Ik heb op Bij1 gestemd, op Lisa McCray. Mijn vader heeft op PvdD gestemd en mijn moeder op GL/PVDA. Voor het eerst dat mijn ouders zo links hebben gestemd, ben best trots op ze.
degene waarvan ik die post zag is ook gewoon een bij1 stemmer. hoe is gl-pvda dan je grootste zorgā¦
Toen ik vanochtend ging stemmen was het trouwens echt rustig. Ik kon meteen doorlopen. Ze verwachten volgens mij wel veel mensen, want ze hadden 2 stemlokalen op de locatie
Mijn moeder ook iets walgelijks. Onterven die hap. Bye!
Wat ik vooral heel stom vind is dat hij diep in zijn hart wel GL/PvdA wilde stemmen, maar vanwege Timmermans niet gedaan, vanwege zijn wachtgeld en omdat ie kennelijk geen zonnepanelen op zn dak heeft liggen.
Sterkte, ik hoor om me heen ook echt bijzondere redenen. Zou bijna denken dat ik De Speld aan het lezen ben.
Haha dat is wel apart, misschien dat het dan lijkt alsof Bij1 niet te ver achterloopt
Poh! Hier ook een zeer wonderlijke reden, maar die ga ik maar niet herhalenā¦
Kracht en wijsheid voor ons allen. Gaat weer een mooi kerstfeest worden ook. #leeddatfamilieheet
Ik heb een paar keer stemmen geteld en je komt de raarste dingen tegen. Ook mensen die een uitroepteken erachter zetten. Heel leuk dat je zo zeker bent van je zaak maar je stem geldt niet⦠Dus dit zou me vrij weinig verbazen.
Kan iemand me advies geven op welke (zwarte) vrouw te stemmen van d66?
Frank Wassenberg, omdat hij zich inzet voor een aantal zaken die me erg aan het hart gaan (proefdiervrij onderzoek, dierentuinen/dolfinaria weg, strenger optreden bij dierenmishandeling, etc.)
Ik denk dat een groot deel van de mensen moeten werken en vanavond dan pas stemmen. Althans daar hoop ik op. Iedereen van mijn werk stemt ook pas na 17-18 uur omdat we dan klaar zijn.
āDe opkomst was om 15.45 uur 40 procent, meldt onderzoeksbureau Ipsos in opdracht van de NOS. In 2017 was dat op hetzelfde tijdstip 43 procent. De cijfers worden met dat jaar vergeleken omdat in 2021, tijdens de vorige Tweede Kamerverkiezingen, op drie dagen gestemd kon worden.ā Bron Nu.nl
Het scheelde net nog 3%
Ik denk en zie om me heen dat mensen politiek moe zijn. Ben benieuwd welke groepen (leeftijd, sociaal culturele achtergrond, etc) zijn gaan stemmen. Deze percentages lijken nauwelijks representatief te noemen.
Mijn moeder strikes again.
Tijdens de provinciale BBB stemmen want sneu voor de boeren. Nu Omtzigt gekozen want ze vindt hem zielig . Heb haar ooit 1x kunnen bewegen pvdd te stemmen maar daar is het helaas bij gebleven #nevergiveup
Opkomstpercentages moet je over de gehele lijn bekijken. Enkel naar 2017 zoals ze in de pers doen is onzin omdat het percentage altijd schommelt en 2017 een jaar met een hoger percentage was dan de verkiezingen daar voor. Een verschil van 2-3 procent met 2017 lijkt heel groot, maar het zou even hoog zijn als 2021 en een stuk hoger dan 2012 en 2010.
Die focus op opkomst zegt echt heel weinig.
Huh? Ik deed vanochtend een e-learning ivm stemmen tellen vanavond, daar moest ik een stem met een bolletje rood + āzakkenvullersā onder een lijst goed keuren. Het is anoniem en de stem is duidelijk, is de redenatie
Ooh echt? Het is bij mij wel een paar jaar geleden hoor, maar wij moesten destijds alles meer dan een bolletje afkeuren. Maar misschien inmiddels veranderd?
Ik vind het altijd zo moeilijk om een naam te kiezen als ik eenmaal in het stembureau staan. Maar dit keer iemand gekozen in wie ik me goed kan vinden.