Dit is pure rechtse retoriek op dit moment. ‘Kijk Timmermans zeuren over arme mensen, terwijl hij zelf wachtgeld krijgt’ of kortgezegd ‘links lullen, rechts vullen’
Wachtgeld is gewoon een regeling in Nederland en ik vind er ook wel iets van, maar aan de andere kant kun je een baan als politicus niet vergelijken met de baan van Peter de IT-manager. En ook die krijgt gewoon een WW uitkering als hij geen werk meer heeft. Dus al je je baan kwijtraakt gelden er ook andere regelingen als politicus. Want er wordt altijd geschermd met baantjes bij Shell enzo, maar dat kan ook niet iedereen. En ja er zijn vast politici die ervan profiteren, maar ook genoeg niet.
En heel leuk dat de SP dat allemaal zo doet, maar dat zijn echt de enigen. Bovendien is de partijcultuur verder helemaal niet zo gezellig heb ik altijd de indruk. En je werkt behoorlijk hard als kamerlid, ik vind dat daar wel iets tegenover mag staan. En die paar duizend euro gaat niet naar een zielige student of toeslagouder, maar naar de partijkas van de SP, dat is wezenlijk anders.