Tweede Kamerverkiezingen 2023

Ben zo bang voor een grote PVV😭

2 likes

Maar de partijen die je noemt als ‘echt links’ zijn ook partijen die tot nu toe altijd in de positie hebben gezeten waarin ze amper compromissen hebben moeten sluiten. Ik vind glpvda ook niet het linkse walhalla (pvdd overigens ook niet, bij1 heeft afgelopen jaren in de Kamer best goed gepresteerd, maar is intern echt niet op een punt om gezond groter te groeien), maar je kunt als partij simpelweg niet meedingen naar macht zonder in te leveren. We hebben al een tiental jaren niet meer op het punt gestaan dat links de koers kon uitzetten zonder een compromis te maken met rechts. Je kunt wel vinden dat links tot op het moment dat dat niet meer hoeft aan de zijlijn moet staan, maar dan weet je wat je krijgt. Vind ook dat de momenten waarop bijvoorbeeld glpvda wel voor hun principes is gaan staan en het werk van echt goede Kamerleden veel te snel vergeten wordt in dit plaatje. Met de redenering van sommige linkse online activisten kun je net zo goed niet gaan stemmen.

56 likes

Ik vind het ook heel kortzichtig en simplistisch gedacht van (online) activisten en ik denk juist dat je als onderdeel van de regering soms een stuk meer verschil kan maken dan vanuit de oppositie.

De wereld en politiek zijn ook super ingewikkeld en ik vind het ook een soort liegen alsof je doet alsof dat niet zo is. En juist deze verkiezingen waarin we blijkbaar kans hebben op een Poetin gezinde premier??? What the fuck waarom ben ik opeens in Hongarije.

@grace bedankt Genosse maar het is alleen deze verkiezingen hoor! Deze neoliberale kapitalist is toch banger voor de Russen en klimaatverandering dan voor een extra belastingschijf :smiling_face_with_tear:

7 likes

Oh mijn god, Yesilguz noemt zichzelf progressief en niet conservatief. Als Sven Kockelman vraagt hoe een D66, GL of Volt daarnaar zou kijken, zegt ze: die noem ik links.

Haha die vrouw is wel delulu hoor.

12 likes

Walgelijk.

Ik vind het zo spannend :sob:

Meanwhile gaat mijn moeder pvv stemmen omdat ze vindt dat migranten alle huizen afpakken maar vergeet ze ff dat de pvv ook cultuur wil afschaffen en ik dan überhaupt geen baan meer heb om een huis te kopen. Thanks for nothing mam!

11 likes

Gisteren kwam er iemand aan de deur met flyers voor GL/PvdA én D66. Ook vreemd :smiling_face_with_tear:

2 likes

Merk wel echt dat er hier niet zoveel ruimte is voor een meer open discussie met diverse perspectieven. Als je kijkt naar Nederland versus dit forum zijn de rechtse standpunten wel enorm ondervertegenwoordigd hier. Niet erg inclusief zeg maar…? Vraag me ook af of er ook echt vooral links stemmers zijn hier, of dat midden/rechts gewoon niets meer durft te zeggen of zich niet perse geroepen voelt om zich hierin te mengen.

Denk als je een anonieme poll maakt over links of rechts stemmen de uitslag nagenoeg gelijk is. Je zit gewoon in een behoorlijk linkse bubbel hier.

4 likes

Hahaha, wat zou deze persoon zelf gaan stemmen? Of heeft ie een folderwijk overgenomen van een vriend

2 likes

Never forget de vriend van Eva lina die blij was toen trump won

(Wish I could forget)

10 likes

Hahahaha sorry maar het forum op inclusiviteit proberen te pakken omdat je rechtse standpunt niet wordt verkondigd. Noemen ze dat bij rechts niet ‘huilie huilie’?

27 likes

Forum voor Democratie bijvoorbeeld.

32 likes

Nou, ik zou het helemaal niet erg vinden als mensen hun rechtse gedachtengoed niet durven te uiten :grimacing: (en jaaaa iedereen mag zijn mening hebben, en wellicht moet ik nog 10 disclaimers plaatsen over dat als je dat wél doet je kop er niet (letterlijk of figuurlijk) af moet. Maar ja, heel eerlijk? Niet durven te uiten ? Daar kan ik niet wakker van liggen. En ik geloof er ook weinig van. In mijn omgeving verkondigt men vol trots dat ze rechts stemmen. En op dit forum… Tjah jammer dan? Dan zoek je die rechtse bubbel (lol is geen eens een bubbel te noemen) lekker in je omgeving.

1 like

Maar echt wat is dit voor gemiep dat je je met rechts gedachtegoed blijkbaar zo geïntimideerd voelt, komt dat dan door posts hier die wél kunnen beargumenteren waarom die jouw visie als onterecht, onwenselijk beschouwen? En als je zo overtuigd bent van die visie waarom vind je het dan zo erg om in de minderheid te lijken?

7 likes

Betekend inclusiviteit niet dat we binnen een bepaalde gemeenschap of discussieomgeving, deze open staat voor alle soorten mensen en meningen, ongeacht hun (politieke) overtuigingen, achtergronden, of standpunten?
Dan is deze term precies wat ik bedoel.

@Calypso inderdaad, juist daardoor heb ik het gevoel dat ik hier ook niets te zoeken heb, maar het topic heet tweede kamerverkiezingen, en niet ‘post hier enkel je linkse standpunten’ of soortgelijks. Dit is nou eenmaal een plek waar ik ook regelmatig kom

In mijn ogen heb ik heel netjes mijn mening of standpunt gegeven hierover, maar het wordt eigenlijk alleen maar bevestigd dat ook dat eigenlijk niet welkom is en ik maar een ‘andere plek’ moet zoeken om met mijn mening heen te gaan. top :+1:

1 like

Ik heb eerlijk gezegd geen standpunten gezien. En wat mij betreft kan je ze gerust posten, maar als jij of een ander rechtse standpunten niet durft te posten, dan lig ik daar niet wakker van. Want rechts horen wij al genoeg buiten dit forum.

10 likes

Sorry maar een duidelijk case in point is Bergamot (ik tag je niet omdat ik je niet persoonlijk in de post wil betrekken omdat je daar helemaal niet om vraagt), van haar is het toch ook duidelijk dat ze op veel vlakken verschilt van mening van andere prominente posters, maar ze kan dat helder uiteenzetten en van mening verschillen mág ook. En daar komen veel interessantere gesprekken uit dan “boee het is hier te links en ik vind het niet leuk!”- maar dan verder niks toevoegen.

En als je in een discussie de ander niet hebt overtuigd van jouw standpunt wil dat nog steeds niet zeggen dat je monddood gemaakt bent ofzo he, dat is rechts-liberaal misschien niet gewend met hoe lang ze al de dienst uitmaken maar als je ergens niet wínt staat dat niet gelijk aan je mening niet hebben kunnen uiten.

29 likes

ik vind het altijd zo raar als rechtse mensen met dit argument komen want dat is precies wat rechtse partijen overwegend niet doen

20 likes

Hoopte echt dat ze daardoor het andere team alsnog lieten winnen: sorry Dilan, dit is niet wat we onze kijkers willen leren. Als die kinderen dat zelf al niet vonden trouwens :wink:

1 like