Tweede Kamerverkiezingen 2023

Ja het is idd al jaren zo dat scholieren vrij rechts stemmen @Moa.

Ik liep als puber juist weer trots rond met mijn I :heart: Linkse Hobbies shirt en vind dat al lichtelijk beschamelijk :joy:

2 likes

Ik snap het wel, Geert heeft ook wel een populaire kop🤣

Maar goed dat zij nu niet meestemmen!

Maar je weet toch dat het hier een behoorlijk linkse bubbel is? Dat heeft denk ik weinig met niet tolerant zijn naar meer rechts-stemmers te maken, maar met gelijkgestemden zoeken elkaar op en het feit dat hier veel jonge vrouwen posten die vaak wat linkser en progressiever zijn dan de rest van NL.

Dat betekent niet dat mensen die een ander geluid laten horen niet welkom zijn, maar wel dat je vaak wel als enige een ander geluid laat horen in een discussie, daar waar je ander misschien wat meer medestanders vindt.

Het is een beetje alsof je op het Libelleforum vraagt in het muziektopic wie er weleens naar dubstep feestjes of metal festivals gaat en daar 0 op het rekest krijgt en dan beweert dat er stiekem toch veel meer mensen zijn die er wel naar luisteren maar het niet durven toegeven. En dat het forum niet inclusief is.

3 likes

Kun je voorbeelden geven waarbij dit volgens jou niet zo is geweest? Dat praat wat makkelijker.

4 likes

Dat schrikbeeld had ik gisteren ook ineens in de auto :cry:

Ja wereldwijd heb ik het idee (zuid Amerika ook)

Het voordeel is dat we dan volgend jaar zomer weer mogen stemmen. Vorige keer dat ie meedeed was zo’n succes.

Edit: Iets anders. Ik ben ook zo benieuwd wat die klimaatsceptische partijen gaan reageren als we straks echt een keer een noodsituatie gaan krijgen. Amsterdam is laatst bijna overstroomd. De realiteit begint ze in te halen.

5 likes

Stel je voor dat er een regering komt met onder andere PVV, NSC, en BBB. Dat riekt toch gewoon naar LPF verschijnselen uit 2002? Dat gaat elkaar de tent uit bekvechten.

4 likes

kunnen we de bordjes voor de stemlokalen beter laten hangen

17 likes

Als Wilders premier wordt dan wordt het echt een clownfest

1 like

Dit begint de wekelijkse ministerraad met een powerpoint van kattenfilmpjes.

9 likes

Omg de droom

5 likes

Das wel nice heel eerlijk :rofl:

7 likes

Dat denk ik ook! Caroline en Pieter lijken mij zo niet bij elkaar passen qua persoonlijkheden (nog los van hun partijstandpunten)

2 likes

Ik denk dat de VVD en de PVV een leuke deal sluiten zodat de VVD de premier mag aanleveren in ruil voor samenwerking.

4 likes

Haha sowieso heel beperkt :crazy_face:, heb je kinderen: ja. Verder geen vervolg vragen haha

Maar of die 5 of 0 dagen naar de opvang gaan, en wat de plannen daarvan zijn doet volgens mij veeeeel meer in mijn portemonnee dan wat dan ook :joy: (want dat kan bij 2 kinderen en 4 dagen opvang letterlijk 10.000-20.000€ per jaar schelen bijv als een partij voor gratis is).

Lijkt me ook best geinig als Rosanne Hertzberger het net niet haalt, omdat NSC nog verder moet inleveren. Wel aan GL-PvdA dan.

11 likes

Zitten middenin een verhuizing/verbouwing… en stembiljetten kwijt. Komen we net achter. Echt zo dom :woman_facepalming: denk dat ik me niet eerder zo goed verdiept heb in de politiek, godsamme

Zij is echt mijn voorbeeld van “I don’t support all women, some of you bitches are very dumb”.

Vind het echt jammer dat zij een vrouw is.

13 likes

Waarschijnlijk niet zo populaire mening hier, maar hoop dat cda nog wat zetels terugwint van BBB/rechts, want vindt Bontenbal wel echt sympathiek :sweat_smile:

13 likes