Tweede Kamerverkiezingen 2023

Ik zit fragmenten van dat debat van net terug te kijken, maar die leugens van sommige politici? Yesilgoz staat gewoon kei en keihard te liegen, op welk punt gaan we hier iets aan doen?

20 likes

Whaha ga stuk om dat filmpje, die man met die kaasstengel :joy:

2 likes

100 procent belasting betalen

5 likes

Het is zo erg. Van der Plas over mensen die hun zonnepanelen uit hebben staan omdat ze 200 euro per maand kosten?

9 likes

Bij het fucking jeugdjournaaldebat zat ze gewoon af te kijken tijdens een spel en een of ander blok (voor een puzzel) te jatten van het andere team.

8 likes

Eens, maar ik vind ideeën vertegenwoordigd wel relatief als ze er vervolgens niks mee kunnen doen. Sowieso kan geen enkele partij de beloftes die ze doen tijdens verkiezingstijd daadwerkelijk waarmaken.

Edit: niet dat ik mensen wil overhalen. Stem vooral op wat je wil stemmen, you do you. Alleen denk zeker wel dat het effect kan hebben om weer eens een linkse partij in de regering te hebben zitten, vooral nu het risico is dat het alternatief een volledig rechts kabinet is. Denk ik dat ik alsnog teleurgesteld ga worden over het effect wat ze dan gaan hebben in de regering? O jazeker.

8 likes

Ja maar echt het is gewoon bizar. Ik ben voor een soort jury met een knop bij tv debatten en als je dan een leugen vertelt dan krijg je een gele kaart = 3 minuten niet in beeld en je microfoon uit en dan bij de volgende leugen is het een rode kaart = lekker naar huis doei

37 likes

Is ooit wel een zwakke variant van geweest ten tijde van de ‘fake news’ hype. Gingen ze factchecken na of tijdens het debat, weet niet meer precies. Alleen geen gele en rode kaarten helaas.

1 like

Mensen hebben hun zonnepanelen uit staan omdat het teveel stroom kost?

Ik moet gewoon hardop lachen. Ik ben ook helemaal aan het nadenken hoe ze dit bedacht heeft, maar dat is natuurlijk niet logisch te bedenken. Dom dat ik het probeer.

Jup dat zei ze, ze was naar de nagelstylist en die had de zonnepanen uit staan want die kosten 200 euro😂

5 likes

Niet te veel stroom, maar geld bij de energieleverancier. Zie ook: Solar Magazine - Vandebron laat consument met zonnepanelen 10 tot 20 euro extra betalen per maand

Maar denk dat ze een 0 teveel heeft gehoord.

2 likes

Maar je bespaart dan toch hoe dan ook (plus je hebt die hele panelen aangeschaft), dus als ze ze niet gebruikt ben je toch veeeeel duurder uit?
Of deze vrouw wekt haar eigen aardappelenergie op ofzo dat dat haar nog beter uitkomt.

1 like

Ik vind Dilan zo onbetrouwbaar, moet altijd terugdenken aan dit filmpje. Ze vertelt iets wat niet klopt en iedereen heeft dit op een gegeven moment door maar dan lijkt ze te trots om het toe te geven en gaat ze om haar heen slaan.

9 likes

Zelfs dan is het onzin. Het gaan om één leverancier en je betaalt enkel over de teruglevering. Dus het “kost” je uiteindelijk niks, je gaat er enkel op uit ten opzichte van de eerdere situatie. Ze heeft geen nul teveel gehoord, het is populistisch gewauwel.

7 likes

Ja daar ben ik het mee eens maar ik bedoelde meer: zo komt links niet in het kabinet.

2 likes

https://x.com/lucstultiens/status/1726681260767220078?s=46&t=VGdKrjZi1pleTezE243WOA doet ze vaker.

4 likes

Ik hoop zó dat Yesilgoz zo hard door de mand valt vanwege alle onwaarheden die ze verkondigt én het feit dat ze de deur open zet voor de PVV die gewoon nog wel lekker een groot deel van de mensen als tweederangsburgers beschouwt.

14 likes

Ff wat flauws tussendoor Jarno Duursma on LinkedIn: hahaha! Alle lijsttrekkers gedeepfaked in een zomerhit. Geert en Thierry
 | 78 comments

7 likes

Ja eens, ik heb een getwijfeld over een strategische stem maar ben tot de conclusie gekomen dat ik liever stem op m’n “echt linkse” (:crazy_face:) idealen en dus PvdD of bij1 stem. PvdD is al jaren een heel belangrijk geluid in de kamer dat ik echt niet wil missen en ik heb ook geen seconde spijt gehad van m’n stem op BIJ1 vorige verkiezingen. De kans is groot dat er “gewoon” een rechts kabinet komt en dan vind ik het belangrijk dat er partijen zijn die mijn idealen het beste vertegenwoordigen om bepaalde dingen op de agenda te zetten etc. En trouwens ook als links wel aan zet zou zijn voor de formatie moeten ze toch met iemand kunnen samenwerken :joy:

Desalniettemin hoop ik dat iedereen die twijfelt, en zeker alle mensen die vorige keer strategisch d66 stemde :smiling_face_with_tear: GL PvdA stemt, zou echt mooi zijn als het lukt (maar heb er een hard hoofd in).

15 likes

Volgens mij dat niemand het hier schamper doet over dat mensen voor meer uitgesproken partijen gaan. Maar dat jij het nu ook weer geen linkse partij noemt of @boonie anderen “echt links” noemt, dat slaat oprecht nergens op. Sowieso zijn die meer uitgesproken stemmen en ideeĂ«n ook volop intern vertegenwoordigd binnen GL-PvdA. Op links zit het verschil vooral in de politieke stijl en niet zozeer in de ideeĂ«n. De problemen die er liggen zijn zo enorm en de alternatieven zo zorgelijk dat ik blij ben dat we als GL-PvdA in elk geval vol voor de macht gaan. (En dat is geen kritiek op een meer expressieve vorm van politiek oid. Dat vind ik veel meerwaarde hebben, maar ik kies daar nu zelf niet voor.)

12 likes