ik kom hier even inbreken, weet niet heel veel van politiek, maar uit de kiescompas komt iets progressief en iets rechts. Daar zit helemaal geen partij, ik vind dat toch wat vreemd ofzo.
En christenunie bijvoorbeeld is toch helemaal niet progressief? Zoveel vragen…

2 likes

“Iets rechts?” Net zo rechts als de VVD en bijna als het FVD

28 likes

Ben wel echt benieuwd wat je hebt ingevuld om hier uit te komen :sweat_smile:

8 likes