Tweede Kamerverkiezingen 2023

Telegraaf is over het algemeen vrij rechts
Volkskrant is redelijk links
Nrc is rechts midden
Trouw is de krant voor de ChristenUnie

Vroeger waren de kranten ook nog eens verzuild.

5 likes

Ik ben voor het eerst weer eens in een stad ipv in het bos en ik zie nu verkiezingensposters en de slogan van nsb (oh nee autocorrect) is ā€œPieter Omtzigtā€
:joy:

3 likes

Dat is toch Nederlands dagblad.

8 likes

Nee die is voor de SGP

1 like

Daar zou ik dan weer juist reformatisch dagblad opzetten :sweat_smile:

6 likes

Mijn ouders lazen deze vroeger haha. Ik noem dat altijd (altijd al) de Israƫlkrant.

1 like

Hierbij aansluitend, dit filmpje. Hij geeft zelf aan dat hij niet gaat stemmen want hij vertrouwt de gehele politiek niet meer, die omtzigt de redder van de gewone man is niet iets dat lijkt te spelen bij de echte slachtoffers.

Forummers of meelezers die dit kijken en alsnog op de VVD stemmen, please kots op jezelf. Walgelijk als dit je niks doet en je alsnog op de hoofdschuldige gaat stemmen.

22 likes

Trouw heeft prima journalistieke artikelen, zijn wel meer dan alleen maar christelijk.

8 likes

Ik was bij de uitzending vanavond en dat ging goed maar hoorde inderdaad van hunzelf dat gisteren blijkbaar drama was met mensen die allemaal door elkaar heen schreeuwde. Het werkt wel want wil nu zien of het echt zo erg was

1 like

Ik kom hier even inbreken, weet niet heel veel van politiek, maar uit de kiescompas komt iets progressief en iets rechts. Daar zit helemaal geen partij, ik vind dat toch wat vreemd ofzo.
En christenunie bijvoorbeeld is toch helemaal niet progressief? Zoveel vragen…

2 likes

ā€œIets rechts?ā€ Net zo rechts als de VVD en bijna als het FVD

28 likes

Ben wel echt benieuwd wat je hebt ingevuld om hier uit te komen :sweat_smile:

8 likes

Wat wil je zeggen met je comment? Klinkt als een oordeel.
Ik bedoel juist te zeggen dat ik problemen heb met een keuze die bij mij past, fvd staat juist heel ver van mij af dus snap totaal niet waarom je dat erbij haalt.

1 like

Ik zat een reactie te typen, maar dat zou grotendeels een herhaling zijn van het voorgaande. Het lijken kleine dingen, maar het is vaak een glijdende schaal. Als je dan ziet wat er in Amerika afgelopen tijd allemaal is gebeurd, hoe makkelijk bepaalde rechten weer kunnen worden teruggedraaid dan vind ik zijn houding behoorlijk zorgelijk. Vooral in combinatie met zijn migratiestandpunten.

Wel fijn dat je vriend zich ook lekker aan het inlezen is :grin:.

2 likes

Etisch (geslachtsverandering en keuze einde leven) stem ik eens.
Dus ben wel redelijk progressief.

Kunst en cultuur hecht ik minder waarde aan. Liever dat geld naar zorg.

Financieel bijv tegen afschaffen zorgtoeslag(zodat premies niet omhoog hoeven) en tegen verhoging uitkering naar minimumloon. (Ik vind dat minimumloon juistomhoog mag, maar die stelling is er niet).

Ik zie ook heel vaak de 2 kanten van een stelling in, waardoor ik vaak kies voor neutraal of geen mening.

Je hebt toch niet voor niets een kruis met 2 assen, waarom kan dat niet naast beiden bestaan? Gaat voor mij echt om het thema.

2 likes

Thanks dit helpt indd, had ik nog niet gezien.:blush:

2 likes

Dat je op de as van rechts op precies dezelfde plek als de VVD staat en maar net iets linkser dan FvD.

3 likes

Geen oordeel, jouw kieskompas plaatst je net zo rechts als de VVD, dat is niet ietsje rechts, dat is gewoon rechts.

2 likes

Zijn er ook mensen hier die niet gl/pvda stemmen? Of twijfelen? In de linkse forum bubbel haha. Ik weet het zelf nog niet 100%, probeer veel te luisteren & te kijken naar oa debatten. Heb net podcast geluisterd van Europa draait door met NSC, vond het wel een fijn interview om te luisteren.

6 likes

Mijn mening is dat de politiek voornamelijk bestaat uit een populariteit wedstrijd is en een groot gedeelte van de politici er alles aan doet om op het pluche te blijven zitten. Je idealen laten varen, het verkopen van niet realistische ideeƫn en je concullega zwart maken horen er allemaal bij.

Er zijn nog een paar echte idealisten in de politiek, maar die houden het niet lang vol vanwege deze sfeer

En toch ga ik stemmen 22 november. Maar mijn hoop in de politiek is niet bestaand

6 likes