Duidelijk, niet goed gelezen, thanks.
@lisaanna ja ik vraag mij dat ook af. Maar zou dus niet van NSC of BBB verwachten eigenlijk? Waar ze anders vandaan komen geen idee…
Duidelijk, niet goed gelezen, thanks.
@lisaanna ja ik vraag mij dat ook af. Maar zou dus niet van NSC of BBB verwachten eigenlijk? Waar ze anders vandaan komen geen idee…
Jawel daar komen ze wel vandaan. En ook nog van JA21 en BVNL. Deels Forum nog. De groei van PVV is deels ook een strategische stem. Het zijn maar peilingen natuurlijk, maar wel heel benieuwd wat Ipsos straks nog laat zien.
Kan echt wel janken om het feit dat ik in (blijkbaar!) zo’n rechts land leef. Maakt me serieus verdrietig. Al zijn volgens mij heel veel Europese landen vrij rechts. Blijkbaar hoe beter je het zelf hebt, hoe meer schijt je hebt aan de ander
Dit vraagt iemand echt twee seconden scrollen naar boven ook al
Er staan serieus best goede betogen in dit topic die die vraag beantwoorden
Ik stem voor mezelf en m’n man deze keer, voor mezelf CU en voor hem GL/PvdA, grappig om iemand te zien die dezelfde partijen overweegt, CU hoor je toch weinig op het forum.
Maar de PVV is wel de afgelopen 4 verkiezen steeds de tweede of derde partij geweest.
Nu is Wilders opeens weer veel in beeld omdat andere rechtse partijen met hem flirten, maar hij is nooit klein geweest.
Dat is het ook gewoon. Men gaat er vanuit dat ze het goed hebben en daardoor nooit in de problemen gaan komen (financieel, lichamelijk, geestelijk etc), maar die vallen dan extra hard op hun bek als opeens hun baan kwijtraken etc.
Stemmen voor een goede psychische zorg doe je natuurlijk niet als je niks mankeert /s
Als dit het is dan wordt het kabinet gewoon volledig rechts denk ik want pvv, vvd en nsc is samen 76 zetels. Dus ze hebben Groenlinks PVDA niet nodig
Omtzigt zegt niet met pvv te willen maar goed dat kan zomaar weer veranderen
Nee die zegt de pvv sluit zichzelf uit oftewel er is onderhandelingsruimte. Yesilgoz zegt pvv niet als premier te zien maar sluit dus samenwerking ook niet uit.
In theorie kan dat wel en ik zeg als het is zoals in die peling staat dan is PVV de grootste. En hebben zij als eerste de kans om te formeren. Als GroenLinks PVDA de grootste is mogen zij als eerste formeren maar dat betekent niet per se dat ze erin zouden slagen.
Ik heb een collega die sinds kort toch overweegt PVV te stemmen (ipv VVD) omdat hij bang is dat PvdaGL de grootste worden en dat ze dan in de regering komen met VVD, PVV zal niet snel met hun gaan regeren dus daarom eerder PVV stemmen (en hij vindt dat de VVD afgelopen jaren te links/D66 beleid heeft gevoerd en wil Wilders de kans geven).
Dus misschien zijn er meer mensen die zo denken.
Ze kunnen toch ook al jaren om de PVV heen als dat de tweede of derde partij is? (Ik begrijp dat ze dat doen, hoor, ik ben absoluut geen PVV’er, maar het gebeurt wel.)
Jezus ik had vroeger nooit verwacht dat ik ooit getuige zou zijn van een ‘stem strategisch op de PVV’-campagne…
Zou willen dat mensen dit keer meer op basis van hun portemonnee dan op basis van hun onderbuik zouden stemmen.
Ik denk inderdaad dat veel kiezers die de afgelopen tijd hebben aangegeven BBB of FvD te stemmen toch terug gekrabbeld zijn naar de PVV. Baudet leek jaren geleden een redelijk alternatief voor de PVV (uiteraard ervan uitgaande dat je er populistisch rechts gedachtegoed op nahoud) maar blijkt inmiddels toch wel echt een wappie te zijn, waar een deel dan weer op afknapt. Stikstof en inkrimping veestapel zijn voor mijn gevoel een stuk minder grote thema’s deze verkiezingen dan bijv. woningmarkt en armoede, waardoor ik denk dat BBB kiezers wellicht toch overstappen naar PVV (of wellicht NSC). Maar ik moet ook zeggen dat ik verbaasd ben over de in mijn ogen toch wel plotse revival van de PVV. Het enige wat ik kan bedenken is dat van de populistisch rechtse partijen het wel de meest stabiele partij is over de jaren heen, dus als dat je gedachtengoed is wellicht de meest ‘veilige’ keuze.
En elke keer buiten gesloten. Altijd afgevraagd wanneer ze dus niet meer buiten gesloten’ kunnen worden. Zou het dan deze verkiezingen zo zijn dat Geert gaat mee regeren? Ben wel erg benieuwd wat er dan gaat gebeuren! Hoe hij gaat presteren.
Ik ben hier absoluut niet benieuwd naar
Ik bereid me er express voor om straks er beter mee om te kunnen gaan haha.
Het is idd niet gewenst, maar ik heb het idee dat hij in toom gehouden gaat worden OF dat ze er toch niet uit gaan komen met formeren en we opnieuw moeten gaan stemmen.
Ook niet een leuke situatie want hoeveel kost zon verkiezing wel niet?