Tweede Kamerverkiezingen 2023

Ja maar bij nader inzien zit niemand hier daar toch op te wachten dus laat maar

Aangezien ik verwacht dat de overgrote meerderheid op het forum het voorbestaan van industrie in Nederland niet belangrijk vindt en zeker niet toejuicht.

2 likes

Even tot hier is vandaag echt heel grappig. Net een liedje over Geertje Pipeloentje. En nu een liedje over hoe we Gerard Joling het land uit kunnen krijgen en tegelijkertijd het klimaat kunnen redden. Aanrader!

6 likes

deze persoon vindt pvda/groenlinks niet ā€œĆ©cht linksā€ :roll_eyes:

1 like

Aangezien NSC niet met PVV wil is dit toch een heel onwaarschijnlijk scenario? Ik zou in ieder geval niet strategisch gaan stemmen om Wilders :grimacing:

1 like

Heeft hij dat nadrukkelijk gezegd dan? Geloof er iig geen hol van

Ik vind dat Omtzigt hierin wel een slag om de arm houdt en vaag blijft in zijn uitspraken. Dus zou me niets verbazen als hij toch met hem gaat regeren mocht het zover komen.

7 likes

Hij heeft gezegd dat de PVV zichzelf uitsluit. Niemand weet precies wat dat betekent.

2 likes

Ja en hij maakte er al grapjes over… ik heb er geen goed gevoel bij.

Ja het blijft wel enigszins vaag met Omtzigt ja. Zou daarom ook niet op hem durven stemmen want wil geen spijt van mijn stem krijgen, lijkt me echt een vervelend gevoel.

Heb jij wel eens spijt gekregen van je stem?

• Ja, ƩƩn keer
  • Ja, vaker
  • Nooit

0 stemmers

1 like

In dat sbs6 debat zei hij dat omdat Wilders discrimineert ogv art 1 gw

3 likes

Pff ja vind ik toch ook weer een goed punt…

4 likes

Ja volgens mij zegt hij dat partij in strijd handelt met mensenrechten oid. Maar wat als Wilders ergens water bij de wijn doet en dit geen issue meer is? Ik vertrouw Pieter in ieder geval voor geen meter op dit vlak.

7 likes

Mark Rutte in 2010

Schaam me diep

4 likes

Nu ja, als belg kan ik je wel zeggen dat zulke artikelen altijd met een paar kilo zout te nemen zijn, hier roepen ze ook al een eeuw datzelfde verhaal zonder grote verschillen

2 likes

Ik vind die keuze ook Jammer en eigenlijk de hele campagne, dus ik doe maar pragmatisch. Maar snap dat als je meer principes hebt dan ik je misschien toch liever bij je eerste keuze blijft.

3 likes

Ik denk dat de kans dat ze gaan meeregeren juist groot is. Roodgroen is uit op macht, met een leider die macht gewend is. Die gaan de kans om te regeren echt niet zomaar laten lopen, niet als ze de grootste worden ook niet als ze gevraagd worden, ook niet als het betekent dat ze niet gaan regeren met partijen met gelijkwaardige ideeƫn.

@vitaminwater ik kan mij niet voorstellen dat ze intern wel blij zijn met hem. Ik was altijd voor de fusie, maar als je kijkt hoe het nu gaat als Groenlinkser is het gewoon te snel gegaan. Fratima is geen lijsttrekker die een gl/pvda geluid laat horen. Die man spreekt op sommige momenten zelfs zijn eigen verkiezingsprogramma tegen en gedraagt zich als solist met eigen agenda/zonder opdracht

8 likes

Ik word zo moe van al die ā€œwil je dit NIET, stem dan op onsā€ uitspraken van lijsttrekkers op X en overal die tips om strategisch te stemmen. Misschien was dat altijd al zo maar ik erger me er dood aan. Vind het zo zwak overkomen. Doe eens positief en noem gewoon je eigen fantastische ideeĆ«n als lokkertje.

Ben inmiddels zover dat ik blij ben als dit straks allemaal weer voorbij is ongeacht de uitkomst :joy:

1 like

Ik denk niet dat dat alleen in dit topic is. Ik heb nooit echt begrepen waarom de SP niet succesvoller is. Ik kan namelijk niet echt zeggen dat Marijnissen het slecht doet. Ze heeft een duidelijk en sociaal programma, de onderwerpen die zij belangrijk vinden (armoede, zorg, sociaal zijn etc) is nu heel relevant. Maar toch heerst er rond de SP landelijk een soort sfeer dat ze precies kunnen aangeven wat er niet goed gaat maar dat ze niet met haalbare oplossingen komen. En toen ze in 2006 zo groot waren hebben ze niet meegeregeerd en daardoor hebben velen hun vertrouwen in ze verloren om te regeren. Maar dit is mijn theorie.

Ik weet niet of de tendens anti-SP is? Zelf ben ik niet anti, sterker nog, ik hoop dat ze zich aansluiten bij een linkse samenwerking. Maar er zijn wel degelijk verschillen, de SP is op bepaalde vlakken helemaal niet zo progressief en ook redelijk populistisch. Europa, migratie. Ik vind Marijnissen het in debatten trouwens niet slecht doen maar de interne partijpolitiek laat ook te wensen over (dat kun je van de meeste partijen zeggen maar de SP is wel bijzonder)

6 likes

Ja ik zat ook met die vraag en hierboven staan wel goede antwoorden die mij aan het denken hebben gezet. Twijfel wel nog steeds een beetje omdat ik te weinig met andere linkse partijen heb.