Ik wil eigenlijk Volt stemmen maar die gaan natuurlijk nooit het verschil maken . GroenLinks/PvdA is dan de meer logische keuze, maar Volt heeft echt mijn voorkeur. Maar ja, met de huidige vreselijke peilingen moet je eigenlijk wel strategisch stemmen. Lastig dit
Kiezen jullie een aantal voor jullie belangrijke thema’s uit & beslissen jullie dan waar jullie op stemmen? Ik blijf het zo moeilijk vinden dat ik geen partij vind waar ik het echt op veel punten mee eens ben. Ik ben bijv voor het bouwen van kerncentrales, maar partij die ik nu op oog had is dat weer niet. Misschien toch maar strategisch stemmen ipv inhoudelijk.
Ja vooral waarbij ik eens ben met de voor mij meest belangrijke thema’s, maar bij geen enkele heb ik dat ik compleet overeen kom hoor (denk niemand die dat heeft). Denk alleen dat ik ook strategisch stem deze keer
Ik bepaal het denk ik aan de hand van wat dingen die ik belangrijker vind.
Zoals geen referenda, wel beschermde status voor de wolf, belasting hervormingen. Ik denk dat ik (weer) bij Volt uitkom. Of Wybren van Haga maar ik hou mezelf graag voor dat ik wel enigszins ethisch besef heb
Migratie interesseert me dan weer echt helemaal niks. Behalve de vraag “waarom is dit zo moeilijk om gewoon goed te regelen”. En aangezien dat een belangrijk thema is deze verkiezingen waarbij toch iets teveel op de xenofobische onderbuik gespeeld wordt wordt het niet echt makkelijker om te kiezen
@Wish waarom twijfel je? Want ze staan toch wel op 4 zetels en das toch een verdubbeling. En ik zou toch wel hopen/verswachten dat volt geen fiducie ziet in meeregeren met pvv/nsc
Is dat vanwege natuurbescherming?
Vooral omdat ik wil dat er ook een grote meer linkse partij zal zijn, waar rechts niet omheen gaat kunnen. Dus elke stem richting GL/PvdA helpt daarin mee. De komende dagen blijf ik gewoon goed de peilingen volgen om woensdag de definitieve beslissing te maken, denk ik.
Ik denk altijd maar dat je ene stem het verschil niet gaat maken, dus dat je dan maar gewoon beter voor je idealen kunt stemmen.
Bovendien kunnen kleine partijen echt wel een verschil maken.
Ja ik ben heel enthousiast dat een soort als de wolf uit zichzelf terug gekomen is naar Nederland en ik vind dat we dat moeten koesteren. En dat met aanpassingen (dieren beter beschermen met een wolf-proof hek) er heel goed samen te leven valt met de wolf.
Stemmen voor je idealen maakt het verschil. Maar met je ene stem zorg jij niet dat 1 partij ineens de grootste is, die illusie zul je toch niet hebben?
Meer mensen die veel verdienen zouden juist wakker moeten liggen van de armoede in Nederland. Wellicht zou er dan eens echt wat gebeuren tegen die armoede
Dit idd, we hebben pas echt een probleem als mensen die meer verdienen niet wakker liggen van problemen zoals armoede.
Ik vind het ook altijd zuur dat juist linkse partijen last hebben van dit soort vragen. De VVD ontvangt mega veel campagne geld maar denk oprecht dat het de VVD stemmer echt niks interesseert.
Als iedereen zo denkt niet nee
Zo’n dooddoener dit. Jouw stem bepaalt niet hoe anderen denken. Dus dan kun je maar beter stemmen voor wat jij belangrijk vindt toch?
Ik vind “mijn stem maakt het verschil niet” juist een dooddoener. Stemrecht is iets moois dus maak er gebruik van en stem op wat je belangrijk vindt. Elke stem telt!
Dat zeg ik letterlijk?
Het gesprek begon met @Wish die twijfelt tussen stemmen met haar hart of strategisch. Daar was mijn reactie op, kies met je hart want je ene strategische stem maakt het verschil niet. Dus gebruik je stem voor waar je echt in gelooft, juist omdat iedere stem telt.
Wel als iedereen strategisch gaat stemmen en ik hoor overal dat veel het gaan doen. Mijn ideale partij gaat geen zetel krijgen dus dat heeft sowieso geen nut
Volgens mij hebben jullie juist hetzelfde standpunt mee eens iig.
Irritaties aan mijn schoonmoeder, altijd zeuren dat alles slecht geregeld is en commentaar, maar stemmen doet ze niet want “die ene stem haalt toch niks uit”. JUIST DAN is het moment om er iets van te vinden en daar ook iets mee te doen.
Heb je deze link al gezien?
Mischien helpt het bij je keuze
Haha