Tweede Kamerverkiezingen 2023

Mensen die strategisch stemmen zien het denk ik juist niet als spel, maar dat er iets heel fundamenteels op het spel staat. De rechten van ongelooflijk veel Nederlanders en de bestaanszekerheid van iedereen als het om klimaat gaat.

13 likes

Ik denk dat Tubing mij op negeer heeft staan :joy:

@EllaFitzgerald dank je wel, vind ik wel een compliment. En had het geen probleem gevonden als je wel had getagd hoor!

4 likes

haha nee hoor! Zal eens wat van je teruglezen :relieved:

–

Weer een kieswijzer gedaan en daar komt Splinter uit, Ik krijg eigenlijk nog geen duidelijk beeld van hun standpunten? Vind ze ook te klein om iets te betekenen /om op te stemmen.

Een inhoudelijke vraag: Hoe gaat het straks met het vormen van een coalitie als Groenlinks/pvda het zou worden tov de ‘andere’ grote rechtse partijen? Daar weet ik maar weinig van.

2 likes

Splinter is ooit ontstaan als afsplitsing van de PvdD, ik geloof dat de lijsttrekker ze toen te weinig aandacht hadden voor de ‘mens’ problemen. Dus dan zou je nog PvdD kunnen overwegen, hun standpunten komen heel erg overeen.

2 likes

PVV grootste, Yesilgöz wilt absoluut niet met PVV (zojuist ff snel iets erover gezien online). Dus dan toch kans voor GL/PvdA?

Ik snap ook echt niet waar de PVV zo groot ineens vandaan komt. Dacht dat Wilders wel een beetje vergane glorie zou zijn inmiddels. Zouden dat allemaal mensen zijn die last minute van NSC en BBB zijn afgestapt?

24 likes

Ze wil niet dat Wilders premier wordt maar sluit de PVV niet uit als ze zelf bijvoorbeeld premier wordt

10 likes

Misschien vind je dit gesprek nog wel interessant.

3 likes

Ik denk ook doordat VVD de deur open gezet heeft of gehint naar dat ze eventueel samen willen regeren. Dat was nooit eerder aan de orde.
Dat en die actie bij de talkshow met die mevrouw die haar eigen risico niet kan betalen.

3 likes

Ik ben ook echt in schok hierdoor, had totaal niet in de gaten dat PVV een serieuze grote partij nog was waar blijkbaar heel veel mensen op willen stemmen.

4 likes

Ik denk dezelfde reden waarom mensen steeds op Rutte gestemd hebben. Wilders is een vaste waarde, al 25 jaar (!) in de kamer. Geen goede reden natuurlijk, maar ik denk dat alle nieuwe gezichten ervoor zorgen dat een deel van de Nederlanders het allemaal niet meer weet.

3 likes

Bizar hoe de VVD eigenhandig Wilders in het zadel aan het helpen is.

4 likes

Wil ze wel, alleen niet als ze dan niet zelf de #1 is.

17 likes

Ik twijfel zo waar ik op ga stemmen. Normaal gesproken christenunie, maar ik denk nu Volt. Maar ik twijfel of ik niet beter strategisch op groenlinks/pvda kan stemmen. Kan iemand hier een zinnig advies over geven of strategisch stemmen ‘slim’ is

2 likes

@grace weer een mogelijke rooie voor je :rose:

7 likes

Duidelijk, niet goed gelezen, thanks.

@lisaanna ja ik vraag mij dat ook af. Maar zou dus niet van NSC of BBB verwachten eigenlijk? Waar ze anders vandaan komen geen idee

Jawel daar komen ze wel vandaan. En ook nog van JA21 en BVNL. Deels Forum nog. De groei van PVV is deels ook een strategische stem. Het zijn maar peilingen natuurlijk, maar wel heel benieuwd wat Ipsos straks nog laat zien.

1 like

Kan echt wel janken om het feit dat ik in (blijkbaar!) zo’n rechts land leef. Maakt me serieus verdrietig. Al zijn volgens mij heel veel Europese landen vrij rechts. Blijkbaar hoe beter je het zelf hebt, hoe meer schijt je hebt aan de ander :+1:

12 likes

Dit vraagt iemand echt twee seconden scrollen naar boven ook al
Er staan serieus best goede betogen in dit topic die die vraag beantwoorden

3 likes

Ik stem voor mezelf en m’n man deze keer, voor mezelf CU en voor hem GL/PvdA, grappig om iemand te zien die dezelfde partijen overweegt, CU hoor je toch weinig op het forum.

2 likes