Tweede Kamerverkiezingen 2023

Ja ik ben heel enthousiast dat een soort als de wolf uit zichzelf terug gekomen is naar Nederland en ik vind dat we dat moeten koesteren. En dat met aanpassingen (dieren beter beschermen met een wolf-proof hek) er heel goed samen te leven valt met de wolf.

17 likes

Stemmen voor je idealen maakt het verschil. Maar met je ene stem zorg jij niet dat 1 partij ineens de grootste is, die illusie zul je toch niet hebben?

Meer mensen die veel verdienen zouden juist wakker moeten liggen van de armoede in Nederland. Wellicht zou er dan eens echt wat gebeuren tegen die armoede

15 likes

Dit idd, we hebben pas echt een probleem als mensen die meer verdienen niet wakker liggen van problemen zoals armoede.

Ik vind het ook altijd zuur dat juist linkse partijen last hebben van dit soort vragen. De VVD ontvangt mega veel campagne geld maar denk oprecht dat het de VVD stemmer echt niks interesseert.

6 likes

Als iedereen zo denkt niet nee

9 likes

Zo’n dooddoener dit. Jouw stem bepaalt niet hoe anderen denken. Dus dan kun je maar beter stemmen voor wat jij belangrijk vindt toch?

1 like

Ik vind ā€œmijn stem maakt het verschil nietā€ juist een dooddoener. Stemrecht is iets moois dus maak er gebruik van en stem op wat je belangrijk vindt. Elke stem telt!

23 likes

Dat zeg ik letterlijk?

Het gesprek begon met @Wish die twijfelt tussen stemmen met haar hart of strategisch. Daar was mijn reactie op, kies met je hart want je ene strategische stem maakt het verschil niet. Dus gebruik je stem voor waar je echt in gelooft, juist omdat iedere stem telt.

1 like

Wel als iedereen strategisch gaat stemmen en ik hoor overal dat veel het gaan doen. Mijn ideale partij gaat geen zetel krijgen dus dat heeft sowieso geen nut

Volgens mij hebben jullie juist hetzelfde standpunt :thinking: mee eens iig.

Irritaties aan mijn schoonmoeder, altijd zeuren dat alles slecht geregeld is en commentaar, maar stemmen doet ze niet want ā€œdie ene stem haalt toch niks uitā€. JUIST DAN is het moment om er iets van te vinden en daar ook iets mee te doen.
:face_exhaling:

6 likes

Heb je deze link al gezien?

Mischien helpt het bij je keuze

4 likes

Haha

1 like

Fuck it, ik ga ook PvdA stemmen. De mogelijke uitslag is echt te deprimerend voor me om dan volt 3 oppositie zetels in te stemmen, ipv een mini mini mini kans dat PvdA toch door een wonder de grootste wordt.

Edit: iemand nog een aanbeveling speciaal voor iemand op die kieslijst?

36 likes

Esmah Lahlah!

6 likes

Lijkt mij een hele goeie maar die komt toch wel in de kamer. Mikal Tseggai staat lager op plaats 20 bijvoorbeeld en lijkt mij een zeer geschikt kamerlid

10 likes

Ja, daar dacht ik een minuut later aan. :sweat_smile:
Ik ben nogal fan geloof ik.

Ik was even biografieƫn van vrouwen op de kandidaat-lijst op de PvdA site aan het lezen, pas in de derde alinea droppen ze even casual dit:

Tussen 2004 en 2014 werd April meermaals individueel-, Europees- en wereldkampioen rolstoelhockey.

Stel je voor je bent zo succesvol maar het is niet eens je main brag :sob::pinched_fingers:t3:

25 likes

Vind deze uit Maastricht ook wel indrukwekkend

7 likes

Kati Piri, Lisa Westerveld, Senna Maatoug

6 likes

Ja Kati Piri is wel iemand van wie ik al jaren onder de indruk ben, maar dacht die staat zo hoog op de lijst dat ik misschien beter lager kan stemmen. Maar is altijd een goeie ja.

Komt helemaal niemand van de kandidaten uit Utrecht, ook stom haha maar het is tenminste wel een redelijk divers lijstje ivm andere kieslijsten.

3 likes