Wat wil je zeggen met je comment? Klinkt als een oordeel.
Ik bedoel juist te zeggen dat ik problemen heb met een keuze die bij mij past, fvd staat juist heel ver van mij af dus snap totaal niet waarom je dat erbij haalt.
Ik zat een reactie te typen, maar dat zou grotendeels een herhaling zijn van het voorgaande. Het lijken kleine dingen, maar het is vaak een glijdende schaal. Als je dan ziet wat er in Amerika afgelopen tijd allemaal is gebeurd, hoe makkelijk bepaalde rechten weer kunnen worden teruggedraaid dan vind ik zijn houding behoorlijk zorgelijk. Vooral in combinatie met zijn migratiestandpunten.
Wel fijn dat je vriend zich ook lekker aan het inlezen is .
Etisch (geslachtsverandering en keuze einde leven) stem ik eens.
Dus ben wel redelijk progressief.
Kunst en cultuur hecht ik minder waarde aan. Liever dat geld naar zorg.
Financieel bijv tegen afschaffen zorgtoeslag(zodat premies niet omhoog hoeven) en tegen verhoging uitkering naar minimumloon. (Ik vind dat minimumloon juistomhoog mag, maar die stelling is er niet).
Ik zie ook heel vaak de 2 kanten van een stelling in, waardoor ik vaak kies voor neutraal of geen mening.
Je hebt toch niet voor niets een kruis met 2 assen, waarom kan dat niet naast beiden bestaan? Gaat voor mij echt om het thema.
Thanks dit helpt indd, had ik nog niet gezien.
Dat je op de as van rechts op precies dezelfde plek als de VVD staat en maar net iets linkser dan FvD.
Geen oordeel, jouw kieskompas plaatst je net zo rechts als de VVD, dat is niet ietsje rechts, dat is gewoon rechts.
Zijn er ook mensen hier die niet gl/pvda stemmen? Of twijfelen? In de linkse forum bubbel haha. Ik weet het zelf nog niet 100%, probeer veel te luisteren & te kijken naar oa debatten. Heb net podcast geluisterd van Europa draait door met NSC, vond het wel een fijn interview om te luisteren.
Mijn mening is dat de politiek voornamelijk bestaat uit een populariteit wedstrijd is en een groot gedeelte van de politici er alles aan doet om op het pluche te blijven zitten. Je idealen laten varen, het verkopen van niet realistische ideeƫn en je concullega zwart maken horen er allemaal bij.
Er zijn nog een paar echte idealisten in de politiek, maar die houden het niet lang vol vanwege deze sfeer
En toch ga ik stemmen 22 november. Maar mijn hoop in de politiek is niet bestaand
Dit inderdaad! Alleen al het feit dat wat de uitslag volgende week ook wordt, er ik weet niet hoeveel BBBers in de eerste kamer zitten.
En nu weer dat massaal weglopen met een Omtzigt. Gewoon die hele groep zwevende onderbuikkiezers die in elke nieuwe partijleider een Messias ziet die het allemaal voor ze gaat fixen. En daar word je als land dan weer 4 jaar door gegijzeld.
Dat in combinatie met telkens een rechtse meerderheid.
Ik ben nu bijna op het punt dat ik denk laat ze t maar doen met VVD, NSC, PVV, Ja21, BBB en SGP. Laat maar zien in wat voor kutzooi we dan belanden. Het is alleen zo jammer dat je die kutzooi vervolgens moet herstellen en die partijen die dan regeren daar waarschijnlijk op afgerekend worden. En dat er tal van beslissingen weer worden uitgesteld die dan nog grotere problemen veroorzaken op gebied van klimaat en wonen.
Dat dacht ik ook steeds over de VVD, mensen zien toch wat zij ook in de toeslagenaffaire hebben gedaan en met Groningen. Maar nee, mensen stemmen er gewoon weer op omdat het hen allemaal niet aan ging.
Maar uiteindelijke ga ik altijd stemmen omdat ik ook wel geloof dat een deel van de politici wel het juist wil. (Want ik dan het juiste vind.)
Het ligt er ook heel erg aan welke stellingen er worden gekozen voor het Kieskompas. Op basis daarvan komen de partijen dan in de grafiek te staan. Misschien zijn er in deze vragenlijst gewoon niet zoveel vragen waarop bijvoorbeeld CU heel conservatief scoort. Dus ik zou de grafiek niet al te letterlijk nemen haha
Wat mij heeft geholpen is ook de stemmentracker invullen! Die gaat niet over toekomstige plannen, maar wat er gestemd is in de kamer door partijen. Dat heeft mijn keuze voor mij duidelijker gemaakt.
Ik stem zelf wel gl/PvdA maar ben het niet 100% met de partij eens (maar zorg/wonen vind ik nu het belangrijkst). Mijn vriend twijfelt ook enorm. Nsc is sociaal gezien een fijne partij maar door zijn conservatieve ideeƫn rond vrouwen/familie wil hij daar niet op stemmen (plus omtzigt schommelt alle kanten op). Bbb is geen optie qua landbouw/natuur. VVD geen optie gezien de afgelopen 10 jaar, nog rechtser helemaal geen optie. Hij gaat nu waarschijnlijk voor d66, als progressieve middenpartij.
Ik ben wel benieuwd vier dagen voordat we kunnen stemmen:
- Ik zweef nog
- Ik weet waar ik op ga stemmen
0 stemmers
Ik ben zelf niet lid van een politieke partij, maar heb meerdere collegaās en vrienden die lid zijn van een jongerenpartij (verschilt wel hoeverre ze allemaal actief zijn) en die geven mij juist heel veel hoop voor de toekomst! Ooit wel 1 klasgenoot die ook als jong persoon actief was in de gemeentepolitiek en daar hoorde ik wel de meest rare verhalen. Hierdoor heb ik nu over de gemeenteraad wel een vooroordeel dat het een beetje zoals parks and recreation aan toe gaat
Ik vind het trouwens nu wel heel links om nu al heel pessimistisch te zijn, denk dat we daar nog minder mensen aanspreken op links te stemmen.
Ik heb 5 stemwijzers gedaan, uit elke stemwijzer komen hele andere partijen? Ook echt partijen die ook gewoon niet naar boven kwamen als resultaat bij de vorige. Echt zo vaag.
Mijn vader (uit 1966) gaat voor het eerst stemmen en ik mocht kiezen waarop want hij vindt zichzelf al oud en wil dat ik het goed heb later. Echt super lief
Had hij een reden om de hele tijd niet te stemmen of had hij er gewoon geen zin in?
Totaal niet mee bezig, geen verstand van, geen zin in.