Tweede Kamerverkiezingen 2023

Fuck it, ik ga ook PvdA stemmen. De mogelijke uitslag is echt te deprimerend voor me om dan volt 3 oppositie zetels in te stemmen, ipv een mini mini mini kans dat PvdA toch door een wonder de grootste wordt.

Edit: iemand nog een aanbeveling speciaal voor iemand op die kieslijst?

36 likes

Esmah Lahlah!

6 likes

Lijkt mij een hele goeie maar die komt toch wel in de kamer. Mikal Tseggai staat lager op plaats 20 bijvoorbeeld en lijkt mij een zeer geschikt kamerlid

10 likes

Ja, daar dacht ik een minuut later aan. :sweat_smile:
Ik ben nogal fan geloof ik.

Ik was even biografieën van vrouwen op de kandidaat-lijst op de PvdA site aan het lezen, pas in de derde alinea droppen ze even casual dit:

Tussen 2004 en 2014 werd April meermaals individueel-, Europees- en wereldkampioen rolstoelhockey.

Stel je voor je bent zo succesvol maar het is niet eens je main brag :sob::pinched_fingers:t3:

25 likes

Vind deze uit Maastricht ook wel indrukwekkend

7 likes

Kati Piri, Lisa Westerveld, Senna Maatoug

6 likes

Ja Kati Piri is wel iemand van wie ik al jaren onder de indruk ben, maar dacht die staat zo hoog op de lijst dat ik misschien beter lager kan stemmen. Maar is altijd een goeie ja.

Komt helemaal niemand van de kandidaten uit Utrecht, ook stom haha maar het is tenminste wel een redelijk divers lijstje ivm andere kieslijsten.

3 likes

Amsterdammers kunnen ook nog op Marjolein Moorman stemmen. Weet alleen niet of ze als regio-kandidaat / lijstduwer genoeg voorkeursstemmen kan ophalen om eventueel toch nog de kamer in te kunnen.

3 likes

Thanks voor de tip @Falafel
In die van D66 zit ook een vrouw (transgenderpersoon) zie ik, precies onder de lijn van geschatte zetels dus dat zou dan wellicht een goede optie zijn voor wie ook D66 overweegt.

2 likes

Blijft echt zo lelijk en crue hoe laag d66 sommige van haar huidige Kamerleden op de lijst heeft geplaatst

1 like

Een naïeve vraag van mij; Gaat dat niet in samenspraak of wellicht op verzoek van de kandidaten zelf?

Nee volgens mij niet. Je solliciteert bij een commissie, die maken een lijstvoorstel en de partijleden stellen die vast (eventueel met aanpassingen). Kan mij ook niet voorstellen dat je als zittend Kamerlid solliciteert en dan zegt: doe mij maar onverkiesbaar.

1 like

Hopen en bidden dat er komende dagen niet nog iemand met goed verhaal bij @Zemraluani aan belt

8 likes

Hahahhahaha true

Nee maar heeft er ooit iemand aangebeld bij jou van een politieke partij?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik heb dat dus nog nooit meegemaakt.

1 like

Lisa Westerveld, vakvrouw

17 likes

Ik ga ook zeker op haar stemmen!

2 likes

Zou dat ook wel werken? Als iemand bij mij ongevraagd aanbelt (goede doel, verkooppraatje, geloof verspreiden etc.) wekt dat bij mij juist irritatie op.

Dus Frans Timmermans bel bij mij niet aan, want dan verlies je juist mijn stem.

3 likes

Doet me er aan denken dat een vriend van mijn vriend, die normaal zo rechts is als de tering, afgelopen verkiezingen op PvdA gestemd heeft omdat hij een flyer in zijn brievenbus vond met daarop een goed verhaal

10 likes

Ik ben zelf ooit langs deuren gegaan met PvdA rozen voor lokale verkiezingen en mensen reageerden daar eigenlijk wel heel leuk op!

4 likes