Tweede Kamerverkiezingen 2023

God ik ook niet wat een nachtmerrie

2 likes

Ik denk ook dat veel mensen rechts stemmen uit xenofobische redenen, juist ook de mensen die het niet per definitie financieel goed hebben maar erg gefocust zijn op in dit geval vluchtelingen.

17 likes

De echte kosten zijn de stilstand van het land nu. En daar had de VVD begin van de zomer ook nul problemen mee.

1 like

Zekers, ik bedoel ook niet alleen qua euro’s maar alles. De energie, de tijd die we als land eraan kwijt zijn en wat je aangeeft dat we stilstaan. Dat doen we helaas al een lange tijd
 :frowning:

2 likes

Ja dit argument hoorde ik vandaag ook van collega’s. Een partij als PVV is op sociaal economische standpunten ook eerder links van het midden dan rechts. En toch is dit xenofoob. Er is niet genoeg voor ons dus anderen dan ‘wij’ mogen niet meedoen (bijvoorbeeld door grenzen te sluiten).

1 like

Ik ben echt bang dat deze uitslag ook zo gaat voelen als toen :broken_heart:

3 likes

Ik ben nog niet bekomen van de provinciale Staten bbb-zege :sob:

1 like

Dit denk ik inderdaad ook. Dat mensen vooral bang zijn dat er iets van ze wordt afgepakt als ze voor links zouden kiezen. Terwijl een groot deel er juist op vooruit zou gaan.

4 likes

Ja, zijn echt zoveel mensen op x/Twitter die duiiiiiiiiidelijk behoren tot de laagste sociaaleconomische klasse (te zien aan taalgebruik, spelling, meningen) die o-ve-ral op reageren dat links allemaal tuig is, of nsbers, of kwaadaardig.

Het is echt bizar hoe diep de haat tegen “links” is, vraag me echt af hoe dat zo in die hersentjes getwist is van alles is de schuld van links en alles wat links is, is gevaarlijk en fout.

24 likes

Dit is een interessante uitkomst die ik niet had verwacht. Volgens Fratima ga ik er 5k op vooruit en volgens Dilan maar 2.9

2 likes

Ik ook :joy:

5 likes

Zo ik ook niet ik zat toen ook echt te kijken van wat is hier gebeurd
Moet wel nog steeds lachen als ik aan dit moment denk, dat zij steeds meer een soort smolt/wegkwijnde van de schrik hahaha

10 likes

Dit is ook wat ik bedoel!
Veel oude studiegenoten met goede baan, maar nog niet ver in hun carriĂšre denken dat ze van alles moeten inleveren als ze op pvda/gl zouden stemmen.
Ze verdienen zeker geen 90k (of wat is 2x modaal?) per jaar als we niet kijken naar mensen met rijke ouders (vermogen). Grote kans dat ze erop vooruit gaan en waarom zou je bijvoorbeeld voor bezuinigingen in onderwijs en de zorg stemmen? Maar toch denken ze vaak dat de VVD de beste optie is.

Error, ik had ‘eig_enlijk_’ getypt ipv eigenlijk maar dat is verboden? :smiling_face_with_tear:

1 like

Echt beeldvorming, daarom vind ik debatten vaak zo nutteloos. VVD is voor de harde werkers en ondernemers die hun plek in het leven verdiend hebben door hun bijzondere doorzettingsvermogen, niks te maken met geluk of hun socio/economische positie natuurlijk. Links is voor nietsnutten die te lui zijn om te werken, of niet hard hun best genoeg hebben gedaan. Heb nooit het soort afgunst begrepen op iemand anders z’n toeslagen of uitkeringen aka ‘gratis geld’ zogenaamd. Makkelijk om tegen die dingen te zijn als je natuurlijk nooit in je leven in de positie bent geweest dat je daar op hebt terug moeten vallen (dan wel denkt dat je dat door je eigen toedoen te allen tijde kan voorkomen).

12 likes

Dit is een van mijn grootste ergernissen.
En helemaal eens met wat je zegt!

1 like

Waar ik woon komen ze bijna altijd nog als grootste uit de bus. verwacht ook dat er veel mensen zijn die normaal niet meer de moeite namen om te stemmen die, nu pvv duidelijk de grootste kan worden, toch besluiten te stemmen op pvv.

Ik bedacht vandaag dat zomaar Dion Graus onze nieuwe minister kan worden :tired_face:

4 likes

Ik bedoelde meer in algemene zin: we wonen in een westers land, leven niet in oorlog, we zijn vrij en we hebben kiesrecht, om er een paar te noemen. Daarmee hebben we het in het algemeen al veel beter dan bepaalde andere landen.

2 likes

Hoor net op MAX dat ze scholieren hebben laten stemmen: PVV 1e, FVD volgende en als 3e grootste de VVD :rofl:.

Hellupp.

4 likes

Hahaha ja PVV is wel echt een ding onder scholieren ook. Maar dat was 10 jaar geleden ook al.

Vergeet nooit meer dat we met school naar de tweede kamer moesten en dat zo’n meisje uit m’n klas helemaal aan die tourguide ging vragen of Geert Wilders er vandaag zou zijn want daar was ze zo’n fan van. Echt te gĂȘnant voor woorden was dat.

2 likes